• Anonym (?)

Krig i Sverige

Nu har Carl-Oskar Bohlin gått ut med att det med stor sannolikhet kommer bli krig i Sverige. 

Jag känner mig extremt oroad. Hur hanterar man detta? Vad gör man? Är det värt att spendera sin sista tid på jobb eller ska man fokusera på sin familj nu istället när slutet är nära?

• Svar på tråden Krig i Sverige
  • Anonym (Mm)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-01-07 20:54:43 följande:
    Ryssland har dock vänner. Kinas president sa nyligen att Kina och Ryssland har nu stärkt sina band. Ryssland har också goda relationer och samarbeten med Iran och Nordkorea. 
    Kina vill nog mest ha tillbaka yttre Manchurien som Ryssland annekterade och utförde etnisk rening. Exempelvis har Kina ändrat sina kartor och tagit bort de ryska namnen och ersatt dem med sina ursprungliga kinesiska namn. 
    asiatimes.com/2023/02/chinas-ironic-reticence-on-land-grab-in-ukraine/

Personligen tror jag inte det är en riktig vänskap utan mer son när nazityskland och sovjet var allierade och invaderade Polen tillsammans. Passar för tillfället men håller inte på sikt.
  • Less is more
    Anonym (Mm) skrev 2024-01-07 21:10:11 följande:
    Kina vill nog mest ha tillbaka yttre Manchurien som Ryssland annekterade och utförde etnisk rening. Exempelvis har Kina ändrat sina kartor och tagit bort de ryska namnen och ersatt dem med sina ursprungliga kinesiska namn. 
    asiatimes.com/2023/02/chinas-ironic-reticence-on-land-grab-in-ukraine/

Personligen tror jag inte det är en riktig vänskap utan mer son när nazityskland och sovjet var allierade och invaderade Polen tillsammans. Passar för tillfället men håller inte på sikt.
    Jag tror inte heller det är jämlikt dom emellan. Kina är mäktigare än Ryssland, det är Ryssland som får krypa efter Kina.
  • Anonym (Mm)
    Anonym (Casanova) skrev 2024-01-07 21:01:56 följande:
    Okej, här har du lite länkar. Något säger mig att du är helt ointresserad av allt som inte följer ditt eget narrativ.

www.youtube.com/@DefensePoliticsAsia - Neutral
    www.youtube.com/@WiU - Pro Ukraina men objektiv, väldigt duktig. Har historiskt "gissat" väldigt rätt på mycket.
    www.youtube.com/@WeebUnionWU - Neutral (Dansk entusiast)
    www.youtube.com/@OsterreichsBundesheer - Strateg inom Österrikiska militären. Berättar även lite om den teknologiska utvecklingen som skett i kriget. Och ger statistik.
    www.youtube.com/@militarysummary - Pro Rus, väldigt regelbundna rapporteringar 2ggn om dagen. Alla påståenden kommer med bevis. Väldigt bra för att följa daglig utveckling på fronten.
    www.youtube.com/@RedEffectChannel - Expert på pansarvagnar.
    www.youtube.com/@CovertCabal/videos - Killen räknar pansarfordon som återstår i ryska lager via satellitbilder. (ledtråd det finns mycket kvar)

Pansarvagnarna åker fram och tillbaka till fronten. En utslagen pansarvagn (på båda sidor) kan ofta lagas. De bärgar dem till reparationscenter där de lagas, sen ut till fronten igen. Det där är lättare för ryssarna än för ukraina. Ryssarna har mer enhetlig utrustning, sen regnar det inte missiler över Ryssland på samma sätt som över Ukraina.
    Tack för massor med ryska propagandakanaler på youtube. 
    Jag kan ju bara länka till youtube kanaler som håller på Ukraina. Totalt meningslöst. 

