• Anonym (Sårad­)
    Mon 20 Nov 23:22
    1118 visningar
    34 svar
    -2
    34
    1118

Otrohet. Vad göra?

I förra veckan fick jag reda på att min man varit otrogen. Inte fysiskt. Men en tjej från stan hade addat honom på facebook och de började skriva allmänt. Sedan började de ringa och prata i telefon och sedan på snapchat. Skickade bilder till varandra på sig själva och deras vardag. Han hade även skrivit till henne att han tycker hon är oerhört sexig och önskar han hade fått ligga bredvid henne i sängen och krama henne. De hade sedan också träffats 2 gånger. En sen kväll när han var ute med sina kollegor på AW, så efter det. De hade kramats och inget annat. En annan gång på dagen då de bara sågs för att säga hej och prata. Jag fick reda på detta via en kollega, som känner en tjej som är vän med denna tjejen. Denna tjejen (vi kallar henne Eva) är bra vän med min kollegas vän (vi kallar henne Sara). Så Eva hade berättat för Sara om att hon börjar bli kär i en kille hon fått kontakt med på facebook, att de har träffats 2 gånger och hon berättade vem killen var och visade en bild. Sara är nyinflyttad i stan och känner inte till alla här. Eva vet ju vem min man är och berättade då för min kollega som sen berättade för mig. Jag tog kontakt med Sara och hon berättade allt. De har inte legat eller haft något mer än en kram när de sågs. Bara pratat i telefon och skickat bilder/videos. 

Jag tog upp detta med min man och han nekade och säger att de bara skrivit rent allmänt, att det är ingenting. Så jag bad Eva för att ses och hon kom hem till mig innan min man kom hem från jobbet. Ah där satt han paff men erkände sen att han hade skrivit att hon är sexig och att de har träffats 2 gånger. Ja, samma historia som Eva.

Jag valde att sova i gästrummet den natten. Dagen efter pratade vi. Han har blockat Eva och han sa att han vet inte varför han gjorde så här men att han ångrar sig oerhört mycket, han var nyfiken och vet inte vad han tänkte med. Han älskar mig och ber om en ny chans och han ska visa. 

Jag kände en ro i kroppen som att han verkligen menade det från hjärtat. Jag såg även på honom att han såg ångerfylld. Nu några dagar senare så bara jag tänker på om jag inte fått veta något, hur långt hade det gått? Hade de legat? Blivit ett par? Jag känner mig ovärdig, odudlig och otillräcklig. Vi har aldrig bråkat eller haft det dåligt, vi är gifta i 3 år. Vi har bra sex och väldigt ofta. vad sökte han efter som han fick av mig? Jag frågade honom vad Eva har som inte jag har, då sa han absolut ingenting. Du är allt och mycker mer. Men varför gjorde han så här???? Jag fattar inte.  Känns som jag inte räckte till men han envisas med att säga att jag räcker mer än till och att jag är allt han önskat sig. Jag fattar inte. Jag menar, NÅGOT måste väl fattas för att han ska söka sig till en annan??? Varför annars riskerar man ett giftermål för något sånt här??? Varför gör de flesta män så här. Hur tar man sig vidare från detta??

• Svar på tråden Otrohet. Vad göra?
  • Anonym (N)
    Mon 20 Nov 23:41
    -2 +1

Var är otroheten?

Att han tycker andra är sexis måste han få lov att tycka utan att du hetsar upp dig. Och även att ha tjejkompisar. 

Helt seriöst, vad är det du tycker han har gjort fel? 

Är du en sån som inte tycker att din man ska få umgås eller prata med andra kvinnor. 

• Anonym (Sårad­) Trådstartaren
    Mon 20 Nov 23:53

Otrohet kallas detta. Googla och läs på.
    Man kan tycka någon är sexig det är normalt. Men varför göra en handling av det ? Varför gå träffa personen? Varför sitta skriva och skicka bilder på varandra? Sexig och önskar jag låg bredvid dig? Är det normalt tycker du? När man är intresserad och suktar efter en annan då räknas det som otrohet. Otrohet är inte att bara doppa korven i grytan!
    En tjejkompis skaffar man inte nya i ett giftermål och absolut inte någon man dolt och sen gått och träffat i smyg, någon man dras till och vill ha

Mon 20 Nov 23:57

Och för att berätta detaljerat så hade hon skickat bilder på sig själv i underkläder och han hade skickat på sitt bara bröst. Gett varandra komplimanger om hur sexiga de är, vill ha dig, önskar jag kunde krama dig, längtar att få se dig igen etc.

