• Anonym (Vill han mer?)

Är han intresserad?

Jag jobbar ihop med en kille sen några månader tillbaka. Nu till min fundering: Han är nyseparerad och ska påbörja sitt nya liv här nu inom kort. Jag har sett honom på Tinder o han berättade för oss kollegor att han var nöjd med att gå vidare i livet då de haft en dålig relation länge. Jag har haft ett gott öga till honom, men såklart inte visat det då han är/varit upptagen. Nu har vi börjat messa med varandra, relativt oskyldigt. Men sen drygt en vecka tillbaka hörs vi flera ggr om dagen när vi inte möts på jobbet. Det är mkt skämt osv, men även allvarliga samtal om livet i stort. han erbjöd sig att bjuda mig på middag inom kort efter att vi hade pratat om vår favoritmat. Hade ni tolkat det som en invit eller mer kompis?

• Svar på tråden Är han intresserad?
  • Anonym (Vill han mer?)
    Kitty32 skrev 2023-12-11 22:30:23 följande:

Underbart ju! Jag blir pirrig bara av att läsa det. Men om du är ute efter något långvarigt så försök sänka förväntningarna. Låt det dra ut på tiden, flörta men vänta tills skillsmässan lagt sig. Efter det kan man ta det vidare men se även till att få in snacket om vad ni vill ha ut av detta, ni verkade ju inte ha några problem med att kommunicera om djupare saker...:)

Eller hur! Det är en pirrig känsla inombords som är lite kittlande. Men? jag vet ju inte om han ens är intresserad, han kanske bara ser mig som en bra kollega och indirekt vän som han kan bolla livet med. Sen hade ju jag aldrig bjudit en kollega av motsatta könet på en middag på tu man hand om jag inte ville något mer. Men det är ju jag och vi är alla olika. 
  • Anonym (Nästan i samma sits)

Han verkar helt klart intresserad, jag tycker absolut ni ska ses!
    om det inte blir något mer av det kanske du hittatcek vän för livet.

Själv är jag upp över öronen förälskad  i min kollega, och känns ibland som det är besvarat. Helt underbart!

• Anonym (Flisan)
    Anonym (Vill han mer?) skrev 2023-12-11 18:57:32 följande:
    Gör det nån skillnad om jag berättar att deras äktenskap dig redan för ett år sen med skilda sovrum osv? Han har berättat nu efteråt att han känner en glädje att de båda tagit beslutet ihop och att han har energi på livet. Jag uppskattar er ärlighet! 
    Så säger många utan att det är sant.
    Vet att mitt ex sagt till några han dejtade efter vår skilsmässa att det var han som lämnade mig. han mådde skit länge och försökte döva de känslorna med att dejta en massa andra.
    sen är det en omställning och har exet inte ens flyttat innan han börjar flörta och föreslå dejter så känns det kanske inte jätte seriöst. som andra sagt, ta det lite lugnt och bygg vidare på er vänskap innan du får för stora förväntningar. Risken är annars att han får ångest direkt efter ni hamnat i säng och drar sig undan.
  • Anonym (Vill han mer?)
    Anonym (Nästan i samma sits) skrev 2023-12-11 22:47:50 följande:

Han verkar helt klart intresserad, jag tycker absolut ni ska ses!
    om det inte blir något mer av det kanske du hittatcek vän för livet.

Själv är jag upp över öronen förälskad  i min kollega, och känns ibland som det är besvarat. Helt underbart!

Vad spännande! Men hur går du vidare i din situation nu då? Blev nyfiken! 
  • Anonym (Vill han mer?)
    Anonym (Flisan) skrev 2023-12-11 22:48:43 följande:
    Så säger många utan att det är sant.
    Vet att mitt ex sagt till några han dejtade efter vår skilsmässa att det var han som lämnade mig. han mådde skit länge och försökte döva de känslorna med att dejta en massa andra.
    sen är det en omställning och har exet inte ens flyttat innan han börjar flörta och föreslå dejter så känns det kanske inte jätte seriöst. som andra sagt, ta det lite lugnt och bygg vidare på er vänskap innan du får för stora förväntningar. Risken är annars att han får ångest direkt efter ni hamnat i säng och drar sig undan.
    Håller med dig och jag har inte bråttom alls OM han nu ens är intresserad. mer jag som är nyfiken på hur jag ska tolka hans signaler.  Tack för din omtanke. 
  • Anonym (Flisan)
    Anonym (Vill han mer?) skrev 2023-12-11 23:04:16 följande:
    Håller med dig och jag har inte bråttom alls OM han nu ens är intresserad. mer jag som är nyfiken på hur jag ska tolka hans signaler.  Tack för din omtanke. 
    Han är intresserad, men vet nog inte exakt vad han hoppas på mer än spänning och något nytt nu när han kommit ut ur en lång relation.
    jag hade undvikit middag hemma hos ett tag, men fortsatt messa och träffas på jobb (och kanske på andra publika platser som ikea, gymmet osv) för undvika att det för snabbt "eskalerar" och leder till sex osv
  • Anonym (Vill han mer?)
    Anonym (Flisan) skrev 2023-12-11 23:09:40 följande:
    Han är intresserad, men vet nog inte exakt vad han hoppas på mer än spänning och något nytt nu när han kommit ut ur en lång relation.
    jag hade undvikit middag hemma hos ett tag, men fortsatt messa och träffas på jobb (och kanske på andra publika platser som ikea, gymmet osv) för undvika att det för snabbt "eskalerar" och leder till sex osv
    Du har en poäng där. Och jag själv vill inte rusa in i nåt snabbt heller eftersom jag vet om vilken situation han är i. Vill inte bli ett rebound, samtidigt som jag är nyfiken på honom. men en dag i taget? 
  • Anonym (Nästan i samma sits)
    Anonym (Vill han mer?) skrev 2023-12-11 23:02:55 följande:
    Vad spännande! Men hur går du vidare i din situation nu då? Blev nyfiken! 
    Mitt ? dilemma? är att jag är gift & han vet om det, men han vet ochså om att vårt äktenskap inte är bra.
    Sedan är jag osäker på om han ser mig som en nära vän eller en kvinna han är attraherad av.
    Han vet ochså att hade jag varit singel hade jag dejta honom, och det blev han överraskad men glad att höra.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Vill han mer?) skrev 2023-12-11 23:04:16 följande:
    Ja, man ser skillnad på när det är en man eller kvinna som är attraherad av en kollega. Jag fick ofta höra här att normala män har lärt sig att läsa kvinnors signaler.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Vill han mer?) skrev 2023-12-11 21:49:49 följande:
    Underbar kommentar! Tack för en annan synvinkel på det hela. 
    Den som inte vågar ja... Jag hade känslor för en yngre tjej på jobbet. Vi var båda singlar. Gissa vad de flesta tyckte om det? 
Svar på tråden Är han intresserad?