• Anonym (Konfunderad)

Ring?

Hej hej!

Jag vet att detta inte är på rätt ställe men kunde inte hitta nått annat som har med relationer att göra.

Jag har tänkt att fria till min tjej. Jag älskar henne som fan, vi har pratat om giftermål och sånt innan. Då vi båda nämnt att vi ska ha ett mindre bröllop då ingen av oss har det särskilt flott.

Nu till grejen. Hon upptäckte en dag att jah hade kollat på ringar då jag lämnat det uppe på mobilen (rätt säker att hon såg). Då hon börja prata om äkta och odlade diamanter. Och att "om vi" gifter oss en dag så spelar det ingen roll vad jag köper. Men sen kommer med kommentaren att hon kommer kolla upp vad det är i efterhand.

Frågan är då, spelar det någon roll? Eller menar hon alvar? Varför ska hon då kolla upp det? Och jag kommer inte kunna lägga asmycket må en ring. Men de odlade är mycket billigare och man kan få en större oxh finare för ett lägre pris. 

Nån som har några synpunkter snälla hjälp.

• Svar på tråden Ring?
  • Anonym (Enkelt)

Det här var lättlöst :) Om hon tänker ha åsikter fast hon inte har åsikter osv så gör det enkelt för dig - ingen diamant!

Klassisk guldring utan ornamentering för vigseln, förlovningsringen däremot med något fint mönster.

• Anonym (Sean Connery)

Personligen tycker jag diamanter är överskattat som fan, ser ut som glas, om man nu nödvändigtvis måste ha en sten så finns det massor coola ädelstenar och mineraler i massa vackra färger.
    Skit i diamanten så slipper du tjafs, älskar hon dig så borde inte ringen vara det viktigaste 

• Silverjenny

Håller med, ska det vara så viktigt om det är äkta eller falska diamanter kör helt utan. Slät guldring funkar precis lika bra!

• Anonym (Konfunderad)

Tänkt på det med. Att kanske köpa någon annan sten eller nått i den stilen. Men hon är så jävla traditionell med. Och lite rädd att hon säger "gör om gör rätt" då hon rakt ut sagt att det är så hon kommer reagera om hon inte är rätt nöjd med min insatts.

Hur kan en jävla ring vara så viktig. Jag själv är helt ointresserad av ett bröllop men då hon drömt om det sen hon var liten och verkligen vill så står jag ut för henne. 

Om det finns några tjejer/kvinnor här som gift sig. Om er man hade gett er en odlad sten eller en ring utan hade ni blivit arga och sagt nej?

• Anonym (Sean Connery)

Det som du nämner är nog rätt vanligt scenario, du säger ju dock att ingen av er är ekonomiskt oberoende så hon borde ju med ringa uträkningsförmåga förstå att du inte kan lägga hur mycket som helst i dessa tider utan faktiskt vara glad över vilken ring som helst.

• Agda90
    Anonym (Konfunderad) skrev 2023-12-13 14:03:13 följande:

Tänkt på det med. Att kanske köpa någon annan sten eller nått i den stilen. Men hon är så jävla traditionell med. Och lite rädd att hon säger "gör om gör rätt" då hon rakt ut sagt att det är så hon kommer reagera om hon inte är rätt nöjd med min insatts.

Hur kan en jävla ring vara så viktig. Jag själv är helt ointresserad av ett bröllop men då hon drömt om det sen hon var liten och verkligen vill så står jag ut för henne. 

Om det finns några tjejer/kvinnor här som gift sig. Om er man hade gett er en odlad sten eller en ring utan hade ni blivit arga och sagt nej?

Förlåt men din tjej verkar ha en väldigt tråkig attityd!
    Är du säker på att du vill leva med en tjej som beter sig så?

