• Anonym (Ledsen)

Varför beter han sig så?

Jag började prata med en kille, 11 år yngre än mig, på en dejtapp för ett par månader sen. Han 41 år. Jag 52 år.  I mitt tycke relativt jämngamla. Har som regel att de inte får vara så unga att jag skulle kunna vara mamma åt dem 

Han sa att hsn nyligen avslutat en relation, och att han inte var redo för en ny i nuläget. Passade mig bra som var i samma sits. Tänkte att vi ksn träffas o mysa, sen kanske det kan bli nåt längre fram om det klickar.

Han bjöd hem mig på middag. Det var verkligen supermysigt och jag sov över 

Nån vecka senare träffade jag honom igen. Då frågade jag om han kunde tänka sig ett förhållande om det längre fram skulle uppstå känslor, med tanke på att jag är 11 år äldre.  Ja, som vi träffas nu. Men ingen relation. Han har åldersnoja säger han, och hans förra sambo som var 6 mån äldre, t o m det störde han sig på 🤯  Jag blev så överraskad av svaret att jag blev ledsen. Men vi pratade. Han är verkligen så fin o omtänksam.

I lördags träffades vi igen, med övernattning. Men det var nära att det inte blev av, för då hade en "jämnårig" tjej som han träffat tidigare, o connectat med, kontaktat honom på appen. Han var så kluven o ambivalent för han såg så fram emot att träffa mig, men när hon skrev blev han kluven. Han önskade att han aldrig sett det hon skrev, för då hade han kunnat fortsätta vara singel o med det vi har, men samtidigt nu så säger han att det finns chans att det kan bli nåt seriöst mellan dem. Men det var nåt litet med åldern som irriterade honom.....

Jag känner mig nu ledsen, kränkt,

förbigådd, svartsjuk, arg.....men samtidigt vill jag fortsätta träffa honom.

Han säger dessutom att om vi varit jämnåriga så hade han kunnat bli kär i mig, men att han redan innan vi träffades hade bestämt sig för att lägga känslor åt sidan pga åldern. Därav en frustration över att han är så sjukt fixerad vid ålder, då jag mycket väl tror att han skulle kunnat bli kär I mig annars.

Snälla inga spydiga kommentarer.  Vill gärna höra hur en utomstående ser på detta?  Eller om ni själv råkat ut för det?  Jag tycker det är så sjukt att man kan vara så jäkla fixerad vid ålder......😵?💫
  • Svar på tråden Varför beter han sig så?
  • Deceree1
    Anonym (Ledsen) skrev 2023-12-11 16:28:22 följande:
    Nä det är verkligen inte ovanligt, om man.blickar ut lite från sin egen värld.

Särskilt inte 10 års skillnad, knappt märkbart för ögat. 

Det som är mer ovanligt är väl om en 30 årig.kille har ett förhållande. med en 70åring
    Ja, gud ja, 40 års skillnad. Jag kom på att jag såg nåt om det. Kan ha varit Outsiders på kanal 5 för länge sen. Helt otroligt, man trodde knappt att det var sant
  • Anonym (Man)
    Anonym (Ledsen) skrev 2023-12-11 16:28:22 följande:
    Nä det är verkligen inte ovanligt, om man.blickar ut lite från sin egen värld.

Särskilt inte 10 års skillnad, knappt märkbart för ögat. 

Det som är mer ovanligt är väl om en 30 årig.kille har ett förhållande. med en 70åring
    Om det inte är märkbart för ögat, vad är det som gör att du inte kan tänka dig en 10 år äldre eller ens en jämngammal? Du förstår väl att på samma sätt som du tyckte att jämngamla var gubbiga så tycker så klart den 11 år yngre mannen att du är en tant. Lite självinsikt vore ganska bra här.
  • Anonym (problem)
    Anonym (Ledsen) skrev 2023-12-09 15:46:20 följande:
    Varför beter han sig så?
    Jag började prata med en kille, 11 år yngre än mig, på en dejtapp för ett par månader sen. Han 41 år. Jag 52 år.  I mitt tycke relativt jämngamla. Har som regel att de inte får vara så unga att jag skulle kunna vara mamma åt dem 

Han sa att hsn nyligen avslutat en relation, och att han inte var redo för en ny i nuläget. Passade mig bra som var i samma sits. Tänkte att vi ksn träffas o mysa, sen kanske det kan bli nåt längre fram om det klickar.

