Varför beter han sig så?
Jag började prata med en kille, 11 år yngre än mig, på en dejtapp för ett par månader sen. Han 41 år. Jag 52 år. I mitt tycke relativt jämngamla. Har som regel att de inte får vara så unga att jag skulle kunna vara mamma åt dem
Han sa att hsn nyligen avslutat en relation, och att han inte var redo för en ny i nuläget. Passade mig bra som var i samma sits. Tänkte att vi ksn träffas o mysa, sen kanske det kan bli nåt längre fram om det klickar.
Han bjöd hem mig på middag. Det var verkligen supermysigt och jag sov över
Nån vecka senare träffade jag honom igen. Då frågade jag om han kunde tänka sig ett förhållande om det längre fram skulle uppstå känslor, med tanke på att jag är 11 år äldre. Ja, som vi träffas nu. Men ingen relation. Han har åldersnoja säger han, och hans förra sambo som var 6 mån äldre, t o m det störde han sig på 🤯 Jag blev så överraskad av svaret att jag blev ledsen. Men vi pratade. Han är verkligen så fin o omtänksam.
I lördags träffades vi igen, med övernattning. Men det var nära att det inte blev av, för då hade en "jämnårig" tjej som han träffat tidigare, o connectat med, kontaktat honom på appen. Han var så kluven o ambivalent för han såg så fram emot att träffa mig, men när hon skrev blev han kluven. Han önskade att han aldrig sett det hon skrev, för då hade han kunnat fortsätta vara singel o med det vi har, men samtidigt nu så säger han att det finns chans att det kan bli nåt seriöst mellan dem. Men det var nåt litet med åldern som irriterade honom.....
Jag känner mig nu ledsen, kränkt,
förbigådd, svartsjuk, arg.....men samtidigt vill jag fortsätta träffa honom.
förbigådd, svartsjuk, arg.....men samtidigt vill jag fortsätta träffa honom.
Han säger dessutom att om vi varit jämnåriga så hade han kunnat bli kär i mig, men att han redan innan vi träffades hade bestämt sig för att lägga känslor åt sidan pga åldern. Därav en frustration över att han är så sjukt fixerad vid ålder, då jag mycket väl tror att han skulle kunnat bli kär I mig annars.
Snälla inga spydiga kommentarer. Vill gärna höra hur en utomstående ser på detta? Eller om ni själv råkat ut för det? Jag tycker det är så sjukt att man kan vara så jäkla fixerad vid ålder......😵?💫