Min man valde de ringar vi skulle ha som vigselringar. Min har 7 små diamanter (ja, de är riktiga och nej jag har inte kollat upp det). Den är väldigt enkel och passar mig perfekt. Det skulle ALDRIG ha fallit mig in att bete mig så otrevligt mot min man som lagt ner så enormt mycket tid och pengar på att köpa våra ringar. Att han köpte ringarna var inget planerat. Men han kände mig väldigt väl redan då och visste att jag var för snål för att verkligen välja en ring som jag skulle älska så jag antar att det var därför han bestämde sig för att köpa ringarna. 
    För ett par månader sedan ramlade jag och slog mig. Jag skrapade upp ringen ganska mycket i fallet. Mest troligt kommer vi att införskaffa nya ringar när vi firar 25 år tillsammans.  

Mitt råd är att du lägger pengarna på parterapi istället för en ring som du inte vågar köpa med rädsla för att hon ska bli sur. Att tassa på tå kring någon är inget liv att leva
  • Silverjenny

Om hon säger nej för att du köpt fel sten så är hon fel tjej för dig. Särskilt om ni inte har mycket pengar just nu. Hon verkar spela fult spel som säger att stenarna inte spelar någon roll men du vet att hon kommer bli arg om du köper fel.

Min man och jag hade inte heller mycket pengar när vi gifte oss. Min man köpte en ganska ful guldring med stora stenar till mig på loppis, vi sa att vi köper riktiga fina ringar till oss båda när vi har råd. Jag älskade min fula ring för det var en symbol och ett minne av vår underbara bröllopsdag. Sedan tappade jag bort den 😂 men sedan fick jag den finaste ringen av alla. Min älskade svärmor gav mig sina vigselringar.

Jag hade förresten en gammal kompis som krävde att få en dyr ring med stora äkta diamanter. Låt oss säga att hon har fortsatt göra livet surt för honom. Hon jobbar inte och kan inte diska för hon har fixat naglarna. Han är en toffel som dansar efter hennes pipa.
  • Anonym (Enkelt)

Då är hon inte rätt tjej för dig, faktiskt! En sån där liten primadonna skulle jag avvakta giftermål med...

Köp det du känner dig bekväm med att betala, det kan vara en annan fin sten eller bara guld, men om hon klagar så säg bara: Duger det inte så behöver vi inte gifta oss alls.

Själv hade jag varit tacksam vad min kille än hade gett mig!
  • Anonym (Hejsan)
    Anonym (Konfunderad) skrev 2023-12-13 13:41:17 följande:
    Ring?

Hej hej!

Jag vet att detta inte är på rätt ställe men kunde inte hitta nått annat som har med relationer att göra.

Jag har tänkt att fria till min tjej. Jag älskar henne som fan, vi har pratat om giftermål och sånt innan. Då vi båda nämnt att vi ska ha ett mindre bröllop då ingen av oss har det särskilt flott.

Nu till grejen. Hon upptäckte en dag att jah hade kollat på ringar då jag lämnat det uppe på mobilen (rätt säker att hon såg). Då hon börja prata om äkta och odlade diamanter. Och att "om vi" gifter oss en dag så spelar det ingen roll vad jag köper. Men sen kommer med kommentaren att hon kommer kolla upp vad det är i efterhand.

Frågan är då, spelar det någon roll? Eller menar hon alvar? Varför ska hon då kolla upp det? Och jag kommer inte kunna lägga asmycket må en ring. Men de odlade är mycket billigare och man kan få en större oxh finare för ett lägre pris. 

Nån som har några synpunkter snälla hjälp.

Jag har gjort det oerhört tydligt för min partner att jag vill ha en fejkring, dvs nått för 200kr från glitter eller dylikt till själva frieriet eller så kan man låna en riktig ring från något ställe. Det tycker jag du ska fundera på, många gör så. Man kan göra det till en mysig grej och fira efter med en lunch på stan ex. (Tips är att låna en ring från ett ställe som du tittat ut och som är inom budget så den ringen ändå går att realisera) 

I övrigt tycker jag inte att det är så mycket att tolka in, hon bryr sig inte men det är väll klart att man vill veta sen för folk kommer fråga. Känns lite dumt att inte veta vad man har på fingret. 

Du behöver inte stressa detta heller, du kan bara se till att det kommer upp på tal genom någon film eller nått. 

Svar på tråden Ring?