• Cinapuffen

BIM november

Hejsan! Hittade ingen november-tråd så jag fixar en. 😊 Håller tummarna för oss att november är vår månad. ❤️

1/11 - Cinapuffen, 4e barnet, 3e försöket

• Svar på tråden BIM november
  • Kåtisroinen
    Ememem skrev 2023-11-01 22:21:42 följande:
    Jag tänker att morgonurin är efter längsta sömnperioden. Så det beror väl på när man går och lägger sig. Jag som ofta somnar vid midnatt hade inte testat vid 2 men kanske om jag vaknade vid 4.

Jag tror inte nattkisset påverkar särskilt så länge det gått 3-4 timmar innan testande.
    Tack! Så är det nog. Jag lägger mig ca 22, har vaknat typ 02 (inatt dock knappt 01) och stiger upp 04.30. Testade nu på morgonen, tvärblankt Rynkar på näsan gravidkollens tester, men verkligen noll visar det. Imorgon är det bim. Blir så fruktansvärt besviken, har haft så mycket tecken i kroppen... 
  • tjatalagom

Jä*la skit. Idag droppade tempen 😭 bara att börja förbereda sig på mens imorgon eller lördag.

dum som jag var tog jag ändå ett test, visste att det skulle va negativt men när jag skulle kasta det så fastnade min blick och jag såg ett svaaagt streck. Antagligen var det ju spökstreck eftersom det inte gick att fånga i kameran, bara lite lite mörkare i mitten på strecket. Hade inget testa tidigt så det var en vanlig sticka🙁

• Anonym (Trebarnsmamma92)
    tjatalagom skrev 2023-11-02 05:36:06 följande:

Jä*la skit. Idag droppade tempen 😭 bara att börja förbereda sig på mens imorgon eller lördag.

dum som jag var tog jag ändå ett test, visste att det skulle va negativt men när jag skulle kasta det så fastnade min blick och jag såg ett svaaagt streck. Antagligen var det ju spökstreck eftersom det inte gick att fånga i kameran, bara lite lite mörkare i mitten på strecket. Hade inget testa tidigt så det var en vanlig sticka🙁

Vet du vad? När jag skulle ta ett test för min första graviditet så var det helt blankt under testtiden, så jag slängde testet i papperskorgen. Men efter en liten stund kunde jag inte hålla mig från att ta upp den och där var ett streck, alltså efter testtidens slut. Jag gick på detta och gjorde inte något nytt test förrens på vårdcentralen och det stämde helt klart😁. Så kanske är det så för dig också om du kan skymta ett litet streck? 
  • Sollan907
    tjatalagom skrev 2023-11-02 05:36:06 följande:

Fast du, om du såg något svagt så behöver det inte vara kört! Det kanske inte är ett spök! Och din temp sjönk ju inte jättemycket! Jag förstår att du kanske inte vill ha för höga förhoppningar, men avvaktar och ta ett nytt test på lördag om inte tant röd dyker upp 😊
  • Villblimamma98

Igår kväll vs nu på morgonen... kan det vara att jag tog tester för tidigt nu på morgonen? Clearblue har inte gett mig en glad gubbe än men igår var strecken väldigt nära positivt? Eller sjönk allt hormon nu utan att ägglossa?

• tjatalagom
    Villblimamma98 skrev 2023-11-02 06:41:43 följande:

Igår kväll vs nu på morgonen... kan det vara att jag tog tester för tidigt nu på morgonen? Clearblue har inte gett mig en glad gubbe än men igår var strecken väldigt nära positivt? Eller sjönk allt hormon nu utan att ägglossa?

Läste nånstans att man inte ska testa med morgonurin. Ta ett nytt senare! Annars har du kanske haft din peak?
  • tjatalagom
    Anonym (Trebarnsmamma92) skrev 2023-11-02 05:55:46 följande:
    Vet du vad? När jag skulle ta ett test för min första graviditet så var det helt blankt under testtiden, så jag slängde testet i papperskorgen. Men efter en liten stund kunde jag inte hålla mig från att ta upp den och där var ett streck, alltså efter testtidens slut. Jag gick på detta och gjorde inte något nytt test förrens på vårdcentralen och det stämde helt klart😁. Så kanske är det så för dig också om du kan skymta ett litet streck? 
    Sollan907 skrev 2023-11-02 06:28:31 följande:
    Fast du, om du såg något svagt så behöver det inte vara kört! Det kanske inte är ett spök! Och din temp sjönk ju inte jättemycket! Jag förstår att du kanske inte vill ha för höga förhoppningar, men avvaktar och ta ett nytt test på lördag om inte tant röd dyker upp 😊
    Tack hörni!!😭😭 vilken pepp❤️
    vi får se vad som händer med tempen❤️

• Villblimamma98

@tjatalagom så konstigt den brukar inte bete sig så och clearblue brukar jag alltid få glad gubbe på.... får testa igen ikväll. ägglossning kanske kan bete sig annorlunda efter missfall?

ska ta ett nytt ikväll efter jobbet 

• Ememem

Villblimamma98 skrev 2023-11-02 06:41:43 följande:

Jag tycker inte gårdagens ser ut att vara nära positivt. LH flucktuerar en del under cykeln. Jag skulle fortsätta testa.

Det finns en app premom som är ganska bra på att läsa av tester. Kan rekommendera den.

Så här har mina tester sett ut denna cykel. 
  • Villblimamma98

Tack! Jag har den appen och brukar använda den men den har blivit så konstig efter att jag registrerade mitt missfall. Den räknar mig liksom i samma cykel typ. Jag ska fortsätta testa och se..

Svar på tråden BIM november