Han bjöd hem mig på middag. Det var verkligen supermysigt och jag sov över 

Nån vecka senare träffade jag honom igen. Då frågade jag om han kunde tänka sig ett förhållande om det längre fram skulle uppstå känslor, med tanke på att jag är 11 år äldre.  Ja, som vi träffas nu. Men ingen relation. Han har åldersnoja säger han, och hans förra sambo som var 6 mån äldre, t o m det störde han sig på 🤯  Jag blev så överraskad av svaret att jag blev ledsen. Men vi pratade. Han är verkligen så fin o omtänksam.

I lördags träffades vi igen, med övernattning. Men det var nära att det inte blev av, för då hade en "jämnårig" tjej som han träffat tidigare, o connectat med, kontaktat honom på appen. Han var så kluven o ambivalent för han såg så fram emot att träffa mig, men när hon skrev blev han kluven. Han önskade att han aldrig sett det hon skrev, för då hade han kunnat fortsätta vara singel o med det vi har, men samtidigt nu så säger han att det finns chans att det kan bli nåt seriöst mellan dem. Men det var nåt litet med åldern som irriterade honom.....

Jag känner mig nu ledsen, kränkt,

förbigådd, svartsjuk, arg.....men samtidigt vill jag fortsätta träffa honom.

Han säger dessutom att om vi varit jämnåriga så hade han kunnat bli kär i mig, men att han redan innan vi träffades hade bestämt sig för att lägga känslor åt sidan pga åldern. Därav en frustration över att han är så sjukt fixerad vid ålder, då jag mycket väl tror att han skulle kunnat bli kär I mig annars.

Snälla inga spydiga kommentarer.  Vill gärna höra hur en utomstående ser på detta?  Eller om ni själv råkat ut för det?  Jag tycker det är så sjukt att man kan vara så jäkla fixerad vid ålder......😵?💫
    Han har problem med sin självbild så skönt att du inte behöver bli indragen
  • Anonym (Man)
    Anonym (Man) skrev 2023-12-11 17:15:28 följande:
    Om det inte är märkbart för ögat, vad är det som gör att du inte kan tänka dig en 10 år äldre eller ens en jämngammal? Du förstår väl att på samma sätt som du tyckte att jämngamla var gubbiga så tycker så klart den 11 år yngre mannen att du är en tant. Lite självinsikt vore ganska bra här.
    TS ledsen saknar nog verklighetsuppfattning här och inser inte att hon är en tant i yngre killars ögon på samma sätt som hon ser en 11 år äldre man som en gubbe. Inte ens en jämngammal man duger åt henne. 
  • felicityporter

Jag hade tackat för mig direkt när han berättade sin inställning, om jag hade velat ha min heder i behåll. Detta kommer ju absolut inte leda någonstans och du vet nu med säkerhet att du bara är ett tidsfördriv tills nån bättre dyker upp. Varför i hela världen skulle du ställa upp på det upplägget? Usch, fy så billig jag hade känt mig i den situationen? 😔 
    Hoppas du hittar en vettig man snart! ❤️

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (Man) skrev 2023-12-11 17:15:28 följande:
    Ärligt så har det inget alls med utseende att göra.

Enda anledningen är att jag vill ha en man som kan prestera i sängen, då jag är väldigt sexuell själv....

Dem i 50 år o uppåt börjar sakta .men säkert tappa den förmågan....
  • Anonym (Bettan)
    Anonym (Ledsen) skrev 2024-01-06 11:56:04 följande:
    Ärligt så har det inget alls med utseende att göra.

Enda anledningen är att jag vill ha en man som kan prestera i sängen, då jag är väldigt sexuell själv....

Dem i 50 år o uppåt börjar sakta .men säkert tappa den förmågan....
    Yngre har mer fantasi och vill gärna prova sånt som är lite utanför en vanlig missionärsställning 
  • Anonym (Man)
    Anonym (Bettan) skrev 2024-01-08 11:31:57 följande:
    Yngre har mer fantasi och vill gärna prova sånt som är lite utanför en vanlig missionärsställning 
    Jag  och dom flesta jag känner viil också har yngre. Fastare kropp och inga torra slemhinnor och inga humörsvängningar på samma sätt som en medelålders kan ha under klimakteriet. 
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Man) skrev 2024-01-09 10:47:29 följande:
    Jag  och dom flesta jag känner viil också har yngre. Fastare kropp och inga torra slemhinnor och inga humörsvängningar på samma sätt som en medelålders kan ha under klimakteriet. 
    Nu pratar vi inte om er män gubben 😉

.......o vilka fördomar du har 😅  Tror du ovanstående är en sanning för alla kvinnor 50 + ?  😅
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Man) skrev 2024-01-09 10:47:29 följande:
    Gubbslem vill ha yngre ja

Medan yngre män vill ha mognare kvinnor 😉
  • Anonym (Nein)

Nej tack till en sådan man som väljer att trycka ner dig och få dig att skämmas över din ålder. Jag hade direkt tagit avstånd och gått vidare. Jisses, han var med på noterna först (och viste din ålder) men nu kommer det fram att han skäms och nojar över något du inte kan påverka. Du kommer alltid vara i underläge och försöka vara honom till lags.

