• llllllklkl

Hjälp! Min sambo slår mig!

Jag behöver er hjälp! 

jag och min sambo har varit ett par i över 5 år. Vi har nu ett barn tillsammans som är 1 år. Varje gång vi bråkar så slår han mig. Eller ja, nästan varje gång. Vilket leder till att jag har blåmärken någonstans på kroppen minst en gång i månaden. 

min fundering är, jag misstänker att jag är sjuk. Att jag har borderline eller något för det känns som jag triggar igång den ilskan hos honom. jag har lätt för att bli arg, provocerad, osv. Vilket jag tar ut över honom. Han säger att jag är ett psykfall och att det är mitt fel att han slår mig då jag psykiskt misshandla honom när jag blir arg osv. Men samtidigt upplever jag att han är jäkligt provocerande mot mig, vilket gör att jag blir arg Eller irriterad. 

jag VET att detta är sjukt, äckligt och destruktivt. Men på något sätt har detta blivit normalt nu? Precis som att det är vår lilla hemlighet. 

detta grundar sig i att jag inte tror att jag kommer hitta någon som faktiskt älskar mig och som jag har det bra med. Därför får jag nöja mig med honom. jag är även orolig över boendesituation. jag är mammaledig och vi lever på hans lön. 

någon del av mig vill bara packa väskorna, ta med mig vårt barn utan att säga något till honom . Jag känner hat mot honom. Och jag är så arg på mig själv att jag inte lyckas visa mig stark för vårt barn. Vårt barn vet ju förstås ingenting, vilket jag aldrig kommer tillåta heller. men jag behöver hjälp med att ta mig ur detta. på riktigt. 

snälla hjälp mig

• Svar på tråden Hjälp! Min sambo slår mig!
  • Tow2Mater
    Anonym (Flika) skrev 2023-12-24 19:43:03 följande:

skärp dig. Nyss så tyckte du ju att hon utsatte honom för ekonomisk misshandel. 

Ja, att leva på hans lön och inte vilja jobba kan vara ekonomisk misshandel. Plus all psykisk misshandel de båda utfor. Och hans fysiska misshandel. Ingen ska behöva bli misshandlad. Vet inte vad du anser fel med det.
  • Anonym (Flika)
    Tow2Mater skrev 2023-12-24 22:24:38 följande:
    Ja, att leva på hans lön och inte vilja jobba kan vara ekonomisk misshandel. Plus all psykisk misshandel de båda utfor. Och hans fysiska misshandel. Ingen ska behöva bli misshandlad. Vet inte vad du anser fel med det.
    Nej. Det är det inte. Hon blir misshandlad och behöver hitta ett sätt att ta sig från. Rimligen via kontakt med kvinnojouren.

Du resonerar på samma sätt som en kvinnomisshandlare. Det du skriver är upprörande och extremt stötande.
  • Anonym (A)
    Anonym (Glasklar misshandel) skrev 2023-12-24 17:49:41 följande:
    Vad är hon skyldig till? Berätta gärna. Vad gör hon för fel? Det är ju snarast HAN som har alla pengar kan utöva makt över henne. Att em person tar hand om ett gemensamt barn medan en annan jobbar är INTE psykisk misshandel på något plan. 
    TS, lyssna inte på sån här skit! Hur mår du? Uppdatera gärna om du orkar <3
    Håller med
  • Tow2Mater
    Anonym (Flika) skrev 2023-12-24 22:29:32 följande:
    Nej. Det är det inte. Hon blir misshandlad och behöver hitta ett sätt att ta sig från. Rimligen via kontakt med kvinnojouren.

Du resonerar på samma sätt som en kvinnomisshandlare. Det du skriver är upprörande och extremt stötande.
    Det har sagts i ett antal inlägg nu. Jag säger inte emot det. Vet inte varför du blir så upprörd.

Att jobba är ett sätt att bli ekonomiskt oberoende, vilket är bra om man ska ta sig ur ett dåligt förhållande, kanske hitta ny eller ta över bostad, och kunna försörja sitt barn och sig själv. Varför tycker du inte det?

Och de misshandlar varann genom att bråka, bli arga, provocera, osv och ta ut sin ilska över varandra. De bör båda ta sig ifrån relationen.
  • Anonym (A)
    Anonym (Flika) skrev 2023-12-24 18:35:26 följande:
    Hon råkar passera framför hans knytnäve m a o. Du förminskar våldet han utsätter henne för. Det är inte ekonomisk misshandel att leva på en lön när en är föräldraledig. Det är däremot ekonomisk misshandel att en part kontrollerar pengarna. 

