• Anonym (?)

Krig i Sverige

Nu har Carl-Oskar Bohlin gått ut med att det med stor sannolikhet kommer bli krig i Sverige. 

Jag känner mig extremt oroad. Hur hanterar man detta? Vad gör man? Är det värt att spendera sin sista tid på jobb eller ska man fokusera på sin familj nu istället när slutet är nära?

• Svar på tråden Krig i Sverige
  • Anonym (Mm)
    Anonym (Casanova) skrev 2024-01-07 22:00:49 följande:
    Ja, det blir spännande... Lite mörk ironi i det hela också.

Det faktum att jag anser att vi borde mobilisera borde kanske ge en fingervisning vems sida jag står på.

Du måste skilja på min vilja att korrekt bedöma läget och vems sida jag står på i ett krig mot Ryssland.
    Yeah right- Är det din körskollärare gett dig inspiration till dessa visa ord eller?
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (Mm) skrev 2024-01-07 22:00:47 följande:
    Köper inte din save. Ingen i sverige använder "Jag är glad att jag inte var din körskolelärare." i en sådan situation. 
    Att det finns ryska troll som sprider desinformation är väl belagt och på sättet du använder svenska språket har jag goda grunder för min anklagelse. Ta av dig offerkoftan.  
    Ty poymal menya, priyatel'. YA muzh dvoyurodnogo brata Putina, zhena brata sestry i sotrudnik GRU, sovetskoy voyennoy razvedki. Mnogiye ne ponimayut, naskol'ko vazhna semeynaya zhizn' dlya podgotovki velikoy Fosterlandskoy voyny, gde my vosstanovim Tsarskoye tsarstvo.

God natt!
  • Anonym (M)

Det faktum att jag anser att vi borde mobilisera borde kanske ge en fingervisning vems sida jag står på.

Du måste skilja på min vilja att korrekt bedöma läget och vems sida jag står på i ett krig mot Ryssland.
    Jag är helt övertygad om vilken sida du står på i ett krig mot Ryssland. Din önskan om att mobilisera eller diskutera svenskt försvar har varit i princip obefintligt i denna tråd.
  • TvillingmammaVästgöte
    Dr Nail skrev 2024-01-07 20:58:46 följande:

Chilla. Gå ut och njut av snön istället. Det värsta som kommer att hända är årets skörd av mellobidrag. 

Blir inget krig.

Vilken toppenbra beredskap vi kommer att ha om alla tänker som du. 
  • TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Mm) skrev 2024-01-07 21:10:11 följande:
    Kina vill nog mest ha tillbaka yttre Manchurien som Ryssland annekterade och utförde etnisk rening. Exempelvis har Kina ändrat sina kartor och tagit bort de ryska namnen och ersatt dem med sina ursprungliga kinesiska namn. 
    asiatimes.com/2023/02/chinas-ironic-reticence-on-land-grab-in-ukraine/

Personligen tror jag inte det är en riktig vänskap utan mer son när nazityskland och sovjet var allierade och invaderade Polen tillsammans. Passar för tillfället men håller inte på sikt.
    Så är det nog. Men de förenas gentemot USA och Nato som de ser som fiender. Kina, Ryssland, Iran och Nordkorea.
  • Dr Nail
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-01-08 07:32:27 följande:
    Beredskap nä, sinnesro - definitivt. Alla är så stressade nuförtiden. Det är inte bra för hälsan, det säger alla läkare.
  • Dr Nail

Vill du ha beredskap - gå och bygg en bunker i skogen. Stasha den med ärtsoppa. Jag tänker iaf inte syssla med sånt trams, jag har ett liv att leva!

• Anonym (inteenchans)

Alltså vi ska inte vara naiva. Utan redo för ett krig om de kommer 

Men chansen att Ryssland skulle attackera oss efter deras kolossala fiasko i Ukraina är minimal 

Ryssland attackerade och överraskade ett land som är svagt militärt. Sverige är i en annan liga 

Vi kanske inte är Nato medlemmar men vi har säkerhetspakt med England och är med i JEF. Som det ser ut idag skulle Ryssland inte ha en chans. Vi har bättre flygvapen och våra attack ubåtar gör så Putin gråter sig själv till sömns på nätterna

Fråga bara USS Ronald Reagan vad Sverige kan göra.USA stolthet omringad av sina eskort skepp blev förnedrad av HMS Gotland. Trotts sin storlek och kostnad hade hon inte en chans mot Gotland under krigsspelen 

Vi har kapacitet, vi har allierade, vi är redo om krigen kommer

• FuckGoggleAskMe

Som din f.d. bilskollärare vill jag gärna påminna dig om att du aldrig lyckades ta körkortet. 
  • Sanna43
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-01-08 07:32:27 följande:

Vad är det för beredskap du vill uppnå med att hetsa folk på familjeliv? Är så förvirrad. 

Svar på tråden Krig i Sverige