• Anonym (Trött)

orkar/vill inte leva

Jag är så färdig med livet även om jag bara är 27 år. Tycker aldrig något är roligt och har inget att se fram emot. Jag lever för jag blev till lixom och nu sitter man här och vill inget annat än att försvinna.

• Svar på tråden orkar/vill inte leva
  • StudierKemi
    Anonym (Trött) skrev 2023-12-03 03:30:38 följande:
    Tack för bra råd❤️ Vet inte vart jag ska börja bara

• Anonym (Vera)

Har du haft dessa känslorna från igår pga ett bråk med sambo eller hur länge?

Kanske du behöver ta kontakt med en terapeut för att hantera bråk och motgångar? Det kan nog hjälpa på lång sikt

• Vafanskamanhetada

Jag känner igen Mig. Jag orkar verkligen inte leva mer och vet inte vad jag ska ta mig till. 

vill ta livet av mig. Tog fram ett rep nu som Jag köpt för att ta livet av mig. Testar lite smått men har ingenstans bra att hänga upp det på i lägenheten. 

skiter i detta livet 

• Anonym (Trött)
    Anonym (Vera) skrev 2023-12-03 18:54:49 följande:

Har du haft dessa känslorna från igår pga ett bråk med sambo eller hur länge?

Kanske du behöver ta kontakt med en terapeut för att hantera bråk och motgångar? Det kan nog hjälpa på lång sikt

Nej, jag har haft dom länge. Alltid haft väldigt svårt i relationer och detta är mitt första seriösa förhållande (1,5 år) 

När det gäller anknytningsmönster står jag mellan att vara
    Otrygg ambivalent och otrygg desorganiserad. 

Har gått i terapi och KBT en kort stund, inte tillräckligt länge för att det gav effekt men sen kom covid. 

• Anonym (Trött)
    Vafanskamanhetada skrev 2023-12-03 19:45:24 följande:

Jag känner igen Mig. Jag orkar verkligen inte leva mer och vet inte vad jag ska ta mig till. 

vill ta livet av mig. Tog fram ett rep nu som Jag köpt för att ta livet av mig. Testar lite smått men har ingenstans bra att hänga upp det på i lägenheten. 

skiter i detta livet 

Vill du berätta varför du känner som du gör? Suger livet i allmänhet eller har du varit med om något? Eller är det både och? 

Hoppas jag får svar❤️

• Anonym (Trött)
    Vafanskamanhetada skrev 2023-12-03 19:45:24 följande:

skiter i detta livet 

Vill du berätta varför du känner som du gör? Suger livet i allmänhet eller har du varit med om något? Eller är det både och? 

Hoppas jag får svar❤️

• Anonym (Kimchi)

TS och vafanskananhetada! Nu behöver ta kontakt vården i morn. Akutpsykiatrin är nog det bästa. Första linjens psykiatri är Primärvården men det tar lite tid att få etablera kontakt. Tänk på att ta livet av sig är en permanent lösning på ett tillfälligt problem. Att umgås med tankar om döden är i sig inget farligt. Att tänka på att man inte längre är med. Det kan vara en tröst och en sätt att pusta ut. Börjar ni att välja metod och tidpunkt är ni ute på hal is. Krasst nog så är det du som gör valet. Får stå för det också. Till sist blir det ett antingen eller. Ohållbart att ständigt umgås med självmordstankar. Gör?t eller sök hjälp. Rekommenderas att söka hjälp. Alla gånger! Det är tufft att söka och ta emot hjälp men det är så rewarding efter. Att hitta tillbaka till livsglädje om så även bara en liten skärva. Glöm för all del inte hur ni skadar era anhöriga genom att suicidera. Titta på spes så kanske ni kan fatta vad det gör med dem som blev kvar. Sök akut nu eller ta kontakt med vården i morgon bitti. 

• Anonym (Zack)
    Anonym (Trött) skrev 2023-12-03 08:45:41 följande:
    Jag har ett jobb som jag inte trivs på, så jag ska säga upp mig i veckan. Har ett nytt som jag börjar på veckan efter. Jag har/hade en sambo men förmodligen inte efter igår kväll. Om det är något jag verkligen vill ändra på så är det att fortsätta leva. Är så trött på att bara strö dag ut och dag in. 
    Det här är ju bara "före" du behöver gå igenom. Det finns ett "efter" också. Du kommer att se tillbaka på situationen du befinner dig idag med sympatier för dig själv.
  • Anonym (Anomyn)
    Anonym (Kimchi) skrev 2023-12-03 23:46:20 följande:

TS och vafanskananhetada! Nu behöver ta kontakt vården i morn. Akutpsykiatrin är nog det bästa. Första linjens psykiatri är Primärvården men det tar lite tid att få etablera kontakt. Tänk på att ta livet av sig är en permanent lösning på ett tillfälligt problem. Att umgås med tankar om döden är i sig inget farligt. Att tänka på att man inte längre är med. Det kan vara en tröst och en sätt att pusta ut. Börjar ni att välja metod och tidpunkt är ni ute på hal is. Krasst nog så är det du som gör valet. Får stå för det också. Till sist blir det ett antingen eller. Ohållbart att ständigt umgås med självmordstankar. Gör?t eller sök hjälp. Rekommenderas att söka hjälp. Alla gånger! Det är tufft att söka och ta emot hjälp men det är så rewarding efter. Att hitta tillbaka till livsglädje om så även bara en liten skärva. Glöm för all del inte hur ni skadar era anhöriga genom att suicidera. Titta på spes så kanske ni kan fatta vad det gör med dem som blev kvar. Sök akut nu eller ta kontakt med vården i morgon bitti. 

Utöver psykiatrin så kan det ju även vara på sin plats att söka upp en allmänläkare och kolla sina värden.

Depressioner kan i vissa fall bli en följd av en kemisk obalans i kroppen. Många som går omkring med brist på olika ämnen och hormoner som kropp och sinne behöver för att fungera optimalt. 
  • Anonym (Kimchi)
    Anonym (Anomyn) skrev 2023-12-04 05:33:26 följande:
    Utöver psykiatrin så kan det ju även vara på sin plats att söka upp en allmänläkare och kolla sina värden.

Depressioner kan i vissa fall bli en följd av en kemisk obalans i kroppen. Många som går omkring med brist på olika ämnen och hormoner som kropp och sinne behöver för att fungera optimalt. 
    Håller helt med! Kan vara många delar som ställer till det. Men först kommer suicidaliteten. Den har alltid prio ett. Men parallellt med detta en allmän koll. Se bara på vad obalans i sköldkörteln kan ställa till med. 
Svar på tråden orkar/vill inte leva