• Anonym (Vill han mer?)

Är han intresserad?

Jag jobbar ihop med en kille sen några månader tillbaka. Nu till min fundering: Han är nyseparerad och ska påbörja sitt nya liv här nu inom kort. Jag har sett honom på Tinder o han berättade för oss kollegor att han var nöjd med att gå vidare i livet då de haft en dålig relation länge. Jag har haft ett gott öga till honom, men såklart inte visat det då han är/varit upptagen. Nu har vi börjat messa med varandra, relativt oskyldigt. Men sen drygt en vecka tillbaka hörs vi flera ggr om dagen när vi inte möts på jobbet. Det är mkt skämt osv, men även allvarliga samtal om livet i stort. han erbjöd sig att bjuda mig på middag inom kort efter att vi hade pratat om vår favoritmat. Hade ni tolkat det som en invit eller mer kompis?

• Svar på tråden Är han intresserad?
  • Anonym (Vill han mer?)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2023-12-12 06:57:44 följande:
    Ja, man ser skillnad på när det är en man eller kvinna som är attraherad av en kollega. Jag fick ofta höra här att normala män har lärt sig att läsa kvinnors signaler.
    Ja eller är det bara jag som är naiv och att han bara vill ha stöd o råd från nån som är bra på att lyssna. Han tackade häromdagen för allt mitt stöd o sa att det hjälpte honom. Så middagen är kanske bara en gest tillbaka. Fast? då hade jag inte haft SÅ tät kontakt med den personen.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Vill han mer?) skrev 2023-12-12 07:12:17 följande:
    Ja eller är det bara jag som är naiv och att han bara vill ha stöd o råd från nån som är bra på att lyssna. Han tackade häromdagen för allt mitt stöd o sa att det hjälpte honom. Så middagen är kanske bara en gest tillbaka. Fast? då hade jag inte haft SÅ tät kontakt med den personen.
    Jag vet inte, och jag visste inte om tjejen på jobbet var intresserad. Jag trodde att hon kanske kände nåt, och jag blev glad av att se henne, kände pirr. Min syster sa "hon är inte intresserad". Man ser skillnad på kommentarerna du fått här också, det brukar vara mer uppmuntran när det är en kvinna som har känslor för en man.
  • Anonym (?)
    Anonym (Vill han mer?) skrev 2023-12-11 18:57:32 följande:
    Gör det nån skillnad om jag berättar att deras äktenskap dig redan för ett år sen med skilda sovrum osv? Han har berättat nu efteråt att han känner en glädje att de båda tagit beslutet ihop och att han har energi på livet. Jag uppskattar er ärlighet! 
    Tyvärr är det många som drar igång en otrohetsaffär på detta vis. "MIn partner förstår mig inte, vi har seprerat men inte flyttat isär ännu"

Det behöver nödvändigtvis inte vara så i detta fall men varför tar du inte en kontakt med hans ex och verifierar allt.

Har de separerar får du det bekräftat och allt lugnt. Har de inte separerat så kan du backa ur detta innan du kletat ner dig fullständigt.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (?) skrev 2023-12-12 07:37:16 följande:
    Tyvärr är det många som drar igång en otrohetsaffär på detta vis. "MIn partner förstår mig inte, vi har seprerat men inte flyttat isär ännu"

Det behöver nödvändigtvis inte vara så i detta fall men varför tar du inte en kontakt med hans ex och verifierar allt.

Har de separerar får du det bekräftat och allt lugnt. Har de inte separerat så kan du backa ur detta innan du kletat ner dig fullständigt.
    Det är skillnad på folk. Jag var som sagt intresserad av en singeltjej, jag var också singel. De flesta tyckte det var fel. Jag har sett mer än ett exempel på forumet där det var mer ok för kvinnor att inleda nåt med kollegan, och då var inte båda singlar.
  • Anonym (?)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2023-12-12 07:40:57 följande:
    Det är skillnad på folk. Jag var som sagt intresserad av en singeltjej, jag var också singel. De flesta tyckte det var fel. Jag har sett mer än ett exempel på forumet där det var mer ok för kvinnor att inleda nåt med kollegan, och då var inte båda singlar.
    Ska du kapa denna tråd också med ditt ältande? Hur mår du?
  • Anonym (Hedda)
    Anonym (Vill han mer?) skrev 2023-12-11 12:38:45 följande:
    Är han intresserad?

Jag jobbar ihop med en kille sen några månader tillbaka. Nu till min fundering: Han är nyseparerad och ska påbörja sitt nya liv här nu inom kort. Jag har sett honom på Tinder o han berättade för oss kollegor att han var nöjd med att gå vidare i livet då de haft en dålig relation länge. Jag har haft ett gott öga till honom, men såklart inte visat det då han är/varit upptagen. Nu har vi börjat messa med varandra, relativt oskyldigt. Men sen drygt en vecka tillbaka hörs vi flera ggr om dagen när vi inte möts på jobbet. Det är mkt skämt osv, men även allvarliga samtal om livet i stort. han erbjöd sig att bjuda mig på middag inom kort efter att vi hade pratat om vår favoritmat. Hade ni tolkat det som en invit eller mer kompis?