• Anonym (N)
    Tue 21 Nov 00:00
    -1
    Anonym (Sårad) skrev 2023-11-20 23:53:44 följande:

Otrohet kallas detta. Googla och läs på.
    Man kan tycka någon är sexig det är normalt. Men varför göra en handling av det ? Varför gå träffa personen? Varför sitta skriva och skicka bilder på varandra? Sexig och önskar jag låg bredvid dig? Är det normalt tycker du? När man är intresserad och suktar efter en annan då räknas det som otrohet. Otrohet är inte att bara doppa korven i grytan!
    En tjejkompis skaffar man inte nya i ett giftermål och absolut inte någon man dolt och sen gått och träffat i smyg, någon man dras till och vill ha

Nej, i min värld är det inte otrohet. Varken ha en kompis av ankar kön, eller krama en av annat kön eller tycka att en person av annars kön är sexig.

Varför skulle man inte kunna skaffa en ny tjejkompis som gift man? Eller träffa denne? 

Så nej, ingen otrohet. 

Förövrigt, frågade du om han hade träffar någon ny tjejkompis? Hade du frågat så hade du säkert fått veta. Men även i ett äktenskap/relation så måste man få ha egna vänner utan att ens partner ska bli hysterisk och skrika otrohet. 
  • Anonym (N)
    Tue 21 Nov 00:03
    -1

Här kan du läsa om otrohet:

www.rfsu.se/sex-och-relationer/for-dig-som-undrar/relationer/otrohet/

Och du kan även bemärka dig detta "Vad otrohet är kan variera från person till person"

Och nej, det din man gjorde är inte otrohet i mina ögon och även inte i många andras ögon. Och du är en smula hysterisk. 

Tue 21 Nov 00:36
  • Tue 21 Nov 01:18

Nej, de flesta män gör inte så här.

• Anonym (Elisa­)
    Tue 21 Nov 04:57
    +1

Först var det ju ingen Riktig otrohet, sen även om det finns emotionell otrohet så räknas detta knappt in där heller...

Skillnad om han hade hållit på och träffat henne (emotionellt) i månader/år eller liknande...Nu var det lite fb, chatt och att dom hade träffats 2 ggr, utan sex..

Sen förstår jag inte varför du frågar på slutet..Varför gör de flesta män så här.

Nej varför skulle dom flesta män göra sådär?  
    Och varför tror du inte att kvinnor kan "göra sådär" också? 
    Antar att du menar vara otrogna, ja det "kan" kvinnor också vara..det är inget specifikt för just män...

• Anonym (Herak­les)
    Tue 21 Nov 05:36

Visst har han varit otrogen, inget snack om saken. Tror att han, som många andra kvinnor och män, helt enkelt blivit smickrad av uppmärksamheten och blivit upphetsad av tanken på sex med en annan. Det är ingen kritik mot dig, utan snarare en fråga om "förbjuden frukt" och allt det där. Visst hade det kunnat gå längre men nu får ni ta tag i det här ordentligt och verkligen jobba på er relation. Superviktigt! 

• Anonym (Hemli­gt)
    Tue 21 Nov 05:43
    +2

Otrohet är det definitivt inte, men ett svek är det och jag förstår att ts reagerar.
    En man som håller på så är inget att hålla i när stormen ryter runt kröken.

Hade detta inte kommit till ts kännedom så hade de garanterat gått längre och även legat med varandra. Garanterat.

Jag hade lämnat den mannen, för som sagt så är han inte att lita på. Och tillit krävs om en relation ska fungera.

Till sist, alla män gör definitivt inte så.

Svar på tråden Otrohet. Vad göra?