• Karl Alexander

Därför hatar jag feminismen

Feminismen har skapat manshat, då feminismen har lagt all skuld på män medan den påstår att kvinnor är förtryckta offer som har 100 rättigheter och 0 skyldigheter.

I feminismens värsta stunder påstods det att män inte ens var människor, utan djur. Och att man skulle beskatta män bara för att de var män. Den här typen av extremism framkommer bara om en ideologi får stå helt oemotsagd, vilket feminismen länge fick inom traditionell media. Många av de som jobbar inom Södermalmsmedia är själva feminister och skulle aldrig komma på tanken att kritisera eller granska sin egen ideologi.

Idag är det annorlunda, allt fler börjar ifrågasätta bilden av kvinnor som offer. Till exempel pratas det om jämställdhet, men under krigsrapporteringar snackas det bara om "kvinnor och barn". Vad hände med jämställdheten? Kan det vara så att kvinnor bara vill ha jämställdhet när de själva tjänar på det, och att män varit korkade och gått på denna manipulering i decennier?

För naturligtvis vill inte kvinnor dö i krig som män gör. De vill inte heller betala för dejter eller se till att det jobbar lika många kvinnor som män i lågstatusyrken som rörmokare och sopgubbe. Däremot vill de gärna ha vd-poster och höga löner utan att jobba för det. Det ska räcka med att dra fram offerkortet, sedan ska männen "flytta på sig" och "göra plats" så att kvinnan får gratis makt.

Sedan är det viktigt att göra skillnad på ideologi och människa. Jag hatar feminism, inte feminister.

Det har ofta hetat att män tjänar på feminismen också. Hur? På vilket sätt tjänar män på att bara lyfta fram kvinnor, att bara ge kvinnor fördelar, att bara ge kvinnor positiv särbehandling? Klart att män inte tjänar något på det.

Jag tror att mina tankar delas av många män, men att många är för fega för att säga vad de tycker öppet. Därför får man inte svara anonymt i denna tråd. Feminismen har blivit Sveriges religion, den har tagit över efter kristendomen. Det är på den nivån det ligger. Men det finns en motståndsrörelse som är trött på manipuleringen där kvinnor hela tiden försöker tillskansa sig gratis makt, eller lura män att de vill ha jämställdhet när de egentligen bara vill ha det då det passar deras egna intressen.

Upp till kamp mot feminismen, och sluta vara tysta och fega!

• Svar på tråden Därför hatar jag feminismen
  • Karl Alexander
    Anonym (X) skrev 2023-12-07 09:41:54 följande:

Män har den största makten och de brukar den illa. De som startar krig, våldtar och mördar är oftast män.

Dessutom:

Vilka är det som de facto slåss och dör för sina länder, och för att kvinnorna ska kunna leva i trygghet? Det är männen. Var är alla feminister som vill kvotera in fler kvinnor till armén, som tycker att antalet döda män i krig är alldeles för högt, och att det nu är dags att lyfta in fler kvinnor i kriget så att dödstalen blir mer jämställda?

Jag ser inga.

Du säger att män startar krig, men män har alltid försvarat sina länder också. Vilka är det som krigar i Ukraina som invaderades? Är det männen eller kvinnorna? Männen får inte lämna landet, kvinnorna kan bokstavligt talat åka på semester runtom i Europa medan männen slaktas på hemmaplan.

Hur jämställt är det?
  • Karl Alexander
    Anonym (anilarak) skrev 2023-12-07 10:26:38 följande:
    Det är vanligare att 19-åriga svenska pojkar har sålt sex än att jämnåriga flickor har gjort det. Det visar samstämmiga enkätundersökingar i Sverige, Norden och Baltikum. Men manlig prostitution är ett dolt problem som varken polis eller socialtjänst arbetar med.

www.svd.se/a/e9509cea-0a79-30fb-b784-a173bfe3aa2e/fler-pojkar-an-flickor-saljer-sex
    Det här hade jag ingen aning om, kanske för att Södermalmsmedia, som alla andra feminister, är besatta upp över öronen med att göra kvinnor till offer som ska ha gratis makt.
  • Anonym
    Karl Alexander skrev 2023-12-07 09:44:42 följande:
    Hur lyckades du vara anonym? Jag ställde in tråden så att det inte skulle gå att vara anonym. Är det FL som är en skitsajt, eller har jag missat något?

En kvinna till undsättning i denna trista tråd! Du valde att lägga den i Känsliga Rummet där anonymitet alltid tillåts.

