• Karl Alexander

Därför hatar jag feminismen

Feminismen har skapat manshat, då feminismen har lagt all skuld på män medan den påstår att kvinnor är förtryckta offer som har 100 rättigheter och 0 skyldigheter.

I feminismens värsta stunder påstods det att män inte ens var människor, utan djur. Och att man skulle beskatta män bara för att de var män. Den här typen av extremism framkommer bara om en ideologi får stå helt oemotsagd, vilket feminismen länge fick inom traditionell media. Många av de som jobbar inom Södermalmsmedia är själva feminister och skulle aldrig komma på tanken att kritisera eller granska sin egen ideologi.

Idag är det annorlunda, allt fler börjar ifrågasätta bilden av kvinnor som offer. Till exempel pratas det om jämställdhet, men under krigsrapporteringar snackas det bara om "kvinnor och barn". Vad hände med jämställdheten? Kan det vara så att kvinnor bara vill ha jämställdhet när de själva tjänar på det, och att män varit korkade och gått på denna manipulering i decennier?

För naturligtvis vill inte kvinnor dö i krig som män gör. De vill inte heller betala för dejter eller se till att det jobbar lika många kvinnor som män i lågstatusyrken som rörmokare och sopgubbe. Däremot vill de gärna ha vd-poster och höga löner utan att jobba för det. Det ska räcka med att dra fram offerkortet, sedan ska männen "flytta på sig" och "göra plats" så att kvinnan får gratis makt.

Sedan är det viktigt att göra skillnad på ideologi och människa. Jag hatar feminism, inte feminister.

Det har ofta hetat att män tjänar på feminismen också. Hur? På vilket sätt tjänar män på att bara lyfta fram kvinnor, att bara ge kvinnor fördelar, att bara ge kvinnor positiv särbehandling? Klart att män inte tjänar något på det.

Jag tror att mina tankar delas av många män, men att många är för fega för att säga vad de tycker öppet. Därför får man inte svara anonymt i denna tråd. Feminismen har blivit Sveriges religion, den har tagit över efter kristendomen. Det är på den nivån det ligger. Men det finns en motståndsrörelse som är trött på manipuleringen där kvinnor hela tiden försöker tillskansa sig gratis makt, eller lura män att de vill ha jämställdhet när de egentligen bara vill ha det då det passar deras egna intressen.

Upp till kamp mot feminismen, och sluta vara tysta och fega!

• Svar på tråden Därför hatar jag feminismen
  • Karl Alexander
    Anonym (Knapp) skrev 2023-12-07 10:37:01 följande:

Det är ett skitjobb oavsett lön och inget glamoröst.
    du jämförde med att en undersköterska får torka spyor ibland och äckliga jobb, tror inte du har koll eller ödmjukhet på vad vissa yrkeskategorier får utstå i sin dagliga verksamhet. Men det är väl lätt och döma när man har noll koll. Det är lätt att ropa "orättvisa" utan att ha insikt i vad andra råkar ut för och upplever.
    sopgubbar och vvs män har också vettiga löner, oftast högre än en undersköterska.

tror du verkligen att vd kvinnan som voteras in inte har kompetensen? mest sannolikt är att hon faktiskt har det och att hon kommer göra ett bättre jobb men männen runt om väljer oftast män då det passar deras "kompisklubb" och då kan det fortsätta med sitt utan att bli störda av någon "jobbig kvinna" som de måste konkurrera med.

att alla inte har samma möjligheter är ett faktum i alla branscher och är knutet till kunskap, kompetens, efterfrågan, möjligheter, fysik osv,
    i slutändan ör det ju ändå männen som gör "only fans" karriärerna möjliga då ni är korkade nog att betala för det och några idioter är korkade nog att förnedra sig för pengarna.

Haha igen, du klarar inte av att släppa offerkoftan. Det MÅSTE vara mest synd om kvinnor, och därmed basta!

Det här påminner lite grann om en numera känd rubrik från Expressen (tror jag det var):

"Kvinnor drabbas värst när män trampar på landminor"

Vad krävs för att kvinnor som grupp inte ska se sig som offer? Att ni lever som Kleopatra?

• Anonym (J)
    Karl Alexander skrev 2023-12-07 10:43:23 följande:

Jag tror faktiskt det kan vara så enkelt att kvinnor helt enkelt inte klarar av att INTE ha rollen som offer. Man ser i princip aldrig någonsin kvinnor som erkänner att något som helst fel ligger hos dem. Ungefär så här ser det ut:

MÄN
    Det här är mitt eget fel och jag kommer ta hand om det!

KVINNOR
    Det är samhällets fel! Nej, det är männens fel!

Ta bara "skönhetsnormer" som exempel. Det är ett evigt gnällande från kvinnor om vilka skador dessa normer leder till. Ätstörningar beror inte på att kvinnor själva fattar usla beslut, nej, det beror på samhällsnormer! Panikångestattacker beror inte på att kvinnor inte kan hantera sina känslor, nej, det beror på att män utsatt dem för psykisk misshandel!

