• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • EFW
    J000ssan skrev 2024-03-06 18:34:47 följande:

Åh vad underbart😍😍
    jag får nog testdag 23/3 om de blir som de andra gångerna! 

skönt och höra du tycker dem är ok! 

kul vi kan följas åt❤️

Ja det blir kul 🤩 
    För att få tiden att få har jag nu taktiken att följa pyret i fantasin genom att titta på bilder av andra ägg 😂 I dag är pyret 8 celler! Heja pyret! 😍❤️
  • J000ssan
    EFW skrev 2024-03-07 07:40:53 följande:
    Ja det blir kul 🤩 
    För att få tiden att få har jag nu taktiken att följa pyret i fantasin genom att titta på bilder av andra ägg 😂 I dag är pyret 8 celler! Heja pyret! 😍❤️
    Haha åh vad gulligt🙈❤️
    mitt fokus ligger på att sluta snusa! Så har mega abstinens men så värt det så de tar upp mina tankar haha! Men vill bara de ska bli måndag nuuuuuu🙏sen 12 dagars väntan på TD! Lovat min läkare att inte testa innan denna gång!❤️
  • EFW
    J000ssan skrev 2024-03-07 14:28:42 följande:
    Haha åh vad gulligt🙈❤️
    mitt fokus ligger på att sluta snusa! Så har mega abstinens men så värt det så de tar upp mina tankar haha! Men vill bara de ska bli måndag nuuuuuu🙏sen 12 dagars väntan på TD! Lovat min läkare att inte testa innan denna gång!❤️
    Heja dig, det kommer du klara galant!! 👏🏻🤩

12 dagar, det är ju som att vänta 18 dagar från äl i en vanlig cykel. Skulle jag aldrig klara 😂😂 

hahaha jag har redan testat för att se hur det ser ut på stickan efter äl sprutan 🙈😂
  • J000ssan
    EFW skrev 2024-03-07 15:41:43 följande:
    Heja dig, det kommer du klara galant!! 👏🏻🤩

12 dagar, det är ju som att vänta 18 dagar från äl i en vanlig cykel. Skulle jag aldrig klara 😂😂 

hahaha jag har redan testat för att se hur det ser ut på stickan efter äl sprutan 🙈😂
    Tack🙏🙏😍😍
    haha jag veeeet! har fått positivt 2 ggr innan TD sen negativt ens gången på TD och andra någon dag efter TD, läkaren sa jag verkligen skulle vänta! Min sambo är iväg från dag 7 till dag 12 och utan honom testat jag iaf inte❤️
  • LMSM

Ruvardag 8 idag vaknade och kände mig kallsvettig, exakt på samma dag som tidigare gånger. tog tempen som är ganska låg men högre än medel. den borde dock varit mkt högre om det gått då bestämde mig för att ta testa tidigt test. Negativt som väntat. jag var redan så beredd på det här så tagit ut det flera dagar redan. 

ska bara försöka hitta någon styrka och hopp som gör att jag OrkSr med ett sjätte plock i maj/juni.
    om inte läkarna säger åt mig att det är dags att ge upp.

• RH93
    LMSM skrev 2024-03-08 08:04:01 följande:

Ruvardag 8 idag vaknade och kände mig kallsvettig, exakt på samma dag som tidigare gånger. tog tempen som är ganska låg men högre än medel. den borde dock varit mkt högre om det gått då bestämde mig för att ta testa tidigt test. Negativt som väntat. jag var redan så beredd på det här så tagit ut det flera dagar redan. 

ska bara försöka hitta någon styrka och hopp som gör att jag OrkSr med ett sjätte plock i maj/juni.

Förstår att det är svårt att hålla något hopp uppe när du känner igen dig från tidigare. Ruvardag 8 med 2-dagars är ju dock fortfarande ganska tidigt tänker jag?

Håller tummarna för dig 🙏
  • EFW

Men så trist! 😕❤️ 

Brukar du tempa och har koll på din graf? Tycker också ruvardag 8 är tidigt. Blir ju som äl +10 i en vanlig cykel och ägget fäster ju oftast mellan dag 6-10. Sedan behöver det ju gå några dagar efter det också. 

• LMSM
    EFW skrev 2024-03-08 08:23:29 följande:

Men så trist! 😕❤️ 

Brukar du tempa och har koll på din graf? Tycker också ruvardag 8 är tidigt. Blir ju som äl +10 i en vanlig cykel och ägget fäster ju oftast mellan dag 6-10. Sedan behöver det ju gå några dagar efter det också. 

Jag bruskr ha koll dock inte tempot under ivf då jag tänker att alla hormoner blir lite upp och ner. Jag har ju gjort två långa på raken sedan i slutet på december också med nedreglering och klimakteriet så inte vågar temps då. Idag är den dock så låg som den brukar gå ner till några  dagar innan mens.  tånker att testa tidigt ska kunna visa fem dagar innan mens så borde visa idag eller tom igår. hade varit mer positiv om det inte var så att tempen också går neråt
  • Razorcrest

Vad tråkigt Hjärta Håller dock tummarna för att det fortfarande är för tidigt att testa Hjärta

Jag vet inte om du läser något på IVF-forumet på Reddit www.reddit.com/r/IVF/. Tycker det är ett väldigt bra och lärorikt forum att söka runt i för att hitta flera som har liknande förutsättningar som en själv. Läste tex häromdagen om någon som lyckades få sina första blastocyter efter sitt femte plock med ett helt annat protokoll än innan. Kan vara värt att spana in och få lite ny kraft även om jag förstår att det känns tufft nu.
  • LMSM
    Razorcrest skrev 2024-03-08 08:50:18 följande:
    Vad tråkigt Hjärta Håller dock tummarna för att det fortfarande är för tidigt att testa Hjärta

Jag vet inte om du läser något på IVF-forumet på Reddit www.reddit.com/r/IVF/. Tycker det är ett väldigt bra och lärorikt forum att söka runt i för att hitta flera som har liknande förutsättningar som en själv. Läste tex häromdagen om någon som lyckades få sina första blastocyter efter sitt femte plock med ett helt annat protokoll än innan. Kan vara värt att spana in och få lite ny kraft även om jag förstår att det känns tufft nu.

Å tack för tips ska kolla! 

jag har dock testat fyra olika protokoll redan undrar om det finns fler 😂

korta med 375 gonal f endast fyra ägg två befruktade 

korta med 375 menopour 8 ägg med endast två befruktafe trots ICSI 

långa med 375 gonal f 14 ägg 10 befruktade men ingen som klarade sig till dag fem

långa med 300 gonal F och 150 menopour kombo (trodde verkligen på denna då andra verkar ha fått bra kvalitet med menopour) dock inte en enda befruktat tedtade vanlig ivf på alla 

långa med 375 gonal 4 igen 12 ägg 9 mogna 6 befruktade 13 sprutdagar 

känns Som om menopour gör ngt med mina ägg så de inte allts kan bli befruktade så vet inte om man vågar testa det igen eller om det bara är slumpen.

är också inne på att jag får för hög dos som gör kvaliteten sämre hehe. har tänkt att jag ska säga att jag Max vill ha 300 nu hehe men kanske ngn extra dag. gud vet inte alltså 

är det ngn här med erfarenhet av annat protokoll?
    Har sprutat runt 13 dagar varje gång med långa 

Svar på tråden IVF/ICSI 2024