• Anonym (Vill han mer?)

Är han intresserad?

Jag jobbar ihop med en kille sen några månader tillbaka. Nu till min fundering: Han är nyseparerad och ska påbörja sitt nya liv här nu inom kort. Jag har sett honom på Tinder o han berättade för oss kollegor att han var nöjd med att gå vidare i livet då de haft en dålig relation länge. Jag har haft ett gott öga till honom, men såklart inte visat det då han är/varit upptagen. Nu har vi börjat messa med varandra, relativt oskyldigt. Men sen drygt en vecka tillbaka hörs vi flera ggr om dagen när vi inte möts på jobbet. Det är mkt skämt osv, men även allvarliga samtal om livet i stort. han erbjöd sig att bjuda mig på middag inom kort efter att vi hade pratat om vår favoritmat. Hade ni tolkat det som en invit eller mer kompis?

• Svar på tråden Är han intresserad?
  • MsM84

Jag tror att han är intresserad. Dock är det stor risk för problem om han är mitt i en skilsmässa och ni dessutom jobbar tillsammans.

• Anonym (Vill han mer?)
    MsM84 skrev 2023-12-11 18:41:26 följande:

Jag tror att han är intresserad. Dock är det stor risk för problem om han är mitt i en skilsmässa och ni dessutom jobbar tillsammans.

ja.. jag ser oxå några farhågor. Nyseparerad och jobbar på samma företag? samtidigt tycker jag om honom. 
  • Anonym (Hmmm ....)
    Anonym (Problem!) skrev 2023-12-11 18:32:49 följande:
    Hade släppt det direkt, ärligt talat.
    Japp det hade jag definitivt också gjort. Allt du skriver tyder på dödsdömt. Möjligen en kortare rebound fling men inte mer än så.
  • Anonym (Vill han mer?)
    Anonym (Vill han mer?) skrev 2023-12-11 18:48:01 följande:
    ja.. jag ser oxå några farhågor. Nyseparerad och jobbar på samma företag? samtidigt tycker jag om honom. 
    Gör det nån skillnad om jag berättar att deras äktenskap dig redan för ett år sen med skilda sovrum osv? Han har berättat nu efteråt att han känner en glädje att de båda tagit beslutet ihop och att han har energi på livet. Jag uppskattar er ärlighet! 
  • Anonym (Problem!)
    Anonym (Vill han mer?) skrev 2023-12-11 18:57:32 följande:
    Gör det nån skillnad om jag berättar att deras äktenskap dig redan för ett år sen med skilda sovrum osv? Han har berättat nu efteråt att han känner en glädje att de båda tagit beslutet ihop och att han har energi på livet. Jag uppskattar er ärlighet! 
    Nej, det gör ingen skillnad. Och är nog inget du ska lita på. De brukar nämligen säga så. Men oavsett om han ljuger eller inte, så är det en riktigt dålig idé. Han har inte ens flyttat ut och har redan bjudit ut dig. Och ni jobbar dessutom på samma jobb. Som uppbyggt för tårar (för dig) innan sommaren. Ja, jag vet att du gillar honom, men ibland får man tänka sig noga för innan man ger sig in i något.
  • Tecum
    Anonym (Vill han mer?) skrev 2023-12-11 18:57:32 följande:
    Jo det gör skillnad även om Krösa-Majorna här låtsas något annat. Han har bearbetat skilsmässan, det var ett gemensamt beslut och han är på god fot med exet. Låt inte det stoppa dig, han kan vara mannen i ditt liv! Risken är i så fall att han vill leva singelliv en tid. Men som vi kloka säger, det finns aldrig några garantier i kärlek. Den som inte vågar riskerar att förbli ensam.
  • Anonym (Vill han mer?)
    Tecum skrev 2023-12-11 20:40:27 följande:
    Jo det gör skillnad även om Krösa-Majorna här låtsas något annat. Han har bearbetat skilsmässan, det var ett gemensamt beslut och han är på god fot med exet. Låt inte det stoppa dig, han kan vara mannen i ditt liv! Risken är i så fall att han vill leva singelliv en tid. Men som vi kloka säger, det finns aldrig några garantier i kärlek. Den som inte vågar riskerar att förbli ensam.
    Underbar kommentar! Tack för en annan synvinkel på det hela. 
  • Anonym (R8)
    Anonym (Vill han mer?) skrev 2023-12-11 21:49:49 följande:
    Underbar kommentar! Tack för en annan synvinkel på det hela. 
    Det är ju bara ta det lugnt och se vad det leder till, jag tycker båda råden är bra. Men ta det lugnt och ha inte för stora förväntningar bara.
  • Anonym (Problem!)
    Tecum skrev 2023-12-11 20:40:27 följande:
    Och hur vet Åsa-Nisse att han har bearbetat skilsmässan? Älskar när en gift gubbe som aldrig dejtat ger dejtingråd. Humor på hög nivå.

Förstår att du blir glad TS och att du kommer att gå vidare. Och det ska du naturligtvis göra om du känner att det är rätt. Men jag hoppas att du har en plan B för vad du ska göra om/när det skiter sig och du måste gå till jobbet och umgås med brustet hjärta.
  • Kitty32

Underbart ju! Jag blir pirrig bara av att läsa det. Men om du är ute efter något långvarigt så försök sänka förväntningarna. Låt det dra ut på tiden, flörta men vänta tills skillsmässan lagt sig. Efter det kan man ta det vidare men se även till att få in snacket om vad ni vill ha ut av detta, ni verkade ju inte ha några problem med att kommunicera om djupare saker...:)

Svar på tråden Är han intresserad?