• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • EFW
    Ellen123486 skrev 2024-03-09 19:29:45 följande:

Hej alla krigare! 

Vår IVF-resa startade i Januari. Första försöket blev avbruten pga för få äggblåsor. Efter en högre dos av Menopur så gick det bättre. 7 äggblåsor och insättning den 28/2. Nu är det bara att vänta till testdagen den 13/3. Glad

Jag håller tummarna för er alla! 

Å så spännande med testdag så snart 😍 

Satte ni in en 2-3 dagars eller blasto? 

• LinneaWookie
    EFW skrev 2024-03-10 08:26:11 följande:

Å så spännande med testdag så snart 😍 

Satte ni in en 2-3 dagars eller blasto? 

Åh så spännandeHjärtaHåller alla tumnar!
  • EFW
    J000ssan skrev 2024-03-07 22:51:05 följande:
    Tack🙏🙏😍😍
    haha jag veeeet! har fått positivt 2 ggr innan TD sen negativt ens gången på TD och andra någon dag efter TD, läkaren sa jag verkligen skulle vänta! Min sambo är iväg från dag 7 till dag 12 och utan honom testat jag iaf inte❤️
    Massa lycka till i dag! ❤️
  • EFW
    LMSM skrev 2024-03-08 08:29:16 följande:
    Jag bruskr ha koll dock inte tempot under ivf då jag tänker att alla hormoner blir lite upp och ner. Jag har ju gjort två långa på raken sedan i slutet på december också med nedreglering och klimakteriet så inte vågar temps då. Idag är den dock så låg som den brukar gå ner till några  dagar innan mens.  tånker att testa tidigt ska kunna visa fem dagar innan mens så borde visa idag eller tom igår. hade varit mer positiv om det inte var så att tempen också går neråt
    Hur har det gått för dig? ❤️
  • LMSM
    EFW skrev 2024-03-11 06:43:57 följande:
    Hur har det gått för dig? ❤️
    Inte så bra.

av ngn anledning fick jag för mig att jag kanske testat för tidigt och började känna mig hoppfull ändå i lördags. Blev så törstig och konstig mensvärk osv. Testade med testa tidigt igen igår söndag Ruvardag 10, 12 sedan äggplock och det var negativt. Nu känner jag tyvärr att det är kört då det är extremt ovanligt att ha lägre värde än 10 så många dagar efter befruktning. börjar känna mig väldigt deprimerad av den här situationen alltså ångesten i kroppen är helt olidlig vet fan inte hur jag ska fortsätta när det blir samma dåliga resultat gång på gång.
    om jag bara lyckades få en enda blastocyst hade förutsättningarna känts så mkt bättre. 
  • EFW
    LMSM skrev 2024-03-11 07:16:23 följande:
    Inte så bra.

av ngn anledning fick jag för mig att jag kanske testat för tidigt och började känna mig hoppfull ändå i lördags. Blev så törstig och konstig mensvärk osv. Testade med testa tidigt igen igår söndag Ruvardag 10, 12 sedan äggplock och det var negativt. Nu känner jag tyvärr att det är kört då det är extremt ovanligt att ha lägre värde än 10 så många dagar efter befruktning. börjar känna mig väldigt deprimerad av den här situationen alltså ångesten i kroppen är helt olidlig vet fan inte hur jag ska fortsätta när det blir samma dåliga resultat gång på gång.
    om jag bara lyckades få en enda blastocyst hade förutsättningarna känts så mkt bättre. 
    Skickar massa styrkekramar ❤️ Så tråkigt och förstår din frustratiom. Det är extremt svårt att hantera då man ju har noll möjlighet att påverka resultatet. Bara du kan veta om du orkar mer och i så fall när. Finns ju inget rätt eller fel. ❤️
  • LMSM
    Fick mitt senaste protokoll för embryona .
    De två jag fick tillbaka var 9.1 poäng och sannolikheten för graviditet var 27,1%. 
    SÅ lågt trots bra embryon och dessutom TVÅ. Mina chanser minskar drastiskt med varje ivf känns det som. Hade de varit inom de tre första hade väl sannolikheten varit högre än 17% för ett ägg och 27,1 för TVÅ tillbaka? 

Jag hade trott att det skulle vara 30 för ett och ca 40 för två inom de första 6 försöken. 
  • LinneaWookie
    LMSM skrev 2024-03-11 07:16:23 följande:
    Inte så bra.

Tänker på digHjärtaDet känns ju helt förfärligt, jag vet så väl.... Skickar en massa positiv energi {#emotions_dlg.flower}
  • J000ssan
    EFW skrev 2024-03-11 06:41:26 följande:
    Åhhh tack❤️❤️❤️att ni kommer ihåg! Så fint jag blir tårögd! Nu är den lilla plutten på plats! Bara 1 tinades Och sattes precis där det skulle! TD 23/3! Så nu ska man bara härda ut dessa veckor!❤️hur går det själv?
  • J000ssan
    EFW skrev 2024-03-11 06:41:26 följande:
    Åhhh tack❤️❤️❤️att ni kommer ihåg! Så fint jag blir tårögd! Nu är den lilla plutten på plats! Bara 1 tinades Och sattes precis där det skulle! TD 23/3! Så nu ska man bara härda ut dessa veckor!❤️hur går det själv?
Svar på tråden IVF/ICSI 2024