Faktum kvarstår att många pansarvagnar går helt förlorade och går inte att laga, människor går oftast inte heller att laga så att ni förlorar mängder med krigsmateriel går inte att frånkomma. Eftersom ni ryska propagandister ville ha det här kriget tycker jag du själv bör anmäla dig till fronten med tanke på hur ni så desperat söker soldater och även letar utomlands. Hade ni haft så mycket soldater som du hävdar hade ni inte sökt efter soldater utomlands. 

www.theguardian.com/world/2024/jan/05/nepal-bans-citizens-from-working-in-russia-or-ukraine-after-deaths-in-military 

www.voanews.com/a/cuba-says-trafficking-ring-aimed-to-recruit-cubans-for-russia-s-war-in-ukraine/7254703.html
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (Mm) skrev 2024-01-07 21:19:42 följande:
    Tack för massor med ryska propagandakanaler på youtube. 
    Jag kan ju bara länka till youtube kanaler som håller på Ukraina. Totalt meningslöst. 

Faktum kvarstår att många pansarvagnar går helt förlorade och går inte att laga, människor går oftast inte heller att laga så att ni förlorar mängder med krigsmateriel går inte att frånkomma. Eftersom ni ryska propagandister ville ha det här kriget tycker jag du själv bör anmäla dig till fronten med tanke på hur ni så desperat söker soldater och även letar utomlands. Hade ni haft så mycket soldater som du hävdar hade ni inte sökt efter soldater utomlands. 

www.theguardian.com/world/2024/jan/05/nepal-bans-citizens-from-working-in-russia-or-ukraine-after-deaths-in-military 

www.voanews.com/a/cuba-says-trafficking-ring-aimed-to-recruit-cubans-for-russia-s-war-in-ukraine/7254703.html
    Tog det dig 18 minuter att gå igenom alla länkar och undersöka deras rapportering och komma fram till att de är rysstroll?

Jösses...

Som jag sa tidigare. Helt meningslöst att länka källor. Ni tittar ju inte på dem.
  • Anonym (Mm)
    Anonym (Casanova) skrev 2024-01-07 21:26:24 följande:
    Tog det dig 18 minuter att gå igenom alla länkar och undersöka deras rapportering och komma fram till att de är rysstroll?

Jösses...

Som jag sa tidigare. Helt meningslöst att länka källor. Ni tittar ju inte på dem.
    Nej jag kommer inte lägga flera timmar på att titta titta på massor med youtube klipp från personer jag inte vet vilka de är. 
    Skicka riktiga källor, hur svårt kan det vara? 
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (Mm) skrev 2024-01-07 21:29:42 följande:
    Nej jag kommer inte lägga flera timmar på att titta titta på massor med youtube klipp från personer jag inte vet vilka de är. 
    Jag är glad att jag inte var din körskolelärare.
  • Anonym (M)
    Anonym (Mm) skrev 2024-01-07 21:29:42 följande:
    Han har inga riktiga källor och hade Ryssland varit en stormakt att räkna med hade de som sagt redan tagit Ukraina. Putin förlorar greppet över sitt folk och lider av vanföreställningar om att återställa ett ryskt imperium. 
  • Anonym (Mm)
    Anonym (Casanova) skrev 2024-01-07 21:26:24 följande:

Jösses...

För övrigt fick jag inga svar på varför ryssland så desperat söker soldater utomlands om ni nu har en så pass stor arme att ni kan invadera övriga europa efteråt vilket du hävdar. Undviker du frågan eller?

Och jag gav dig källor och inte massor med youtubeklipp från personer som hävdar saker. Hade du själv brytt dig om sanning hade du tagit reda på var personerna i klippen fått sin information och isf länkat dem till mig. 
  • Anonym (Mm)
    Anonym (Casanova) skrev 2024-01-07 21:32:11 följande:
    Jag är glad att jag inte var din körskolelärare.
    Vilket fantastiskt argument. Tack så mycket. Du bidrar verkligen till en givande diskussion. 
  • Anonym

Efter detta uttalande av ministern har vi haft pysselkväll i familjen. Gjort en stor skylt som ska hänga på ytterdörren, som tydligt talar om att:

Nietski spritski
    Nietski borstj
    Nietski adidasbykskijj
    Nietski guldtandskij på någonski

Också håller vi låst. Vi hoppas att detta ska skona vårt hus. Chanserna lär ju inte bli mindre i alla fall.

Svar på tråden Krig i Sverige