• Anonym (Vill han mer?)

Är han intresserad?

Jag jobbar ihop med en kille sen några månader tillbaka. Nu till min fundering: Han är nyseparerad och ska påbörja sitt nya liv här nu inom kort. Jag har sett honom på Tinder o han berättade för oss kollegor att han var nöjd med att gå vidare i livet då de haft en dålig relation länge. Jag har haft ett gott öga till honom, men såklart inte visat det då han är/varit upptagen. Nu har vi börjat messa med varandra, relativt oskyldigt. Men sen drygt en vecka tillbaka hörs vi flera ggr om dagen när vi inte möts på jobbet. Det är mkt skämt osv, men även allvarliga samtal om livet i stort. han erbjöd sig att bjuda mig på middag inom kort efter att vi hade pratat om vår favoritmat. Hade ni tolkat det som en invit eller mer kompis?

• Svar på tråden Är han intresserad?
  • Anonym (R8)
    Anonym (Hedda) skrev 2023-12-12 23:17:35 följande:
    Vadå skriver du frekvent till kvinnor fast du inte är ett dugg intresserad eller? 
    Det är nog inte så jätte vanligt.

Män som skrivit och/eller pratat mycket med en brukar var intresserade på ett eller annat sätt åtm..Sen kanske dom inte alltid velat bli "ihop" men dom har i varje fall varit intresserade av mer än att bara bli kompisar iaf.Flört.
    Är de trevliga och roliga så kan jag mycket väl göra det, men sen kanske jag upptäcker mer, så kan ju det bli intressant.
  • Anonym (Vill han mer?)
    Anonym (Hedda) skrev 2023-12-12 22:10:23 följande:
    Vad jag tror rent spontant är att han vill vara mer än bara en kompis med dig..

Män brukar inte dela sitt liv, osv med "vem som helst" ...
    om dom inte känner något spec för personen..skulle jag säga..

Så att han är intresserad av något mer än bara vara kompis, ja det tror jag, men vad "mer" betyder mer exakt är ju lite svårt att säga..är det "bara" sex eller en fling han är ute efter eller är han t.o.m kär. kanske, det är ju svårt för oss att säga..

Men samtidigt, OM han är en normal intelligent man haha och bara var intresserad av sex så skulle han nog INTE välja en kollega att ha en "fling" med, eller hur?

Tänk så här...Om DU ts hade varit i hans situation (med seperation, osv) och bara var intresserad av en fling eller sex, skulle du ha valt en kollega då?   // Skrattande

Nej det försöker man väl undvika för att slippa pinsamma situationer på jobbet om inte annat..Spec om ni jobbar på en mindre firma eller nära varandra..
    Nej jag håller med dig på alla punkter och det är därför jag analyserar så mkt Vi skämtar mkt med varandra blandat med mer allvarliga samtal. Det gör han inte med nån av de andra på avdelningen? sen vet jag inte, han kanske bara ser mig som en god lyssnare och bollplank. Han har ju sagt att han är så tacksam för mitt stöd och inlyssnade? samtidighet som han bokar in aktiviteter som midddg ihop, träna ihop nästa vecka osv? 
  • Anonym (Vill han mer?)
    Anonym (Hej) skrev 2023-12-12 15:13:22 följande:
    Näää, bakslag kommer knappast komma. Inte när hela separationen är en långdragen process, han är garanterat färdig med henne.

Sen kan det ju kännas drygt att påbörja en ny relation när man haft en dålig länge, det kan jag inte förstå hur man vill.. Men man är ju olika, han har ju uppenbarligen ett gott öga till dig, det kan vara antingen en fling eller kärlek och det är bara tid som kan utvisa det.
    Nu är middagen bokad iaf, ska bli väldigt spännande! 
  • Anonym (Problem!)
    Anonym (Hej) skrev 2023-12-12 21:24:10 följande:
    Ja alltså män skriver inte till en kvinna på det viset, så frekvent osv, om det inte finns ett intresse. Det är min bestämda uppfattning :) 
    Och min bestämda uppfattning är att män kan skriva, säga och göra i princip vad som helst i hur lång tid som helst när de är kåta och ser en möjlighet. Han verkar sannerligen "hungrig på livet".
  • Anonym (Hmmm ....)

Tyvärr tolkar jag det som att du har hamnat i friendzone. Detta pga att han pratar så mycket om sin relation med frun och att du är en "så bra lyssnare". Låter verkligen inte som att han är flirtig och vill ha en relation med dig. Möjligen säger han inte nej till sex efter er middag. Men mer än så är mycket tveksamt.

• Anonym (Vill han mer?)
    Anonym (Hmmm ....) skrev 2023-12-14 19:14:27 följande:

Tyvärr tolkar jag det som att du har hamnat i friendzone. Detta pga att han pratar så mycket om sin relation med frun och att du är en "så bra lyssnare". Låter verkligen inte som att han är flirtig och vill ha en relation med dig. Möjligen säger han inte nej till sex efter er middag. Men mer än så är mycket tveksamt.

Men hör man av så så mkt då och skrivet så mkt om allt och inget? 
  • Anonym (Problem!)
    Anonym (Vill han mer?) skrev 2023-12-14 19:21:35 följande:
    Men hör man av så så mkt då och skrivet så mkt om allt och inget? 
    Han vill väl ha sex?
  • Anonym (Vill han mer?)
    Anonym (Problem!) skrev 2023-12-14 19:27:07 följande:
    Han vill väl ha sex?
    Tur att man har en egen vilja i det läget och kan säga nej då
  • Anonym (Problem!)
    Anonym (Vill han mer?) skrev 2023-12-14 20:14:33 följande:
    Tur att man har en egen vilja i det läget och kan säga nej då
    Vill du inte ha sex med honom?
  • Anonym (Vill han mer?)
    Anonym (Problem!) skrev 2023-12-14 20:16:11 följande:
    Vill du inte ha sex med honom?