• Anonym (Ledsen)

Varför beter han sig så?

Jag började prata med en kille, 11 år yngre än mig, på en dejtapp för ett par månader sen. Han 41 år. Jag 52 år.  I mitt tycke relativt jämngamla. Har som regel att de inte får vara så unga att jag skulle kunna vara mamma åt dem 

Han sa att hsn nyligen avslutat en relation, och att han inte var redo för en ny i nuläget. Passade mig bra som var i samma sits. Tänkte att vi ksn träffas o mysa, sen kanske det kan bli nåt längre fram om det klickar.

Han bjöd hem mig på middag. Det var verkligen supermysigt och jag sov över 

Nån vecka senare träffade jag honom igen. Då frågade jag om han kunde tänka sig ett förhållande om det längre fram skulle uppstå känslor, med tanke på att jag är 11 år äldre.  Ja, som vi träffas nu. Men ingen relation. Han har åldersnoja säger han, och hans förra sambo som var 6 mån äldre, t o m det störde han sig på 🤯  Jag blev så överraskad av svaret att jag blev ledsen. Men vi pratade. Han är verkligen så fin o omtänksam.

I lördags träffades vi igen, med övernattning. Men det var nära att det inte blev av, för då hade en "jämnårig" tjej som han träffat tidigare, o connectat med, kontaktat honom på appen. Han var så kluven o ambivalent för han såg så fram emot att träffa mig, men när hon skrev blev han kluven. Han önskade att han aldrig sett det hon skrev, för då hade han kunnat fortsätta vara singel o med det vi har, men samtidigt nu så säger han att det finns chans att det kan bli nåt seriöst mellan dem. Men det var nåt litet med åldern som irriterade honom.....

Jag känner mig nu ledsen, kränkt,

förbigådd, svartsjuk, arg.....men samtidigt vill jag fortsätta träffa honom.

Han säger dessutom att om vi varit jämnåriga så hade han kunnat bli kär i mig, men att han redan innan vi träffades hade bestämt sig för att lägga känslor åt sidan pga åldern. Därav en frustration över att han är så sjukt fixerad vid ålder, då jag mycket väl tror att han skulle kunnat bli kär I mig annars.

Snälla inga spydiga kommentarer.  Vill gärna höra hur en utomstående ser på detta?  Eller om ni själv råkat ut för det?  Jag tycker det är så sjukt att man kan vara så jäkla fixerad vid ålder......😵?💫
  • Svar på tråden Varför beter han sig så?
  • Silverjenny
    Anonym (Man) skrev 2023-12-10 18:36:35 följande:
    Tantslem har av någon konstig anledning blivit accepterat sista tiden. Du kallar killen hon träffade och inte ville ha henne för omogen och fet bara för att han inte ville inleda en relation med en tant. Undrar hur det skulle låta om en man kallade unga tjejer för omogna bara för dom inte ville ha en relation med en gubbe.

Jag vet att mogna kvinnor blir uppvaktade av unga killar, men är det verkligen många av dom som kan tänka sig inleda en relation? Ha sex med äldre kvinnor ger jag att det finns unga män som vill däremot.
    Du blandar nog ihop mig med någon annan, jag har inte kallat killen omogen. Jag har rekommenderat TS acceptera hans vilja och gå vidare.

Självklart är de flesta unga killar endast intresserade av sex eller mindre seriöst förhållande med en äldre kvinna. Barnfrågan är ett mycket verkligt dilemma, de flesta vill ju ändå ha familj någon gång och tänker sig att så småningom träffa en jämnårig eller yngre kvinna som ska bli mor till hans barn. Förr eller senare måste killen välja, förhållandet eller egna barn?
  • Anonym (Ledsen)
    Silverjenny skrev 2023-12-10 18:29:50 följande:
    Efter det tog slut med den 11 år yngre killen har jag bara träffat yngre män. Innan dess hade jag bara träffat jämnåriga eller något äldre men min sista relation med en fyra år äldre man, störde jag mig på att de var så gubbiga. Yngre killar är mycket öppnare i tanken och mer inspirerande att umgås med insåg jag. Fast jag hade ju inte tänkt att träffa en så mycket yngre men kärleken slog till ;) det har sina utmaningar såklart men det har alla förhållanden.
    Lycka till och hoppas du också kommer träffa kärleken! Och gillar du yngre kan jag uppmuntra dig med att många män och killar gillar MILFs. Har aldrig blivit så uppvaktad som när jag blev singel som 45-åring.
    Nej jag vet, man är poppis bland yngre 😅   iaf till sex, ...förhållande ska man väl ha mer tur 😉
  • Anonym (Ledsen)
    Tantslem har av någon konstig anledning blivit accepterat sista tiden. Du kallar killen hon träffade och inte ville ha henne för omogen och fet bara för att han inte ville inleda en relation med en tant. Undrar hur det skulle låta om en man kallade unga tjejer för omogna bara för dom inte ville ha en relation med en gubbe.

