• Anonym (Förbaskad)

JÄVLA tjafs med skolan

Just nu ligger jag i ett JÄVLA tjafs med dotterns skola och sjukvården. Dottern går i förskoleklass och vi vill inte att hon ska äta gluten. Hon är inte glutenintolerant utan det är bara att vi anser inte att det är bra att äta det. Skolan kräver läkarintyg och läkaren vägrar skriva intyg. Jag förklarar för skolan varför vi inte vill att dottern ska äta gluten men det räcker inte. Det ska ha ett förbannat läkarintyg som vi inte får, då läkaren inte finner någon medicinsk grund för det. Läkarintyg krävs ta mig fan för allt nu för tiden. Räcker det inte med att följa den forskning som finns och sluta servera gluten? Vi har tjafsat med skola och sjukvård hur länge som helst om detta, och kommer inte ge oss.

stigbengmark.com/alla-gor-klokt-i-att-utesluta-gluten/
    www.aftonbladet.se/halsa/a/m6Vx1q/skippa-gluten-och-ma-battre

• Svar på tråden JÄVLA tjafs med skolan
  • Ocdmänniska
    Anonym (Förbaskad) skrev 2023-11-20 22:49:05 följande:
    Aftonbladet är bra. Dom ljuger inte.
    Alla tidningar ljuger, eller baserar dom artikeln på faktiskt inte ren vetenskap utan nått annat nån skrivit. Men nu vet jag att du är ett troll när du skriver så
  • Goneril

TS är inte påläst utan detta handlar om prestige. Utan att anstränga mig särdeles hittar jag flera artiklar skrivna av läkare/forskare som hävdar att glutenfri kost inte är för alla. Man ska ha en konstaterad celiaki i så fall. I glutenkost finns näringsämnen som är värdefulla för växande barn. Läs på och gambla inte med ditt barns hälsa! 

• Anonym (Omg)

servera vad ni vill hemma, men om hon inte har en dokumenterad allergi så kan du inte ställa dessa krav på skolan bara för du har läst någon artikel som säger att gluten är dåligt. 
    löjligt värre och bråka över sånt här. Stackars barn.

• Anonym (S)
    Anonym (Förbaskad) skrev 2023-11-20 22:16:02 följande:
    Tur du inte vet det så du inte sysslar med okynnesanmälningar. Man borde snarare orosanmäla föräldrar som proppar sina barn med skräp, som ex gluten, McDonalds, pannkakor mm.
    Det verkar som du har en ätstörning. Tycker synd om ditt barn. Vanlig mat är inte fel eller farligt.
  • Anonym (krav på kosten)

Blir lite nyfiken om du också är en sån person som inte tog Corona vaccinet...för att du läst källor på nätet som berättat om hur farligt det är.....

• Anonym (Förbaskad)
    Anonym (krav på kosten) skrev 2023-11-20 22:53:33 följande:

Blir lite nyfiken om du också är en sån person som inte tog Corona vaccinet...för att du läst källor på nätet som berättat om hur farligt det är.....

Nej, kommer aldrig ta något vaxxin. Jag tror på kroppens naturliga försvar. Dessutom har det kommit massa rapporter och artiklar om biverkingar och plötslig död. Så nej, icke att jag tar nåt vaxxin.
  • Anonym (Kvacksalvare)
    Anonym (Förbaskad) skrev 2023-11-20 22:39:41 följande:
    Dottern hatar pizza så det bekymret finns inte.
    Det gjorde min dotter med. Tills hon gick i andra klass. Nu älskar hon pizza - just saying. 
  • Anonym (S-G)
    Anonym (Förbaskad) skrev 2023-11-20 22:49:05 följande:
    Aftonbladet är bra. Dom ljuger inte.
    Ååååkej, du trollar.
    Hejdå.
  • Anonym (Kvacksalvare)
    Anonym (Förbaskad) skrev 2023-11-20 22:00:07 följande:
    Ja jag har god lust att skicka med matlåda, men dessvärre är det inte tillåtet. Allt för att krångla.
    För att krångla eller för att barn som är allergiska med medicinskt intyg faktiskt har rätt att vara trygga i sin skolmijö? Är det mer rätt att din dotter får egen matlåda och ett annat barn riskerar att få en anafylaktisk chock för att du missat att ta bort det som ett annat barn är superallergiskt mot?
Svar på tråden JÄVLA tjafs med skolan