• Nandez

Robinson 2023 Höst

I kväll är det dags för Robinson, här pratar vi om vad som händer i programmet i vänlig och respektfull andaGlad

Väl möttGlad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-11-24 19:10
    OBS
    Inga spoilers

• Svar på tråden Robinson 2023 Höst
  • molly50
    monstretmonster skrev 2023-11-18 00:06:29 följande:
    Oliver, vem är det? menar du Emilio?
    Ja,förlåt. Menar Emilio.
  • Jhannis

Vilket djävla snack är det om at Pelle skulle ha läst Toves dagbok????? Inge får väl ha med sig mer än ett personligt sak.:: Skulle Tove då ha med sig Penna, Bok  så skulle hon ju ha redan haft regelbrottt....Skulle det vara så så slutar jag se på Robinson för då skulle det vara köpta deltagare som vinner hela alltet.

• monstretmonster
    Jhannis skrev 2023-11-18 01:43:50 följande:

Vilket djävla snack är det om at Pelle skulle ha läst Toves dagbok????? Inge får väl ha med sig mer än ett personligt sak.:: Skulle Tove då ha med sig Penna, Bok  så skulle hon ju ha redan haft regelbrottt....Skulle det vara så så slutar jag se på Robinson för då skulle det vara köpta deltagare som vinner hela alltet.

varför svär du och är otrevlig? 

hon har ett block och penna i sin säck som Pelle rotade i när hon var på Entalula. 

• monstretmonster
    monstretmonster skrev 2023-11-18 04:34:12 följande:

hon har ett block och penna i sin säck som Pelle rotade i när hon var på Entalula. 

entalula eller tävling skulle det stå. 
  • Bis mis
    monstretmonster skrev 2023-11-18 04:34:12 följande:

Inte ok beteende, självfallet inte. Pelle verkar riktigt skum.

Vad jag menar är att det är utmärkande att den av kvinnorna som säger sin egen åsikt, är grym på tävlingarna är den som hamnar i skottgluggen. När en machogubbe får bre ut sig, skryta om sin egen förmåga så är dom nöjda. Motsatsen, då jäklar har dom ömma tår. Självkänslan är inte på topp om man inte tål att bli motsagd. Och det från en 60-åring...otroligt.

Nä, Toves upplevelse behöver inte vara som min. Men sånt där förekommer när man inte stryker machosnubbar medhårs.
  • Nandez
    Bis mis skrev 2023-11-17 19:33:30 följande:
    Jag håller inte med. Jag känner igen mig i hennes situation, blir man hårt ansatt som hon blivit så skaffar man sig en mask. Är i en mansdominerad bransch, som ung jobbade jag med en grupp machogubbar, det var trevligt och kul. Sen när jag blev deras chef så blev det som det ser ut att ha varit för Tove i Robinson. Det lätta flirtandet blev från några machogubbar till kommentarer om min kropp fast på ett fientligt vis, som för Tove här. Får igenkänning på stämningen, så nej, jag tycker inte att Tove är arrogant. Däremot gubben Pelle som kommenterar hennes kropp, gräver fram hennes dagbok och läser - sånt beteende känner jag igen.
    Beklagar din upplevelse

Inte sett något flirtande med kommentarer om hennes kropp på fientligt vis.

Tycker att Tove är arrogant och otrevlig mot dom hon inte gillar 
  • Nandez
    Bis mis skrev 2023-11-17 19:33:30 följande:
    Jag håller inte med. Jag känner igen mig i hennes situation, blir man hårt ansatt som hon blivit så skaffar man sig en mask. Är i en mansdominerad bransch, som ung jobbade jag med en grupp machogubbar, det var trevligt och kul. Sen när jag blev deras chef så blev det som det ser ut att ha varit för Tove i Robinson. Det lätta flirtandet blev från några machogubbar till kommentarer om min kropp fast på ett fientligt vis, som för Tove här. Får igenkänning på stämningen, så nej, jag tycker inte att Tove är arrogant. Däremot gubben Pelle som kommenterar hennes kropp, gräver fram hennes dagbok och läser - sånt beteende känner jag igen.
    När läste han Toves dagbok, det har jag inte sett?
  • Nandez
    monstretmonster skrev 2023-11-17 23:59:28 följande:
    Pelle har läst toves dagbok samt att tjuvlyssnade på Ylwa och Tove när de pratade i skogen. 
    När läste Pelle hennes dagbok?

Det är många som tjuvlyssnat under åren i Robinson
  • Nandez
    molly50 skrev 2023-11-17 23:59:15 följande:
    Ja,exakt! Jag har då inte sett eller hört något sådant. 
    Verkar som just inget har sett det
  • Bis mis
    Nandez skrev 2023-11-18 19:42:08 följande:
    Verkar som just inget har sett det
    Jo, det var flera av deltagarna som såg som nämnde det för Tove och undrade om Pelle fick läsa hennes dagbok. Verkar som om den här gubben gör saker utanför programmets kameror. Såklart.
Svar på tråden Robinson 2023 Höst