• Anonym (Ledsen)

Varför beter han sig så?

Jag började prata med en kille, 11 år yngre än mig, på en dejtapp för ett par månader sen. Han 41 år. Jag 52 år.  I mitt tycke relativt jämngamla. Har som regel att de inte får vara så unga att jag skulle kunna vara mamma åt dem 

Han sa att hsn nyligen avslutat en relation, och att han inte var redo för en ny i nuläget. Passade mig bra som var i samma sits. Tänkte att vi ksn träffas o mysa, sen kanske det kan bli nåt längre fram om det klickar.

Han bjöd hem mig på middag. Det var verkligen supermysigt och jag sov över 

Nån vecka senare träffade jag honom igen. Då frågade jag om han kunde tänka sig ett förhållande om det längre fram skulle uppstå känslor, med tanke på att jag är 11 år äldre.  Ja, som vi träffas nu. Men ingen relation. Han har åldersnoja säger han, och hans förra sambo som var 6 mån äldre, t o m det störde han sig på 🤯  Jag blev så överraskad av svaret att jag blev ledsen. Men vi pratade. Han är verkligen så fin o omtänksam.

I lördags träffades vi igen, med övernattning. Men det var nära att det inte blev av, för då hade en "jämnårig" tjej som han träffat tidigare, o connectat med, kontaktat honom på appen. Han var så kluven o ambivalent för han såg så fram emot att träffa mig, men när hon skrev blev han kluven. Han önskade att han aldrig sett det hon skrev, för då hade han kunnat fortsätta vara singel o med det vi har, men samtidigt nu så säger han att det finns chans att det kan bli nåt seriöst mellan dem. Men det var nåt litet med åldern som irriterade honom.....

Jag känner mig nu ledsen, kränkt,

förbigådd, svartsjuk, arg.....men samtidigt vill jag fortsätta träffa honom.

Han säger dessutom att om vi varit jämnåriga så hade han kunnat bli kär i mig, men att han redan innan vi träffades hade bestämt sig för att lägga känslor åt sidan pga åldern. Därav en frustration över att han är så sjukt fixerad vid ålder, då jag mycket väl tror att han skulle kunnat bli kär I mig annars.

Snälla inga spydiga kommentarer.  Vill gärna höra hur en utomstående ser på detta?  Eller om ni själv råkat ut för det?  Jag tycker det är så sjukt att man kan vara så jäkla fixerad vid ålder......😵?💫
  • Svar på tråden Varför beter han sig så?
  • Anonym (Q)

Han tyckte att du var attraktiv och ville mysa. Mysa är inte samma sak som att man vill ingå en seriös relation med någon. För det krävs mer än attraktion.

• Tow2Mater
    Anonym (Ledsen) skrev 2023-12-09 23:27:12 följande:
    ......efter att jag frågade ja. Inte ett ord om det innan. Varför bjöd han hem mig när jag var så jä-a gammal? Så ja, känner mig lurad
    Vad tror du han menade med Han sa att han nyligen avslutat en relation, och att han inte var redo för en ny i nuläget? Att han ville bjuda hem någon for att spela schack?
  • Anonym (Minns)

Han har ju varit ärlig från början. Han är inte redo för ett förhållande och när han är det vill han inte ha någon som är äldre.

Han har inte lurat dig, inte svikit dig, inte varit oärlig. Han vill bara inte inleda ett förhållande med dig, något han sa redan innan ni träffades.

Så jag har svårt att förstå din reaktion? Du visste ju att det inte kommer bli ni. Du känner dig kränkt över att han inte vill bli tillsammans med dig. Varför? Och varför vill du fortsätta träffa honom trots att du vet att ni inte har en framtid?

• Anonym (Man)
    Anonym (Ledsen) skrev 2023-12-09 23:27:12 följande:
    ......efter att jag frågade ja. Inte ett ord om det innan. Varför bjöd han hem mig när jag var så jä-a gammal? Så ja, känner mig lurad
    Förstår att du tycker det är trist om du vill mer än honom,  men på vilket sätt har han lurat dig? I din trådstart låter det som han ändå varit tydlig med sina intentioner?
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Q) skrev 2023-12-09 23:30:16 följande:

Är kvinna och har haft relation med både tio år äldre och tio år yngre män. Jag har kommit fram till att tio år är för mycket oavsett om jag är den äldre eller yngre. 

Så synd, men det finns män som har äldre kvinnor än mig, så de finns där ute..

För jsg vill inte ha nån i min ålder,  10 år yngre är lagom
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Q) skrev 2023-12-09 23:32:39 följande:

Han tyckte att du var attraktiv och ville mysa. Mysa är inte samma sak som att man vill ingå en seriös relation med någon. För det krävs mer än attraktion.

Om jag säger såhär:  är det normalt när man "bara vill mysa" beter sig oerhört romantiskt? Tända ljus. Middag. Hålla handen. Öm o kärleksfull rakt igenom, även sexet...  

Brukar man inte bara vara ute efter själva akten då?
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Minns) skrev 2023-12-09 23:44:37 följande:

Han har ju varit ärlig från början. Han är inte redo för ett förhållande och när han är det vill han inte ha någon som är äldre.

Han har inte lurat dig, inte svikit dig, inte varit oärlig. Han vill bara inte inleda ett förhållande med dig, något han sa redan innan ni träffades.

Så jag har svårt att förstå din reaktion? Du visste ju att det inte kommer bli ni. Du känner dig kränkt över att han inte vill bli tillsammans med dig. Varför? Och varför vill du fortsätta träffa honom trots att du vet att ni inte har en framtid?

Ja jag visste att han inte var redo för en relation. Inte heller jag egentligen. Men tänkte att sånt kan ju ändras vartefter man läker.

Han borde redan där innan sagt det där om åldern. Det var han faktiskt oärlig med. 

Nu hsr hsn dessutom raggat upp nån,så tydligen var det där bara en lögn, att han inte var redo för en relation 
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Man) skrev 2023-12-09 23:44:57 följande:
    Förstår att du tycker det är trist om du vill mer än honom,  men på vilket sätt har han lurat dig? I din trådstart låter det som han ändå varit tydlig med sina intentioner?
    Ja på falsk basis. Att det berodde på brustet hjärta.

Näe det i själva verket var åldersnoja ddluxe
  • Anonym (Man)
    Anonym (Ledsen) skrev 2023-12-09 23:49:57 följande:
    Så synd, men det finns män som har äldre kvinnor än mig, så de finns där ute..

För jsg vill inte ha nån i min ålder,  10 år yngre är lagom
    Hur ska du ha det egentligen? Här är svaret du skrev när jag frågade om du kan tänka dig en 10 år äldre man? Inga problem alls! Det är väl känslor som avgör o inte några j-a siffror

Och lite senare kan du inte ens tänka dig en jämngammal. Och dessutom klanka ner på honom för att han inte vill ha en äldre kvinna.
  • Anonym (Minns)

Så ts du vill inte ha någon ens i din egen ålder utan det ska vara en som är 10 år yngre, och så gnäller du på att han är åldersfixerad som inte vill ha någon som är 11 år äldre?

Innan du kallar honom åldersfixerad så kanske du ska titta på dig själv i spegeln?

Svar på tråden Varför beter han sig så?