• Anonym (W)

Varför i h-vete vill du träffa idioten igen? Det är ju bara förnedrande.

Han verkar njuta av att såra dig för normala socialt kompetenta personer inser att  man inte säger sådant där.

Tänker du sitta där och hoppas på att du får den stora äran att dejta honom trots din ålder om han tröttnar på den andra? Vill du vara ett andrahandsval på nåder?

Jag hade dragit så fort han tog upp det där med åldersnoja. Fast jag dejtar bara män, inte mansbebisar.

• Anonym (Hejsan)

Ni var ju överens om att ni inte var redo för förhållande för att ni båda nyligen kommit ur långa förhållanden. Sen frågar du andra gången ni ses om han kan tänka sig ett förhållande längre fram? Liksom hallå, ni hade redan kommunicerat om detta, det ni verkade vara överrens om då var en kk relation! 

Sen att han träffar en annan tjej, ja det är väll naturligt men det är ju inget han ska prata med dig om på det här sättet! Visst han kan nämna det om han känner att han behöver avsluta er kk relation men att hålla på och vela på det där sättet och prata ålder är respektlöst. Sen att du tagit upp det här med förhållande alldeles för tidigt för vilken relation det än är gör det hela ännu mer konstigt!

Dumpa han och träffa någon annan. 

• Anonym (Jag)
    Anonym (Ledsen) skrev 2024-01-09 23:48:41 följande:

Det var då till att generalisera!

Själv är jag kvinna och närmar mig 60, är i en längre relation med en 12 år yngre man.
    Vi har det superbra och älskar varandra innerligt!
  • Anonym (Man)
    Anonym (Ledsen) skrev 2024-01-09 23:48:41 följande:

Anledningen till tråden är väl ändå att han inte vill ha äldre så din tes stämmer oftast inte när det gäller förhållande.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Ledsen) skrev 2024-01-09 23:47:26 följande:
    Nu pratar vi inte om er män gubben 😉

.......o vilka fördomar du har 😅  Tror du ovanstående är en sanning för alla kvinnor 50 + ?  😅
    Absolut visst är det till viss del fördomar och även självupplevd. Detsamma gäller så klart också, är själv dryga 50 och inga problem med.potensen.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Man) skrev 2023-12-09 22:08:42 följande:
    Varför beter han sig så?
    Hur känner du själv för en att träffa en man som är 12 år äldre än dig?

Jag skulle själv tycka att en kvinna som har 11 år äldre än mig var för gammal och har full förståelse för om en kvinna som är 40 tycker jag som är 51 är för gammal.
    Du är äldre än min man och jag fyller snart 60.
    Det du!

Fast i ärlighetens namn trodde jag inte alls på det där att kärleken inte har någon ålder, att ålder bara är en siffra. Tills... vi möttes och omedelbar kärlek uppstod.

Du vet, man kan tjäna mycket på att ha ett öppet sinne!
  • Anonym (Man)
    Anonym (Jag) skrev 2024-01-10 07:36:48 följande:
    Du är äldre än min man och jag fyller snart 60.
    Det du!

Fast i ärlighetens namn trodde jag inte alls på det där att kärleken inte har någon ålder, att ålder bara är en siffra. Tills... vi möttes och omedelbar kärlek uppstod.

Du vet, man kan tjäna mycket på att ha ett öppet sinne!
    Kul att ni trivs tillsammans och du har helt rätt med ett öppet sinne och det borde nog också trådskaparen ta till sig. Min partner är drygt fem år yngre än mig så ingen jättestor skillnad. 
  • Anonym (tolka)

Jag hade tolkat det som att det egentligen är något annat han inte gillar hos mig (/tillräckligt mycket), men att åldern känns enkel att skylla ifrån sig på. Det är väl enklare att säga "det funkar inte pga åldersskillnad" än "jag vill inte ha en relation med dig för tycker du är oskön/tråkig/dryg/så ful att jag skulle skämmas för mina kompisar/etc".

(obs menar inte att TS faktiskt ÄR något av ovanstående)

Svar på tråden Varför beter han sig så?