-
-
Svar på tråden ”Alla” vejpar…
-
Det är svårt i den där åldern då ungarna gör sånt som är inne och för att de tror att de då blir coola.
Utbilda henne om riskerna med att röka, och sen får ni hoppas att hon blir smartare av det.
Ta med grejer som att nikotin stryper blodtillförseln i kroppen. Och blodflöde behövs för att allt i kroppen skall fungera. Det betyder allt ifrån hjärnan till könsdelarna.
Tex tänker jag att fler killar skulle avstå från att börja röka, om dom var medvetna om att det "kapar" bort en hel cm av deras lilla könsorgan, då det liksom resten i kroppen är beroende av ett bra blodflöde för att det ska fungera... Finns förmodligen någon liknande psykologisk morot man kan ta till när det kommer till de unga kvinnorna. Tex mycket sämre känsel i bägge brösten, eller mycket sämre stimulans när det kommer till klittan?
Annars är väl huden något som alla kvinnor bryr sig mycket om? Eller hårsvall.. -
Allt blir sämre inklusive tankeförmåga. Kan vara värt för ungdomar att begrunda innan de börjar röka eller vill framstå som någon av "de coola".
-
Jag bor i usa, har ett barn i middle School. Enligt hen så vejpar alla. Det är ju annorlunda förstås. Hen ska på klassresa i mars. Fick en del uppföranderegler som var väldigt allmänt hållna. Vi diskuterade lite på vad som kunde få hen att bli hemskickad. Verkade som att dricka alkohol var helt osannolikt för hen. Kände inte samma sak när vi pratade om vejpning. Här är det ju dessutom pot i vejpen.Anonym (Tessan) skrev 2023-12-12 19:13:41 följande:?Alla? vejpar?Vid två tillfällen har de ringt hem från dotterns skola och berättat att de kommit på min dotter när hon vejpat. Hon erkänner det för mig och säger att ?alla? hennes kompisar gör det. Hon menar självklart att många gör det och hon har flera kompisar som gör det med föräldrarnas tillåtelse. Till saken hör att hon tidigare blivit påkommen med att röka flera gånger, både i skolan och att jag känt att hon luktat rök. Själv säger hon att hon inte rökt en enda cigarett sedan hon började vejpa ibland och vill att vi ska tillåta henne att göra det. Vi är lite kluvna då vi verkligen inte vill att hon ska röka men inte heller fastna i ett annat beroende. Någon annan som har erfarenhet av att er ungdom vejpar? Hur gör ni? Min dotter går i åk 9 och är väl annars som tonåringar är mest. Hon sköter skolarbetet utan anmärkning.
Kulturen kanske spridit sig till Sverige. Bara en tidsfråga innan det blir legaliserat i Sverige också. (Nu är det ju åldersgräns här) -
Är inte en vaype eller vad det heter, mkt mer koncentrerad och lättare att få i sig större mängder, eftersom det inte är äckligt som en cigg? Hade en på jobbet som tutade i en sån där konstant, han blev helt väck
-
Kommer inte att ske någon legalisering här i Sverige då vi inte kommer tillåta några ungdomar att stanna i utvecklingen.Anonym (Hill) skrev 2023-12-12 19:31:09 följande:Kulturen kanske spridit sig till Sverige. Bara en tidsfråga innan det blir legaliserat i Sverige också. (Nu är det ju åldersgräns här)
De enda som verkar tro att vi ska börja legalisera något sånt här är rysstroll. -
Wildmane skrev 2023-12-12 19:45:38 följande:Kommer inte att ske någon legalisering här i Sverige då vi inte kommer tillåta några ungdomar att stanna i utvecklingen.
De enda som verkar tro att vi ska börja legalisera något sånt här är rysstroll.Jag vet inte. Varenda granne här sysslar med pot i någon form. Finns gummies, vejp, rökning. Vet att det bara är en tidsfråga innan mitt barn testar. kan inte tänka mig annat än att den attityden sprids till Sverige.
-
Det kommer inte att sprida sig till Sverige. Det blir ganska uppenbart om du lyssnar på vad våra politiker säger, och slutar lyssna på alla korkade jäkla potheads.Anonym (Hill) skrev 2023-12-12 19:54:11 följande:
Jag vet inte. Varenda granne här sysslar med pot i någon form. Finns gummies, vejp, rökning. Vet att det bara är en tidsfråga innan mitt barn testar. kan inte tänka mig annat än att den attityden sprids till Sverige.
-
Att de vapear är ju bättre än att stå i rökrutan och blossa cigaretter, som många av oss härinne gjorde - visst?
Men att hon luktar rök är ju inte bra alls.
Köp ett par vapes då, rekommenderar cola- och melonsmak. Sen skulle jag be henne att sluta omedelbart med cigaretterna. Nästa steg där kan ju rent krasst bli att någon tjomme vill att hon ska röka lite brass. -
Vad jag vet finns det INGET land som legaliserat det för barn. Det är däremot en något mildare variant av alkohol och förr eller senare kommer det också bli legaliserat här i Sverige (troligen senare med tanke på vår förlegade drogpolitik som gör att vi ligger i dödstoppen i Europa). Med legaliserat menas förstås 18 eller 20 plus. Inte små tonåringar, det är ju bara befängt att tro.Wildmane skrev 2023-12-12 19:45:38 följande:Kommer inte att ske någon legalisering här i Sverige då vi inte kommer tillåta några ungdomar att stanna i utvecklingen.
De enda som verkar tro att vi ska börja legalisera något sånt här är rysstroll. -
Som jag skrev i trådstarten, hon säger att hon inte rökt en enda vanlig cigg sedan hon testat att vejpa.slimcharlesyes skrev 2023-12-12 20:00:21 följande:
Att de vapear är ju bättre än att stå i rökrutan och blossa cigaretter, som många av oss härinne gjorde - visst?
Men att hon luktar rök är ju inte bra alls.
Köp ett par vapes då, rekommenderar cola- och melonsmak. Sen skulle jag be henne att sluta omedelbart med cigaretterna. Nästa steg där kan ju rent krasst bli att någon tjomme vill att hon ska röka lite brass.