-
-
Svar på tråden ”Alla” vejpar…
-
Det är precis det du sa! Du ville att staten skulle sälja droger till 18 åringar så dom kan tjäna en massa pengar. Dvs Noll Konsekvenstänk..felicityporter skrev 2023-12-16 17:05:02 följande:Det är ingen som vill ge droger till kids, du har helt missuppfattat frågan och pratar om något helt annat. Jag är som sagt ingen pundare och har inget eget intresse av att göra gräs lagligt eftersom jag ändå inte skulle röka även om det vore lagligt.
Noll förståelse över att cigg också anses vara "olagligt" för 14-15 åringar att själva inneha, ändå finns det 14-15 åringar som röker direkt ur sina egna cigarett paket precis varenda dag..
Detsamma gäller alkohol..
Vad tror du blir bättre i samhället av att vi ser till att göra det lite lättare för dom att få tag i en massa droger med?
Snälla, läs på lite innan ni yttrar er som någon 14 årig jäkla första gången rökare och påstår att den här skiten skulle vara jättebra för hälsan.. -
Jag vill att du kollar på den här i två minuter, och börjar titta vid tidpunkten 2:25..felicityporter skrev 2023-12-16 17:05:02 följande:Det är ingen som vill ge droger till kids, du har helt missuppfattat frågan och pratar om något helt annat. Jag är som sagt ingen pundare och har inget eget intresse av att göra gräs lagligt eftersom jag ändå inte skulle röka även om det vore lagligt.
Det är fem minuter du behöver lyssna bara.
Det borde vara tillräckligt med information för dig, för att aldrig någonsin igen sitta och försöka propagera för det där här..
-
Lägg märke till också hur han säger "young people between the ages of 16-25"..felicityporter skrev 2023-12-16 17:05:02 följande:Det är ingen som vill ge droger till kids, du har helt missuppfattat frågan och pratar om något helt annat. Jag är som sagt ingen pundare och har inget eget intresse av att göra gräs lagligt eftersom jag ändå inte skulle röka även om det vore lagligt.
Men du/ni vill alltså sätta det här i system redan när man är 18?!?!? -
Har pratat med dottern om att vi hellre ser att hon vejpar än röker. Försiktigt positiv men vi är inte där än. Kan bara hoppas hon tar sitt förnuft till fånga.Anonym (Miamaria) skrev 2023-12-16 14:41:55 följande:Då skulle jag absolut ta en diskussion med dottern om att testa vejp och kanske locka med att hon även får vejpa hemma.
Jag ska lägga till att det varit skönt att hon kunnat/fått vejpa när vi varit borta någonstans under lite längre tid. När hon rökte blev hon ganska odräglig när röksuget satte in efter några timmar och hon inte fick röka.
-
Klart tjejen ska vejpa!
-
Bra att ni lyft frågan. I vår dotters fall var nog den avgörande pusselbiten löftet om att få vejpa hemma och när hon är tillsammans med oss föräldrar.Anonym (Mamma till dotter) skrev 2023-12-31 00:47:58 följande:Har pratat med dottern om att vi hellre ser att hon vejpar än röker. Försiktigt positiv men vi är inte där än. Kan bara hoppas hon tar sitt förnuft till fånga. -
Ja men det är väl lite så vi ser på det också. Bara lite orolig för att hon fortsätter röka när hon inte är hemma. Hon respekterar vårt rökförbud kring huset vilket är jättebra men det är ingen hemlighet att hon röker öppet överallt annars.Anonym (Miamaria) skrev 2024-01-01 17:04:52 följande:Bra att ni lyft frågan. I vår dotters fall var nog den avgörande pusselbiten löftet om att få vejpa hemma och när hon är tillsammans med oss föräldrar.
Usch, jag tycker det är jättejobbigt att hon blivit så beroende. -
Har du prövat att berätta det?Anonym (Mamma till dotter) skrev 2024-01-01 18:24:44 följande:Usch, jag tycker det är jättejobbigt att hon blivit så beroende. -
Ja, hon vet mycket väl om vår ståndpunkt och att vi är oroliga över hennes hälsa.Anonym (Wildman) skrev 2024-01-01 18:26:43 följande:Har du prövat att berätta det?
Hon känner att vi bryr oss och vill försöka dra ner men tycker det är skitsvårt.
Jag förstår att det måste vara tufft att bara sluta om man rökt dagligen såpass länge.
Förhoppningsvis kan en vejp vara bästa lösningen för henne inom kort.
Skriver igen framöver. -
Vad bra, då är det bara hjälpa via förståelse och stöttning eller så.Anonym (Mamma till dotter) skrev 2024-01-01 18:55:38 följande:Ja, hon vet mycket väl om vår ståndpunkt och att vi är oroliga över hennes hälsa.
Hon känner att vi bryr oss och vill försöka dra ner men tycker det är skitsvårt.
Jag förstår att det måste vara tufft att bara sluta om man rökt dagligen såpass länge.
Förhoppningsvis kan en vejp vara bästa lösningen för henne inom kort.
Skriver igen framöver.
Svårt att säga hur man själv ska kunna få någon att sluta röka. Det enda som verkar stå på internet är att man ska undvika att kritisera och fokusera på att stötta. Sen gissar jag på att man kan försöka ersätta det med något annat, eller typ passa på att sluta röka medans man åker utomlands eller så?