Jag lyssnade på SR en gång, det var ett program som handlade om dejtingmarknaden. Kvinnan som intervjuades sa att det är jobbigt som kvinna att behöva ta sig igenom gyttjan av män för att hitta någon som duger. Intressant uttalande. Senare hörde man att kvinnor inte accepteras om de inte ser perfekta ut.

Ponera nu att en man skulle klagat över att han var tvungen att ta sig igenom en gyttja av fula kvinnor för att hitta någon som var snygg. Eller att män som inte har perfekt hårfäste, ett välbetalt högstatusjobb, kör en snygg bil och massor av vänner inte accepteras och att det beror på sjuka samhällsnormer.

Men trots att jag skriver detta lovar jag att inga feminister här kommer se hyckleriet. De kommer fortsätta slåss med näbbar och klor för sin rätt att vara offer, och för sin rätt att skylla alla problem på samhället eller männen, men aldrig någonsin på sig själva.

Men snälla. Så du menar att män är bra på att ta ansvar? Har du ens sett hur många trådar som startats som handlar om hur allt är kvinnors fel? Allt från att de är för kräsna så att män blir utan sex till att män misslyckas med sin skolgång till att män mår dåligt till att...ja, you name it. All skit män råkar ut för verkar bero på kvinnor. 

Och du är ju riktigt störd om du menar att män har rätt att traumatisera kvinnor på grund av sin sexdrift. Är det då okej att jag traumatiserar män på grund av att jag är kvinna? Det måste det ju vara då, enligt din logik.
  • Anonym (anilarak)
    Anonym (J) skrev 2023-12-07 10:45:37 följande:
    Det här var en enkätundersökning till ungdomar som har undetkänts eftersom den ger en snedvriden bild. Hur tror du att alla traffickingoffer skulle kunna nås av en enkät, de kan i många fall inte ens svenska och lever gömda. Det polisen som arbetar med prostitution ser är att i princip samtliga är kvinnor. Så den där kan du glömma.

Och ang din andra länk: det där gällde tiggeri. Det står i artikeln att trafficking flr sexuella ändamål fortfarande utgörs av majoritet kvinnor.
    Det står att kvinnor är lika mycket offer för det som tidigare, det står inget om fler. Gällande tiggeri är majoriteten män. Den totala andelen utsatt för människohandel var män. Hur underdelningen såg ut framgick inte.
  • Anonym (J)

Jag tror faktiskt det kan vara så enkelt att kvinnor helt enkelt inte klarar av att INTE ha rollen som offer. Man ser i princip aldrig någonsin kvinnor som erkänner att något som helst fel ligger hos dem. Ungefär så här ser det ut:

MÄN

KVINNOR

Ta bara "skönhetsnormer" som exempel. Det är ett evigt gnällande från kvinnor om vilka skador dessa normer leder till. Ätstörningar beror inte på att kvinnor själva fattar usla beslut, nej, det beror på samhällsnormer! Panikångestattacker beror inte på att kvinnor inte kan hantera sina känslor, nej, det beror på att män utsatt dem för psykisk misshandel!

Jag lyssnade på SR en gång, det var ett program som handlade om dejtingmarknaden. Kvinnan som intervjuades sa att det är jobbigt som kvinna att behöva ta sig igenom gyttjan av män för att hitta någon som duger. Intressant uttalande. Senare hörde man att kvinnor inte accepteras om de inte ser perfekta ut.

Ponera nu att en man skulle klagat över att han var tvungen att ta sig igenom en gyttja av fula kvinnor för att hitta någon som var snygg. Eller att män som inte har perfekt hårfäste, ett välbetalt högstatusjobb, kör en snygg bil och massor av vänner inte accepteras och att det beror på sjuka samhällsnormer.

Men trots att jag skriver detta lovar jag att inga feminister här kommer se hyckleriet. De kommer fortsätta slåss med näbbar och klor för sin rätt att vara offer, och för sin rätt att skylla alla problem på samhället eller männen, men aldrig någonsin på sig själva.

Du är ju ett utmärkt exempel på just varför feminism behövs. En man som hävdar att allt är kvinnors fel och som också tycker att mäns sexdrift gör det helt rätt att skada andra människor för livet. 

Du belyser verkligen med din trådstart att män är farliga och om ni fick som ni ville skulle väl merparten av alla kvinnor leva som sexuella slavar åt er. 
  • Anonym (Knapp)

MÄN

KVINNOR

Men slåss för din orättvisa då (nått måste det ju vara då du tycker det är så orättvist att kvinnor ska få stå upp för sina orättvisor), det är inget som hindrar dig att påpeka när du blir felbehandlad pga ditt kön.

men du slåss hellre mot halva samhället och argumenterar med halvkassa argument för något du inte förstår dig på.
  • Jemp
    Karl Alexander skrev 2023-12-07 09:23:00 följande:
    Därför hatar jag feminismen

Feminismen har skapat manshat, då feminismen har lagt all skuld på män medan den påstår att kvinnor är förtryckta offer som har 100 rättigheter och 0 skyldigheter.