Hon behöver fly från det här förhållandet. Ditt tankesätt är direkt skrämmande. Ingen ska behöva bli misshandlad. 
    +1
  • Anonym (Flika)
    Tow2Mater skrev 2023-12-24 22:37:49 följande:
    Det har sagts i ett antal inlägg nu. Jag säger inte emot det. Vet inte varför du blir så upprörd.

Att jobba är ett sätt att bli ekonomiskt oberoende, vilket är bra om man ska ta sig ur ett dåligt förhållande, kanske hitta ny eller ta över bostad, och kunna försörja sitt barn och sig själv. Varför tycker du inte det?

Och de misshandlar varann genom att bråka, bli arga, provocera, osv och ta ut sin ilska över varandra. De bör båda ta sig ifrån relationen.

Det du skriver lirar med hennes uppfattning av sig själv. Att du förställer honom vara offret på något sätt.att jobba för att vara ekonomisk beroende är inte samma sak som att hon skulle utsätta honom för misshandel iom föräldraledigheten. Som du faktiskt skriver.

Dina argument underbygger att hon kan få svårt att ta sig från förhållandet för att hon då skulle uppfatta honom som offret i ekvationen. Du pratar dessutom om att hon ska återgå till jobbet och han ta över föräldraledigheten precis som att misshandel är en normal funktion och något hon ska acceptera.

Ts blir ju fysiskt misshandlad. Behöver hjälp och ber om hjälp. Ditt resonemang är extremt stötande och obehagligt. 

Jag fattar ju att det du skriver handlar om något självupplevt där du själv har varit aggressorn men skyddar dig själv genom att iklä dig offerrollen och därmed sympatiserar med utövaren av misshandeln, Gå och dra något gammalt över dig. 

• Tow2Mater
    Anonym (Flika) skrev 2023-12-24 22:47:23 följande:

Det du skriver lirar med hennes uppfattning av sig själv. Att du förställer honom vara offret på något sätt.att jobba för att vara ekonomisk beroende är inte samma sak som att hon skulle utsätta honom för misshandel iom föräldraledigheten. Som du faktiskt skriver.

Dina argument underbygger att hon kan få svårt att ta sig från förhållandet för att hon då skulle uppfatta honom som offret i ekvationen. Du pratar dessutom om att hon ska återgå till jobbet och han ta över föräldraledigheten precis som att misshandel är en normal funktion och något hon ska acceptera.

Ts blir ju fysiskt misshandlad. Behöver hjälp och ber om hjälp. Ditt resonemang är extremt stötande och obehagligt. 

Jag fattar ju att det du skriver handlar om något självupplevt där du själv har varit aggressorn men skyddar dig själv genom att iklä dig offerrollen och därmed sympatiserar med utövaren av misshandeln, Gå och dra något gammalt över dig. 

Du är mycket otrevlig. Julafton och allt.

Du verkar gillar att leka hobbypsykolog, ha ha.

TS borde ta till sig av mina råd. Och dina.

• Anonym (Medsyster)
    Tow2Mater skrev 2023-12-24 03:41:35 följande:
    Har hon inte jobb är det väl dags hon skaffar ett och börjar försörja sig själv? Barnet är 1 år och kan börja fsk, eller så kan pappan ta över fl-ledigheten.
    Har hon inte jobb är det väl dags hon skaffar ett och börjar försörja sig själv? Barnet är 1 år och kan börja fsk, eller så kan pappan ta över fl-ledigheten.

Ja va käckt så att misshandeln kan fortgå. Ärligt talat vad är du för jävla pajas, är du själv hustrumisshandlare mtp att du har ett kissnödigt behov av att genast flytta fokus från sakfrågan? Hade det varit det som varit problemet hade hon startat en tråd om det. Hej då. 
  • Anonym (Medsyster)
    Du är seriöst alltså. Du tycker att pappan i det här fallet som slår och utövar misshandel på mamman ska vara föräldraledig med 1 åringen, förstod jag dig rätt där? 
  • Tow2Mater
    Anonym (Medsyster) skrev 2023-12-25 00:59:49 följande:

Ja va käckt så att misshandeln kan fortgå. Ärligt talat vad är du för jävla pajas, är du själv hustrumisshandlare mtp att du har ett kissnödigt behov av att genast flytta fokus från sakfrågan? Hade det varit det som varit problemet hade hon startat en tråd om det. Hej då. 
    Börjar julaftonens alkohol bli för mycket eller vad är problemet.

Klart misshandel inte ska fortgå. De måste båda ta sig ifrån varandra. Men barnet behöver fortfarande båda sina föräldrar.
Svar på tråden Hjälp! Min sambo slår mig!