• Anonym (Trött)

orkar/vill inte leva

Jag är så färdig med livet även om jag bara är 27 år. Tycker aldrig något är roligt och har inget att se fram emot. Jag lever för jag blev till lixom och nu sitter man här och vill inget annat än att försvinna.

• Svar på tråden orkar/vill inte leva
  • StudierKemi

Skaffa dig olika livsmål, du är gravt understimulerad. Aktivera dig själv, om man t.ex. har en hund hemma så är det djurplågeri att inte låta den jobba med skallen och stimulera/lära/visa den nya saker. Skriv upp dig på flera nya hobbyer, bli bra på vad du gör, utmana dig själv, prata med andra som delar dina hobbyer, bli mer logisk och allmänbildad m.m. så mår du säkert bättre snart. Det här gäller alla, alla måste leta efter någon stimulerande, meningsfull sysselsättning, din situation är inte unik. Så tänk logiskt.

• Anonym (Trött)
    StudierKemi skrev 2023-12-03 00:57:07 följande:

Skaffa dig olika livsmål, du är gravt understimulerad. Aktivera dig själv, om man t.ex. har en hund hemma så är det djurplågeri att inte låta den jobba med skallen och stimulera/lära/visa den nya saker. Skriv upp dig på flera nya hobbyer, bli bra på vad du gör, utmana dig själv, prata med andra som delar dina hobbyer, bli mer logisk och allmänbildad m.m. så mår du säkert bättre snart. Det här gäller alla, alla måste leta efter någon stimulerande, meningsfull sysselsättning, din situation är inte unik. Så tänk logiskt.

Tack för bra råd❤️ Vet inte vart jag ska börja bara
  • Anonym (Hedda)

Jag har inga speciella råd, men ville bara säga att du absolut inte är ensam om att vilja försvinna från denna planet...

Det är jättemånga som har gått igenom, går igenom  och kommer gå igenom liknande saker som du beskriver. 

Det har eskalerat sen 2020 o coronan bla pga att folk blev så isolerade då och eller förlorade sina jobb o nära, kära, osv och det har fortsatt...

När jag mådde som sämst så började jag lyssna på olika youtubevideos..
    Beroende på vad man vill ha hjälp med, gillar osv, så finns det ALLT möjligt att lyssna på där som kan hjälpa dig i så du mår bättre :))

• Anonym (Vera)

Har du ett jobb eller studerar du? Har du en partner? Bor du med föräldrar eller själv? 

Är det något i ditt liv du vill ändra på?

Du är inte ensam. Många känner som du och jag har själv känt så i 20års åldern. (30+ nu)

????

• Anonym (Xxx)
    Anonym (Trött) skrev 2023-12-03 00:01:29 följande:
    orkar/vill inte leva

Jag är så färdig med livet även om jag bara är 27 år. Tycker aldrig något är roligt och har inget att se fram emot. Jag lever för jag blev till lixom och nu sitter man här och vill inget annat än att försvinna.

Jag känner samma. Så färdig. Det enda som fungerar för mig är....En dag I taget och inga krav på hur den ska vara. När det kommer stunder av mer ljus så passar jag på att njuta av det så mycket jag kan och bråkar inte med den bättre känslan. Kran till dig Hjärta
  • Anonym (Trött)
    Anonym (Vera) skrev 2023-12-03 07:51:11 följande:

Har du ett jobb eller studerar du? Har du en partner? Bor du med föräldrar eller själv? 

Är det något i ditt liv du vill ändra på?

Du är inte ensam. Många känner som du och jag har själv känt så i 20års åldern. (30+ nu)

????

Jag har ett jobb som jag inte trivs på, så jag ska säga upp mig i veckan. Har ett nytt som jag börjar på veckan efter. Jag har/hade en sambo men förmodligen inte efter igår kväll. Om det är något jag verkligen vill ändra på så är det att fortsätta leva. Är så trött på att bara strö dag ut och dag in. 
  • Anonym (Trött)

Helt otroligt att jag ens vaknade upp idag

• Anonym (Vera)

???? Skulle vara ett hjärta. 

Håller du på att gå isär med din sambo kan jag förstå att du har dessa tunga känslor just nu. Gemensamt beslut, ditt eller partnerns? Hur många år tillsammans? 

Sådant som självklart spelar in. 

• Anonym (Trött)
    Anonym (Vera) skrev 2023-12-03 09:20:09 följande:

???? Skulle vara ett hjärta. 

Håller du på att gå isär med din sambo kan jag förstå att du har dessa tunga känslor just nu. Gemensamt beslut, ditt eller partnerns? Hur många år tillsammans? 

Sådant som självklart spelar in. 

Jag vet inte men känns hopplöst alltihop. Jag blev ledsen igår över något som han tyckte var en skitsak och sen eskalerade det när jag försökte förklara varför jag reagerar som jag gjorde. Sen blev det väldigt ärligt och han sa saker som får mig att börja tvivla och även hata mig själv ännu mer. Har sovit på annat håll, ensam inatt
  • Anonym (Xxx)
    Anonym (Trött) skrev 2023-12-03 09:25:45 följande:
    Jag vet inte men känns hopplöst alltihop. Jag blev ledsen igår över något som han tyckte var en skitsak och sen eskalerade det när jag försökte förklara varför jag reagerar som jag gjorde. Sen blev det väldigt ärligt och han sa saker som får mig att börja tvivla och även hata mig själv ännu mer. Har sovit på annat håll, ensam inatt
    Allt kommer bli bra Hjärta 
Svar på tråden orkar/vill inte leva