• Karl Alexander

Därför hatar jag feminismen

Feminismen har skapat manshat, då feminismen har lagt all skuld på män medan den påstår att kvinnor är förtryckta offer som har 100 rättigheter och 0 skyldigheter.

I feminismens värsta stunder påstods det att män inte ens var människor, utan djur. Och att man skulle beskatta män bara för att de var män. Den här typen av extremism framkommer bara om en ideologi får stå helt oemotsagd, vilket feminismen länge fick inom traditionell media. Många av de som jobbar inom Södermalmsmedia är själva feminister och skulle aldrig komma på tanken att kritisera eller granska sin egen ideologi.

Idag är det annorlunda, allt fler börjar ifrågasätta bilden av kvinnor som offer. Till exempel pratas det om jämställdhet, men under krigsrapporteringar snackas det bara om "kvinnor och barn". Vad hände med jämställdheten? Kan det vara så att kvinnor bara vill ha jämställdhet när de själva tjänar på det, och att män varit korkade och gått på denna manipulering i decennier?

För naturligtvis vill inte kvinnor dö i krig som män gör. De vill inte heller betala för dejter eller se till att det jobbar lika många kvinnor som män i lågstatusyrken som rörmokare och sopgubbe. Däremot vill de gärna ha vd-poster och höga löner utan att jobba för det. Det ska räcka med att dra fram offerkortet, sedan ska männen "flytta på sig" och "göra plats" så att kvinnan får gratis makt.

Sedan är det viktigt att göra skillnad på ideologi och människa. Jag hatar feminism, inte feminister.

Det har ofta hetat att män tjänar på feminismen också. Hur? På vilket sätt tjänar män på att bara lyfta fram kvinnor, att bara ge kvinnor fördelar, att bara ge kvinnor positiv särbehandling? Klart att män inte tjänar något på det.

Jag tror att mina tankar delas av många män, men att många är för fega för att säga vad de tycker öppet. Därför får man inte svara anonymt i denna tråd. Feminismen har blivit Sveriges religion, den har tagit över efter kristendomen. Det är på den nivån det ligger. Men det finns en motståndsrörelse som är trött på manipuleringen där kvinnor hela tiden försöker tillskansa sig gratis makt, eller lura män att de vill ha jämställdhet när de egentligen bara vill ha det då det passar deras egna intressen.

Upp till kamp mot feminismen, och sluta vara tysta och fega!

• Svar på tråden Därför hatar jag feminismen
  • Karl Alexander
    Anonym (r) skrev 2023-12-07 11:12:09 följande:

Det där fenomenet när m3n ska låtsas vara coola och skriver tråd efter tråd nedsättande om kvinnor får verkligen fittan att torka ut. Tydligt varför vissa inte får ligga.

Undrar om du ens själv förstår hur hårt du erkände vilken sexuell makt kvinnor har i det du skrev.

Sedan tillhör inte jag de män som gör vad som helst för kvinnor och ser dem som gudinnor. Det är det dummaste en man kan göra, och tyder dessutom på svaghet och desperation.
  • Anonym (r)
    Karl Alexander skrev 2023-12-07 11:14:13 följande:
    Undrar om du ens själv förstår hur hårt du erkände vilken sexuell makt kvinnor har i det du skrev.

Sedan tillhör inte jag de män som gör vad som helst för kvinnor och ser dem som gudinnor. Det är det dummaste en man kan göra, och tyder dessutom på svaghet och desperation.

Det var givetvis ett skämt. Att tjejer får ligga bara de viftar med fingrarna är så jäkla löjligt och inte ens sant. Gäller alla kön för vem vill ligga med någon de inte tänker på, är säkra med och där konsekvenserna för tjejer är större om något går snett eller att de inte tänder på personen.

Eh, nähä och vem tvingar dig....

• Karl Alexander
    Anonym (r) skrev 2023-12-07 11:17:09 följande:

Det var givetvis ett skämt. Att tjejer får ligga bara de viftar med fingrarna är så jäkla löjligt och inte ens sant. Gäller alla kön för vem vill ligga med någon de inte tänker på, är säkra med och där konsekvenserna för tjejer är större om något går snett eller att de inte tänder på personen.

Eh, nähä och vem tvingar dig....

Jo det är sant. Men ofta väljer de bort merparten av männen, och EFTER det påstår de att de inte alls får ligga på beställning.

Nu är iofs inte FL en rättvis representation av kvinnor, men det är verkligen sanslöst hur svårt kvinnorna här har att erkänna att de är privilegierade. Det blir liksom syntax error, hahaha!
  • Anonym (J)
    Karl Alexander skrev 2023-12-07 11:08:20 följande:
    Jag är inte bög, och detta är sista gången jag svarar dig då du inte klarar av att debattera som en vuxen.
    Sexuell läggning har inget med ens yrke att göra? 
  • Anonym (J)
    Karl Alexander skrev 2023-12-07 11:19:36 följande:
    Jo det är sant. Men ofta väljer de bort merparten av männen, och EFTER det påstår de att de inte alls får ligga på beställning.

Nu är iofs inte FL en rättvis representation av kvinnor, men det är verkligen sanslöst hur svårt kvinnorna här har att erkänna att de är privilegierade. Det blir liksom syntax error, hahaha!
    Men alltså hur många av alla kvinnor är snygga 20-åringar som du påstår har sexuell makt? Alla fula kvinnor då? Alla kvinnor över 20? De utgör nog majoriteten av alla kvinnor.
  • Anonym (r)
    Karl Alexander skrev 2023-12-07 11:19:36 följande:

Ja, vi måste vara mer försiktiga vilka vi ligger med men de flesta männen sorterar bort sig själva med sitt beteende. Som du, dickpics, etc

Inte för att något som någon säger till dig kommer ge en ändring av idiotiska åsiker.

• Anonym (J)
    Karl Alexander skrev 2023-12-07 11:08:20 följande:
    Jag är inte bög, och detta är sista gången jag svarar dig då du inte klarar av att debattera som en vuxen.
    Din sexuella läggning avgör inte ditt yrke eller hur du drar in dina pengar. Att du är hetero avgör väl inte vad du ska jobba med, det har ingen koppling. Klart du kan jobba som prostituerad och tjöna grova pengar på kuk i röven, det är ju bara ett jobb som dessutom ger grova pengar?
  • Karl Alexander
    Anonym (r) skrev 2023-12-07 11:23:04 följande:

Ja, vi måste vara mer försiktiga vilka vi ligger med

Äntligen någon form av insikt! Alltid något.
  • Anonym (J)
    Karl Alexander skrev 2023-12-07 11:24:29 följande:
    Äntligen någon form av insikt! Alltid något.
    Hallå? Kuk i röven? Grova pengar? Börja idag! Till skillnad från kvinnor slipper du ju som man en  jävla massa underlivsproblem som kvinnor får vid sex med olika män, så jag ser bara fördelar för dig egentligen? 
  • anilarak
    Anonym skrev 2023-12-07 11:09:33 följande:

Snacka om dåligt försvar för en kass källa. Typiskt m3n.

Ok.

Att du inte gillar källan, alltså svt är helt okej. Åsikter är irrelevanta för innehållet. Jag är inte man.
Svar på tråden Därför hatar jag feminismen