Jag vet att mogna kvinnor blir uppvaktade av unga killar, men är det verkligen många av dom som kan tänka sig inleda en relation? Ha sex med äldre kvinnor ger jag att det finns unga män som vill däremot.
    Tantslem....något du lider av. ? 😘
  • Anonym (Ledsen)
    Silverjenny skrev 2023-12-10 18:58:41 följande:
    Du blandar nog ihop mig med någon annan, jag har inte kallat killen omogen. Jag har rekommenderat TS acceptera hans vilja och gå vidare.

Självklart är de flesta unga killar endast intresserade av sex eller mindre seriöst förhållande med en äldre kvinna. Barnfrågan är ett mycket verkligt dilemma, de flesta vill ju ändå ha familj någon gång och tänker sig att så småningom träffa en jämnårig eller yngre kvinna som ska bli mor till hans barn. Förr eller senare måste killen välja, förhållandet eller egna barn?
    I detta fall är han klar med barn.  Så är inget med det.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Ledsen) skrev 2023-12-10 20:36:17 följande:
    Tantslem....något du lider av. ? 😘
    Ha ha nej då jag lider varken av tantslem eller gubbslem.
  • Deceree1
    Silverjenny skrev 2023-12-10 17:40:54 följande:
    Var åldersskillnaden en anledning till att det tog slut mellan er?
    Näe, det va inte det. Det hände andra grejer. Han fick en wiplaschskada som drog med sig sjukskrivning och han mådde dåligt som fan. Jag försökte att stötta så mycket jag kunde men han mådde allt sämre. Smärta och ingen bra hjälp från sjukvården. Han orkade inte med sig själv till slut och än mindre ett förhållande så han gjorde tillslut slut. Jag har ändå funnits för honom och han är numera som en familjemedlem. Inga kärlekskänslor men dock ett starkt band. Jag har hela tiden försökt att stötta honom och nu som först, efter flera år, börjar han bli sitt gamla jag. Han är numera min lillebror som jag är väldigt mån om. 
  • Deceree1

Ganska onödigt att kalla det tantslem . Jag hade en kille i 15 år som va 16 år yngre än mig och mina systrar har killar som är 10 respektive 13 år yngre. I långa förhållanden så det finns visst killar som vill ha förhållande med äldre än dom själva. 
  • Anonym (Man)
    Deceree1 skrev 2023-12-10 23:43:23 följande:
    Ganska onödigt att kalla det tantslem . Jag hade en kille i 15 år som va 16 år yngre än mig och mina systrar har killar som är 10 respektive 13 år yngre. I långa förhållanden så det finns visst killar som vill ha förhållande med äldre än dom själva. 
    Kanske lite onödigt och nästan lika onödigt som att säga gubbslem eller gubbsjuk. Vet att det finns unga män som vill ha förhållande med äldre men vanligt tror jag inte det är. 
  • Deceree1
    Anonym (Man) skrev 2023-12-11 00:20:39 följande:
    Kanske lite onödigt och nästan lika onödigt som att säga gubbslem eller gubbsjuk. Vet att det finns unga män som vill ha förhållande med äldre men vanligt tror jag inte det är. 
    Ja, vi var ju tre syskon som alla tre hade det så det är nog inte så ovanligt. Jag som va äldst hade den yngsta killen :)
  • Anonym (Ledsen)
    Deceree1 skrev 2023-12-11 00:27:31 följande:
    Ja, vi var ju tre syskon som alla tre hade det så det är nog inte så ovanligt. Jag som va äldst hade den yngsta killen :)
    Nä det är verkligen inte ovanligt, om man.blickar ut lite från sin egen värld.

Särskilt inte 10 års skillnad, knappt märkbart för ögat. 

Det som är mer ovanligt är väl om en 30 årig.kille har ett förhållande. med en 70åring
Svar på tråden Varför beter han sig så?