• Anonym
    Det är vanligare att 19-åriga svenska pojkar har sålt sex än att jämnåriga flickor har gjort det. Det visar samstämmiga enkätundersökingar i Sverige, Norden och Baltikum. Men manlig prostitution är ett dolt problem som varken polis eller socialtjänst arbetar med.

www.svd.se/a/e9509cea-0a79-30fb-b784-a173bfe3aa2e/fler-pojkar-an-flickor-saljer-sex
    Diskutera efter en artikel från 2005....
  • Anonym (Knapp)
    Karl Alexander skrev 2023-12-07 10:07:51 följande:
    Horor tjänar otroligt bra, men det beror på vilket land man kollar på. I Sverige, där marknaden är svart, är det ofta hallickarna som drar hem alla pengarna. Men i exempelvis Tyskland eller Japan, där det är lagligt, tjänar kvinnorna grova pengar på väldigt kort tid.

Och även om OnlyFans inte går att jämföra med riktiga horor så är det en miljardindustri som nästan bara kvinnor tjänar på. Många tjejer i 20-årsåldern kommer aldrig behöva jobba i hela sitt liv pga ett par år eller tre på OnlyFans. De hinner tjäna ihop miljoner under denna tid. Den möjligheten finns inte ens för män.

Det är ett skitjobb oavsett lön och inget glamoröst.
    du jämförde med att en undersköterska får torka spyor ibland och äckliga jobb, tror inte du har koll eller ödmjukhet på vad vissa yrkeskategorier får utstå i sin dagliga verksamhet. Men det är väl lätt och döma när man har noll koll. Det är lätt att ropa "orättvisa" utan att ha insikt i vad andra råkar ut för och upplever.
    sopgubbar och vvs män har också vettiga löner, oftast högre än en undersköterska.

tror du verkligen att vd kvinnan som voteras in inte har kompetensen? mest sannolikt är att hon faktiskt har det och att hon kommer göra ett bättre jobb men männen runt om väljer oftast män då det passar deras "kompisklubb" och då kan det fortsätta med sitt utan att bli störda av någon "jobbig kvinna" som de måste konkurrera med.

att alla inte har samma möjligheter är ett faktum i alla branscher och är knutet till kunskap, kompetens, efterfrågan, möjligheter, fysik osv,
    i slutändan ör det ju ändå männen som gör "only fans" karriärerna möjliga då ni är korkade nog att betala för det och några idioter är korkade nog att förnedra sig för pengarna.

• Karl Alexander

Jag tror faktiskt det kan vara så enkelt att kvinnor helt enkelt inte klarar av att INTE ha rollen som offer. Man ser i princip aldrig någonsin kvinnor som erkänner att något som helst fel ligger hos dem. Ungefär så här ser det ut:

MÄN
    Det här är mitt eget fel och jag kommer ta hand om det!

KVINNOR
    Det är samhällets fel! Nej, det är männens fel!

Ta bara "skönhetsnormer" som exempel. Det är ett evigt gnällande från kvinnor om vilka skador dessa normer leder till. Ätstörningar beror inte på att kvinnor själva fattar usla beslut, nej, det beror på samhällsnormer! Panikångestattacker beror inte på att kvinnor inte kan hantera sina känslor, nej, det beror på att män utsatt dem för psykisk misshandel!

Jag lyssnade på SR en gång, det var ett program som handlade om dejtingmarknaden. Kvinnan som intervjuades sa att det är jobbigt som kvinna att behöva ta sig igenom gyttjan av män för att hitta någon som duger. Intressant uttalande. Senare hörde man att kvinnor inte accepteras om de inte ser perfekta ut.

Ponera nu att en man skulle klagat över att han var tvungen att ta sig igenom en gyttja av fula kvinnor för att hitta någon som var snygg. Eller att män som inte har perfekt hårfäste, ett välbetalt högstatusjobb, kör en snygg bil och massor av vänner inte accepteras och att det beror på sjuka samhällsnormer.

Men trots att jag skriver detta lovar jag att inga feminister här kommer se hyckleriet. De kommer fortsätta slåss med näbbar och klor för sin rätt att vara offer, och för sin rätt att skylla alla problem på samhället eller männen, men aldrig någonsin på sig själva.

• Anonym (J)

Det här var en enkätundersökning till ungdomar som har undetkänts eftersom den ger en snedvriden bild. Hur tror du att alla traffickingoffer skulle kunna nås av en enkät, de kan i många fall inte ens svenska och lever gömda. Det polisen som arbetar med prostitution ser är att i princip samtliga är kvinnor. Så den där kan du glömma.

Och ang din andra länk: det där gällde tiggeri. Det står i artikeln att trafficking flr sexuella ändamål fortfarande utgörs av majoritet kvinnor.
Svar på tråden Därför hatar jag feminismen