I feminismens värsta stunder påstods det att män inte ens var människor, utan djur. Och att man skulle beskatta män bara för att de var män. Den här typen av extremism framkommer bara om en ideologi får stå helt oemotsagd, vilket feminismen länge fick inom traditionell media. Många av de som jobbar inom Södermalmsmedia är själva feminister och skulle aldrig komma på tanken att kritisera eller granska sin egen ideologi.

Idag är det annorlunda, allt fler börjar ifrågasätta bilden av kvinnor som offer. Till exempel pratas det om jämställdhet, men under krigsrapporteringar snackas det bara om "kvinnor och barn". Vad hände med jämställdheten? Kan det vara så att kvinnor bara vill ha jämställdhet när de själva tjänar på det, och att män varit korkade och gått på denna manipulering i decennier?

För naturligtvis vill inte kvinnor dö i krig som män gör. De vill inte heller betala för dejter eller se till att det jobbar lika många kvinnor som män i lågstatusyrken som rörmokare och sopgubbe. Däremot vill de gärna ha vd-poster och höga löner utan att jobba för det. Det ska räcka med att dra fram offerkortet, sedan ska männen "flytta på sig" och "göra plats" så att kvinnan får gratis makt.

Sedan är det viktigt att göra skillnad på ideologi och människa. Jag hatar feminism, inte feminister.

Det har ofta hetat att män tjänar på feminismen också. Hur? På vilket sätt tjänar män på att bara lyfta fram kvinnor, att bara ge kvinnor fördelar, att bara ge kvinnor positiv särbehandling? Klart att män inte tjänar något på det.

Jag tror att mina tankar delas av många män, men att många är för fega för att säga vad de tycker öppet. Därför får man inte svara anonymt i denna tråd. Feminismen har blivit Sveriges religion, den har tagit över efter kristendomen. Det är på den nivån det ligger. Men det finns en motståndsrörelse som är trött på manipuleringen där kvinnor hela tiden försöker tillskansa sig gratis makt, eller lura män att de vill ha jämställdhet när de egentligen bara vill ha det då det passar deras egna intressen.

Upp till kamp mot feminismen, och sluta vara tysta och fega!

Du skulle nog tjäna på att läsa på lite om feminismen och vad den står för. Män tjänar på feminism bla genom att kunna vara föräldralediga, att det ska vara mer accepterat, och att normbrytande Ska bli mer accepterat hos både män och kvinnor. 

Missade du all rapportering om män som var/är tvungna att kriga i Ukraina och tvungna att lämna sina familjer? 

• Anonym (A)

Naturligtvis kommer inga icke anonyma män svara här. För då kan de helt enkelt förneka att de sett detta, och kan fortsätta hävda att det är kvinnor som är taskigt mot män och aldrig tvärtom. 

• Jemp

Sen är det naturligtvis fritt fram för män att lyfta männens perspektiv också i arbetet för ökad jämställdhet. 

• Anonym (J)
    Karl Alexander skrev 2023-12-07 10:28:36 följande:
    Det här hade jag ingen aning om, kanske för att Södermalmsmedia, som alla andra feminister, är besatta upp över öronen med att göra kvinnor till offer som ska ha gratis makt.
    Du behöver inte ha en aning om nåt som är felaktigt, för den här enkätundersökningen visar nämligen inte sanningen. Hur menar du att alla traffickingoffer skulle nåtts av en enkätundersökning riktad till svenska ungdomar? De kan inte ens svenska och lever gömda. 
  • Karl Alexander
    Anonym (J) skrev 2023-12-07 10:49:06 följande:
    Men snälla. Så du menar att män är bra på att ta ansvar? Har du ens sett hur många trådar som startats som handlar om hur allt är kvinnors fel? Allt från att de är för kräsna så att män blir utan sex till att män misslyckas med sin skolgång till att män mår dåligt till att...ja, you name it. All skit män råkar ut för verkar bero på kvinnor. 

Och du är ju riktigt störd om du menar att män har rätt att traumatisera kvinnor på grund av sin sexdrift. Är det då okej att jag traumatiserar män på grund av att jag är kvinna? Det måste det ju vara då, enligt din logik.
    Jag går inte på vad ett skitforum som FL säger, utan på hur det låter i samhällsdebatten och i media (där det finns betydligt fler röster).

Sedan vet jag inte vad du babblar om på slutet där, ingenting som jag sagt iaf. Men jag har märkt att det är populärt att lägga ord i munnen på folk på FL, för att slippa svara direkt på det man faktiskt skriver.
Svar på tråden Därför hatar jag feminismen