Har han separerat eller ska han separera? Eftersom du skriver att han är/var upptagen..Och hur länge var han sambo/gift med sitt ex?

Det låter ju som om han är intresserad av mer än att bara vara kompis iaf.-
    men på vilket sätt han är intresserad är ju svårare att veta..

Han kan ju vara seriöst intresserad..Trots att han nyss separerat (eller ska separera) Samtidigt så kanske han vill träffa dig som en rebound..

Jag träffade själv min man på samma jobb, när jag var sambo med en annan och gjorde slut med min sambo för att börja dejta min man..
    Så kärlek på jobbet existerar, men som sagt svårt att veta.😉

Ni kan ju alltid börja med att träffas som vänner och ta det lite slow i början så du inte blir sårad..
  • Anonym (Vill han mer?)
    Anonym (Hedda) skrev 2023-12-12 08:26:07 följande:
    Har han separerat eller ska han separera? Eftersom du skriver att han är/var upptagen..Och hur länge var han sambo/gift med sitt ex?

Det låter ju som om han är intresserad av mer än att bara vara kompis iaf.-
    men på vilket sätt han är intresserad är ju svårare att veta..

Han kan ju vara seriöst intresserad..Trots att han nyss separerat (eller ska separera) Samtidigt så kanske han vill träffa dig som en rebound..

Jag träffade själv min man på samma jobb, när jag var sambo med en annan och gjorde slut med min sambo för att börja dejta min man..
    Så kärlek på jobbet existerar, men som sagt svårt att veta.😉

Ni kan ju alltid börja med att träffas som vänner och ta det lite slow i början så du inte blir sårad..
    De ligger i skilsmässa och frun har fått tag på nytt boende och flyttar ut nu under julen. Tydligen har det varit dåligt länge och det har han varit öppen med länge för flera av oss som jobbar med honom. Men som du säger, jag ska inte dra på i nåt tempo. Jag var mest nyfiken på om ni tror att han ser eller vill nåt mer än ha en kompis? Det kan ju bli väldigt pinsamt och jag uppfattar allt som en flört och han vill bara ha min vänskap.
  • Anonym (?)
    Anonym (Vill han mer?) skrev 2023-12-12 08:38:24 följande:
    De ligger i skilsmässa och frun har fått tag på nytt boende och flyttar ut nu under julen. Tydligen har det varit dåligt länge och det har han varit öppen med länge för flera av oss som jobbar med honom. Men som du säger, jag ska inte dra på i nåt tempo. Jag var mest nyfiken på om ni tror att han ser eller vill nåt mer än ha en kompis? Det kan ju bli väldigt pinsamt och jag uppfattar allt som en flört och han vill bara ha min vänskap.
    Återigen, försök verifiera läget med separationen med hans fru

Han vet nog inte själv vad han vill så omöjligt för någon annan att svara.

Men låt oss säga att ni träffas, det blir passionerat hemma hos dig, ni ses lite under julen och sen meddelar han att han inte är mogen för något seriöst.

Skulle du kunna hantera det själv och på jobbet?
  • Anonym (Vill han mer?)
    Anonym (?) skrev 2023-12-12 08:50:27 följande:
    Återigen, försök verifiera läget med separationen med hans fru

Han vet nog inte själv vad han vill så omöjligt för någon annan att svara.

Men låt oss säga att ni träffas, det blir passionerat hemma hos dig, ni ses lite under julen och sen meddelar han att han inte är mogen för något seriöst.

Skulle du kunna hantera det själv och på jobbet?
    Nej då skulle situationen kunna bli lite jobbig? 
  • Anonym (L)
    Anonym (Flisan) skrev 2023-12-11 22:48:43 följande:
    Så säger många utan att det är sant.
    Vet att mitt ex sagt till några han dejtade efter vår skilsmässa att det var han som lämnade mig. han mådde skit länge och försökte döva de känslorna med att dejta en massa andra.
    sen är det en omställning och har exet inte ens flyttat innan han börjar flörta och föreslå dejter så känns det kanske inte jätte seriöst. som andra sagt, ta det lite lugnt och bygg vidare på er vänskap innan du får för stora förväntningar. Risken är annars att han får ångest direkt efter ni hamnat i säng och drar sig undan.
    Men det kan ju vara sant, det vet man ju inte. Oavsett om det är sant eller inte så tänker jag att det finns en god möjlighet att han har hunnit bearbeta detta under lång tid, om de nu har haft ett dåligt förhållande. Det är vanligt att man är över personen mentalt redan innan man gör slut på riktigt. Har själv varit med om det. Funderade länge på att bryta upp och under tiden hann jag bearbeta det hela. 
Svar på tråden Är han intresserad?