• Nandez

Robinson 2023 Höst

I kväll är det dags för Robinson, här pratar vi om vad som händer i programmet i vänlig och respektfull andaGlad

Väl möttGlad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-11-24 19:10
    OBS
    Inga spoilers

• Svar på tråden Robinson 2023 Höst
  • Jhannis
    molly50 skrev 2023-12-12 12:53:36 följande:
    Vi vet ju inte heller om det är hela sanningen det som Johan har sagt.
    De kan ju ha upplevt saker lite olika också.
    Därför hade det varit intressant om fler deltagare kunde träda fram och berätta hur de har upplevt saker och ting under inspelningen.
    Flera deltagare har berättat på Aftonbladet, men kan inte läsa då jag inte har plus.

Robinson har fått kritik och kallas "Skojarprogram" Ni som har Aftonbladet i pappersform eller plus kan läsa i dagens AB.
  • molly50
    Jhannis skrev 2023-12-12 16:12:02 följande:
    Flera deltagare har berättat på Aftonbladet, men kan inte läsa då jag inte har plus.

Robinson har fått kritik och kallas "Skojarprogram" Ni som har Aftonbladet i pappersform eller plus kan läsa i dagens AB.
    Ja,men det var ingen mer som hade berättat det Johan berättade. Vad jag kunde se. 
  • Jhannis
    molly50 skrev 2023-12-12 16:18:58 följande:
    Ja,men det var ingen mer som hade berättat det Johan berättade. Vad jag kunde se. 
    Läste på nätet från vårens Robinson där en deltagare berättade att det är produktionen som bestämmer om maten, produktionen vill att dem ska vara hungriga och griniga så att det blir bra tv Obestämd Tar produktionen ansvar om en eller fler av deltagare näringsbrist och blir långvarigt sjuka?
  • molly50
    Jhannis skrev 2023-12-12 17:09:13 följande:
    Läste på nätet från vårens Robinson där en deltagare berättade att det är produktionen som bestämmer om maten, produktionen vill att dem ska vara hungriga och griniga så att det blir bra tv Obestämd Tar produktionen ansvar om en eller fler av deltagare näringsbrist och blir långvarigt sjuka?
    Ok.

Det har jag ingen aning om. Men det kan man ju hoppas att de gör,i så fall. 
  • Jhannis
    molly50 skrev 2023-12-12 17:21:48 följande:
    Ok.

Det har jag ingen aning om. Men det kan man ju hoppas att de gör,i så fall. 
    Ja man får hoppas
  • Anonya

Förr i tiden fick de mycket ris, inte obegränsat men så att de typ alltid hade det. Det gjorde inte att de längtade mindre efter mat, de pratade minst lika mycket om det och gick ner mycket i vikt. Däremot var de inte så trötta. Jag tycker de borde få så att de inte svälter. Kan inte vara hälsosamt att hålla på så länge som de gör, att äta så lite och sedan ta ut sig så på tävlingar. Verkar ibland nästan omöjligt.

Jag har sett första avsnittet av finska Robinson, 1,5 h långt inkl reklam. De hade ingen immunitetstävling! Det saknade jag. Vet inte om jag kommer titta vidare, blev liksom inte så engagerad. Programledaren upplevde jag rätt stel. Förutom på tävlingarna, då var han livekommentator och berättade allt som hände. Det verkade vara kändis-Robinson, men jag har inte koll på finska kändisar, framför allt inte från Farmen, influencers osv så för min del hade det kunnat vara "vanliga" finländare. Inga äldre med. Killar mot tjejer var lagen, det gillar jag inte, lite lite som de äldre mot de yngre som Sveriges hade nyligen. 
    (Jag tittade på finska Robinson härifrån Sverige, men sänds inte här så man behöver alltså kunna finska för att titta.)

• Nandez
    Jhannis skrev 2023-12-11 20:01:24 följande:
    Finska Robinson är i Malaysia
    TackGlad
  • Nandez
    molly50 skrev 2023-12-12 12:53:36 följande:
    Vi vet ju inte heller om det är hela sanningen det som Johan har sagt.
    De kan ju ha upplevt saker lite olika också.
    Därför hade det varit intressant om fler deltagare kunde träda fram och berätta hur de har upplevt saker och ting under inspelningen.
    Nej man vet ju inte det
  • Nandez
    Jhannis skrev 2023-12-12 17:09:13 följande:
    Dom tar sitt ansvar, inget annat kan jag tänka mig. Ingen har blivit långvarigt sjuk vad jag vet
Svar på tråden Robinson 2023 Höst