• Nandez

Robinson 2023 Höst

I kväll är det dags för Robinson, här pratar vi om vad som händer i programmet i vänlig och respektfull andaGlad

Väl möttGlad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-11-24 19:10
    OBS
    Inga spoilers

• Svar på tråden Robinson 2023 Höst
  • molly50
    molly50 skrev 2023-12-08 13:17:01 följande:
    Jag läste i Aftonbladet eller om det avar i Expressen igår (eller om det var idag) att de tydligen inte fick fiska eller leta mat.
    Enligt deltagaren Johan.
    De fick kokosnötter och sådant ditkört så det låg redan i högar där när de kom.
    Antagligen för att produktionen ville att de skulle svälta och bli griniga så det skulle bli mer introger.
    Enligt Johan då.
    *Intriger.
  • molly50
    Jhannis skrev 2023-12-07 23:50:02 följande:
    Ja precis och i såna program passar hon bättre.
    Ja.
  • Anonya
    molly50 skrev 2023-12-08 13:17:01 följande:
    Jag läste i Aftonbladet eller om det avar i Expressen igår (eller om det var idag) att de tydligen inte fick fiska eller leta mat.
    Enligt deltagaren Johan.
    De fick kokosnötter och sådant ditkört så det låg redan i högar där när de kom.
    Antagligen för att produktionen ville att de skulle svälta och bli griniga så det skulle bli mer introger.
    Enligt Johan då.
    Vill minnas att jag läst att fiskarna inte fanns nära stranden (tävlingar kan vara på andra öar) och att det var förbjudet att ge sig längre ut pga starka strömmar. Johan var ju verkligen den som ville fiska och hade koll på överlevnadsgrejer. Frustrerande för honom kan jag tänka.

Eftersom många länders produktioner spelas in på samma ställe så är det ätbara i närheten slut. Dessutom växer det inte alltid kokosnötter heller och därför transporteras de dit. Jag kan också tänka att det blivit strängare regler kring vad naturen ger efter föregående säsong. Då var det en överlevnadsmänniska som bodde på någon ö i Stilla havet som kände igen en bra växt att äta. Det visade sig att denna sort var oätlig och en annan deltagare blev så dålig att tungan svällde upp rejält så den knappt fick plats i munnen. Från det till att halsen sväller upp så man inte kan andas är det knappast ett långt steg, så kan tänka att produktionen inte är så pigg på att man experimenterar för mycket. När det hände slog deltagaren upp i ett häfte där det stod att en del var ätliga, andra giftiga. Kanske hade de fått någon guide.
  • molly50
    Anonya skrev 2023-12-08 16:47:32 följande:
    Vill minnas att jag läst att fiskarna inte fanns nära stranden (tävlingar kan vara på andra öar) och att det var förbjudet att ge sig längre ut pga starka strömmar. Johan var ju verkligen den som ville fiska och hade koll på överlevnadsgrejer. Frustrerande för honom kan jag tänka.

Eftersom många länders produktioner spelas in på samma ställe så är det ätbara i närheten slut. Dessutom växer det inte alltid kokosnötter heller och därför transporteras de dit. Jag kan också tänka att det blivit strängare regler kring vad naturen ger efter föregående säsong. Då var det en överlevnadsmänniska som bodde på någon ö i Stilla havet som kände igen en bra växt att äta. Det visade sig att denna sort var oätlig och en annan deltagare blev så dålig att tungan svällde upp rejält så den knappt fick plats i munnen. Från det till att halsen sväller upp så man inte kan andas är det knappast ett långt steg, så kan tänka att produktionen inte är så pigg på att man experimenterar för mycket. När det hände slog deltagaren upp i ett häfte där det stod att en del var ätliga, andra giftiga. Kanske hade de fått någon guide.
    Ok. Ja,så kan det ju mycket möjligt vara också. Det låter ju rimligt.
    Jag läste bara det Johan hade sagt.
    Sen om det stämmer eller inte vet jag inte.
  • Nandez
    Jhannis skrev 2023-12-07 23:31:45 följande:
    Ok det låter bra eftersom jag inte riktigt gillar Petra. Hon passar bättre i program där hon får peka med hela handen. 
    Har inget mot Petra direkt
  • Nandez
    molly50 skrev 2023-12-07 23:43:53 följande:
    Ja,hon har ju militärbakgrund så.
    Ja, en imponerande sådan
  • Nandez
    Jhannis skrev 2023-12-07 23:49:29 följande:

Jag kan fortfarande inte förstå att Pelle vann efter flera timmar Skrattande Vissa deltagare som söker in på Robinson har tränat sin kropp till topptrim och visar sina magmuskler, men oftast faller dessa personer ut fortare än en vanlig person som inte gör sig till för detta program. Tävlingarna ja lite styrka behövs, men oftast är det turen som gör att man vinner. 

Deltagare som söker sig i programmet borde istället träna på den sociala biten att kunna umgås med okända människor, dem borde lära sig hur man fiskar, hur man gör upp eld, hur man söker mat i djungeln. Kanske lära sig att bygga en flotte så dem kommer på djupare vatten. Söka krabbor, kräftor under stenar. Hur man bygger ett vindskydd

Jag fattar att det är inga krav på deltagarna för att söka sig in bara för att det ska bli mer som en show istället för en tävlingsprogram. Producenterna vill ha olika människor bara för att det ska bli intriger och stora rubriker i tidningarna.

Okej
  • Nandez
    Anonya skrev 2023-12-08 01:19:38 följande:

Oj, vad det svängde i finalen. Gäller ha nerverna under kontroll när man blir efter. Pelle verkade ha problem med det i början av tävlingen, men han tog ju det till slut ändå. Tänk att två av de tre i finalen började i Gränslandet. 

Det gjorde det verkligen
Svar på tråden Robinson 2023 Höst