• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • BaeA

Vet någon om man kan få dropp utomlands? Jag ska på en jobbresa och kommer vara borta två veckor och detta skulle isf vara under en period som jag skulle behöva intralipid en av veckorna?.

• LMSM
    EmmyLO skrev 2024-03-04 18:15:08 följande:
    Så tråkigt att höra, förstår att det känns tufft just nu. Men ge inte upp hoppet om de återförda, jag håller alla tummarna för dig. Det kommer att kännas bättre, skickar kram och stöd så länge Hjärta

Tack för uppmuntran.
    svårt att vara positivt känns så tungt att Hamna i det här mörkret gång på gång. Det är verkligen en bottenlös sorg och all kraft bara går ut en efter varje negativt besked.
    jag ve att jag kommer då kraft igen om ett tag .

Bara känslan av att det aldrig kommer gå och tror många redan hade gett upp vid det här laget.

• Razorcrest
    BubblanJ skrev 2024-03-01 06:57:59 följande:
    Tack ❤️ Ja, nu mår jag bättre. Jag tror alla mediciner spädde på känslorna och nu har jag landat i allt lite. 

Åh vad jobbigt att behöva vänta! Men 3 veckor är ju faktiskt inte så lång tid. Helt rätt att fylla den tiden med massa roligt så att det går snabbare och du kanske kan slappna av lite 😊 Hur många har ni i frysen? Är det första IVF? 
    Tack för peppen! :)  Det är första IVF:n och vi fick två blastocyter till frysen :)

Läste vad du skrev lite längre ned här, vilka tråkiga nyheter. Tänker på dig och hoppas du trots omständigheterna är okej Hjärta Hade de någon information att ge om varför det blev som det blev? Förhoppningsvis kan ni i så fall prova ett annat tillvägagångssätt nästa gång Hjärta
  • Razorcrest
    LinneaWookie skrev 2024-03-04 13:09:59 följande:

Ugh.... De ringde från kliniken/labbet idag och förklarade att av de fyra som blev befruktade var det bara två st som verkade dela sig som de ska. Så nu har de fryst två st 2-dagars.

Jag tror att vi fått till blastocyster tidigare gånger om jag inte minns fel så det känns lite läskigt det här. Har fattat det som att om det är väldigt få befruktade ägg (som i vårt fall) så vågar de inte chansa på att låta dem ligga längre i labbet utan de fryser dem som 2-dagars...Även om 5-dagars ger bättre chans till graviditet.

Det känns ju inte helt bra men förstås bättre än inget {#emotions_dlg.flower}

Nu har vi bestämt hemma att vi väntar till nästa cykel, alltså inte mensen som kommer nu i mars utan april istället. Även om jag inte bryr mig alls om när på året ett barn är fött så måste jag erkänna att det rent livspussel-mässigt är bättre att vänta en månad för mig med. 
    Mars månad innehåller en massa grejer för mig som innebär extra stress och ganska intensiv fysisk aktivitet, så att vänta till den perioden är över är rimligt. Det känns dock väldigt långt borta.

Om inte det första frysta embryot tar sig behöver vi betala 19.000 till utöver de 37.000, efter som det bara "ingår" ett återförande.

Åh, förstår att det känns läskigt men håller verkligen tummarna för era 2-dagars Hjärta Har sett flera som lyckats med det också :) Skönt att ni också har landat i hur ni vill göra med återföringen så kan ni fokusera på det när det väl är dags Hjärta
  • Razorcrest
    LMSM skrev 2024-03-04 14:04:39 följande:

Fick precis reda på att inget av de tre embryona som odlades vidare gick att frysa idag dag ses på grund av dålig utveckling. 

5e plocket och aldrig fått en blastocyst på dag 5 eller 6.
    Just nu känns det som ett totalt mörker alltså och har inget hopp för de två jag fick återförda heller.

Åh, vad jobbigt för dig. Förstår att det känns tungt. Håller verkligen tummarna för de du fick återförda HjärtaHjärta
  • LMSM
    Razorcrest skrev 2024-03-05 15:57:10 följande:
    Åh, vad jobbigt för dig. Förstår att det känns tungt. Håller verkligen tummarna för de du fick återförda HjärtaHjärta
    Tack Hjärta
    Ja jag med men känns rätt kört. På 50 ägg ut på 5 plock har inte ett enda klarat av att dela sig till dag 5. Rent rationellt är det kanske dags att ge upp nu efter det här försöket och inse att det inte går. jag vet inte
  • J000ssan

Hej alla fina tjejer❤️

äntligen ska vi på måndag göra vår första FET efter vårt andra plock! kör stimulerad cykel så har tagit letrozol och ovitrelle! 

har denna gången fått cyclogest ist för lutinus! Någon som har erfarenhet av det och haft lutinus innan 3 ggr/dag. Mådde bra på lutinus men kladdet är ju sådär! Här tar man bara morgon och kväll ist!❤️

• EFW
    J000ssan skrev 2024-03-06 16:34:59 följande:

Hej alla fina tjejer❤️

äntligen ska vi på måndag göra vår första FET efter vårt andra plock! kör stimulerad cykel så har tagit letrozol och ovitrelle! 

har denna gången fått cyclogest ist för lutinus! Någon som har erfarenhet av det och haft lutinus innan 3 ggr/dag. Mådde bra på lutinus men kladdet är ju sådär! Här tar man bara morgon och kväll ist!❤️

Så härligt! Då ligger vi ganska lika, jag gjorde ett ET på en 2 dagars i dag. Testdag den 22/3 🤞🥰

Jag tar cyclogest och tycker den funkar bra, jag har ju dock inget att jämföra med. 😅
  • EFW

Liten uppdatering från mig då 😊

6 av våra 11 ägg blev befruktade, jag fick tillbaka ett 2 dagars med fyra celler i dag. Hoppas hoppas att nån av de resterande fem går att frysa. Nu blir det några dagar av väntan på först brevet och sedan testdag. 🤞👏🏻😅

• J000ssan
    EFW skrev 2024-03-06 17:51:46 följande:
    Så härligt! Då ligger vi ganska lika, jag gjorde ett ET på en 2 dagars i dag. Testdag den 22/3 🤞🥰

Jag tar cyclogest och tycker den funkar bra, jag har ju dock inget att jämföra med. 😅

Åh vad underbart😍😍
    jag får nog testdag 23/3 om de blir som de andra gångerna! 

skönt och höra du tycker dem är ok! 

kul vi kan följas åt❤️

Svar på tråden IVF/ICSI 2024