• bebissugen91

BIM oktober

Hej allihop! 

I september gör vi första försöket med att skaffa barn, bör ha ÄL runt den 23/9. Kommer att använda mig av clearblue fertilitetsmonitor för att testa 😊
    Någon mer här.som planerar barn i höst?

• Svar på tråden BIM oktober
  • Villblimamma98
    Pico skrev 2023-10-13 10:59:48 följande:

ÄL+7 idag, någon mer? Ni som plussat, hade ni några tidiga symtom? Jag känner mig frusen, lite illamående imorse och ont i ländryggen.. men det kan ju bero på helt andra saker Obestämd

Från äl + 6 fick jag extremt mycket finnar. Äl + 7 blev jag åksjuk av att köra bil och blev otroligt trött och rödmosig om kinderna typ. Fick typ lite värmeattacker. Annars mest trött. Inte mått illa förrän jag plussade i äl + 9!
  • AnnaCaroline89
    Pico skrev 2023-10-13 10:59:48 följande:

ÄL+7 idag, någon mer? Ni som plussat, hade ni några tidiga symtom? Jag känner mig frusen, lite illamående imorse och ont i ländryggen.. men det kan ju bero på helt andra saker Obestämd

Samma här, dagarna är galet långa nu? 😇
  • Ememem
    babybel95 skrev 2023-10-13 10:20:28 följande:
    //

Har mest bara läst tråden inte skrivit något tror jag. Hade en kemisk grav i augusti. Idag har jag plussat igen 😍 är lycklig men samtidigt fullständigt livrädd, såpass att jag inte riktigt kan njuta än. 

Men en sak jag märkt att när jag blev gravid med min son samt både den kemiska och nuvarande graviditet har jag förutom andra kosttillskott tagit en stor dos D-vitamin. Vet ej om det är det som hjälpt men kanske? Så tips tips.

Hur mycket d vitamin har du tagit då och när?
  • Pico

@villblimamma98 - intressant! Jag har varit trött igår och även idag också, vilket jag inte brukar vara, men progesteronet gör väl det i denna delen av fasen har jag för mig oavsett gravid eller ej så Obestämd

@AnnaCaroline89 - samma dag för dig? Kul att följas! Har du några känningar?

• HejEllie

Jag hoppar in idag. Är på ÄL+8. Tidigt MF i augusti. Inga känningar av något vilket enbart känns positivt för när jag var gravid med min dotter kände jag inte heller något särskilt. Och de senaste månaderna sen MF har jag känt massor av symptom som bara varit efter missfallet (även om man får upp förhoppningar varje gång). Vem vet kanske är oktober min tur-månad? 

• Ememem

Här verkar mensen vara på väg, har haft spottings flera dagar och ikväll var det rött på pappret. Vilken dag registrerar ni som första mensdagen? Om det bara blir rött på pappret vid toabesök eller när det faktiskt rinner?

Skönt att få en kortare cykel igen men min lutealfas verkar bli väldigt kort denna månad. Alltid haft 13-14 dagar när jag tempat tidigare år. Nu var den bara 10-11 dagar. 

• babybel95
    Ememem skrev 2023-10-13 13:19:25 följande:
    Hur mycket d vitamin har du tagit då och när?

Vet inte om jag ska skriva ut dos här, Jenny Koos aka Vulverine pratar om det i en av poddarna hon är med i, tror det äe i 4Health. Där nämner hon dos. 

Jag vet att jag brukar ha äl mellan dag 13-15 så tog det strax innan dvs cd 12, cd 13 hade jag positiv Äl-test och cd 14 äl. :)

• HejEllie
    Ememem skrev 2023-10-13 23:09:24 följande:

Här verkar mensen vara på väg, har haft spottings flera dagar och ikväll var det rött på pappret. Vilken dag registrerar ni som första mensdagen? Om det bara blir rött på pappret vid toabesök eller när det faktiskt rinner?

Skönt att få en kortare cykel igen men min lutealfas verkar bli väldigt kort denna månad. Alltid haft 13-14 dagar när jag tempat tidigare år. Nu var den bara 10-11 dagar. 

Jag brukar registrera första dagen när det kommer rött blod i en mängd så jag behöver mer än troskydd typ

• HejEllie

Klokt att inte skriva ut dos, tycker jag. Viktigt att alla gör sin egen research och kollar upp. För stora mängder D-vitamin är giftigt och kan leda till njursvikt mm. 

• DrömlivetiHD

Är på CD16 nu.. Väntan på ÄL är lika tråkig som väntan på BIM 😅

Nån mer som ska ha ÄL snart? 😊
Svar på tråden BIM oktober