• Anonym (Less mamma)

Han vägrar ge tillbaka sakerna

Tonåringen har tagit med sig massor av saker till sin pappa som jag vill ha tillbaka, men han vägrar med orden "det är hennes och hon behöver dem här också". Dottern är autistisk och klarar inte gå emot pappans ord, så vad kan jag göra?

• Svar på tråden Han vägrar ge tillbaka sakerna
  • Anonym (ABC)
    Anonym (f) skrev 2024-01-28 14:02:44 följande:
    Problemet är väl ändå pappan som inte låter barnet ta med sig saker till mamman...
    +1
  • Jemp

Det låter ju inte som att ni är överens om vad dessa ?stora? saker du ska stå för är. 

lätt hänt kanske, särskilt om småsakerna kostar lika mycket som de stora. 

• Anonym (ABCD)
    Anonym (ABC) skrev 2024-01-28 16:12:40 följande:
    +1
    -7
  • Anonym (Less mamma)
    Jemp skrev 2024-01-28 16:30:43 följande:

Det låter ju inte som att ni är överens om vad dessa ?stora? saker du ska stå för är. 

lätt hänt kanske, särskilt om småsakerna kostar lika mycket som de stora. 

Han gör det här bara för att jävlas... hon har redan det hon behöver där eftersom han tog i princip hela bohaget.
  • Anonym (Steff)

Jag tror inte det räknas som stöld men olovligt förfarande. Du kan be kronofogden om hjälp med handräckning om du vill och kan styrka att det är dina grejer. Hur gick det till när han tog nästan hela bohaget när ni separerade? Gick det inte rätt till så kanske du ska bestiga det också. 

Men innan du gör något i ilska så är det nog värt att tänka efter ett par vändor. Saker är ju trots allt bra saker och det viktigaste är att barnen mår bra . 

Tids nog slipper du exet, dina barn verkar ju inte vara jättesmå? 

• EpicF

Abpnym (f): Nej, terapi för att få ts och hennes ex-man till att kommunicera som vuxna människor istället för att bete sig som trotsiga tonåringar. 

• Anonym (Less mamma)
    EpicF skrev 2024-01-28 17:39:08 följande:

Abpnym (f): Nej, terapi för att få ts och hennes ex-man till att kommunicera som vuxna människor istället för att bete sig som trotsiga tonåringar. 

Hur beter jag mig som en trotsig tonåring? För att jag vill ha tillbaka det som är köpt för att finnas hos mig?
  • EpicF
    Anonym (Less mamma) skrev 2024-01-28 17:45:57 följande:
    Hur beter jag mig som en trotsig tonåring? För att jag vill ha tillbaka det som är köpt för att finnas hos mig?
    För att du inte klarar av att kommunicera. Varken med din dotter eller din ex-man. 
  • Anonym (Less mamma)
    EpicF skrev 2024-01-28 17:52:12 följande:
    För att du inte klarar av att kommunicera. Varken med din dotter eller din ex-man. 
    Vad vet du om den saken?
  • EpicF
    Anonym (Less mamma) skrev 2024-01-28 18:16:17 följande:
    Vad vet du om den saken?
    Jag ser det efter att ha läst tråden. Du beter i tråden som en trotsig tonåring. 
Svar på tråden Han vägrar ge tillbaka sakerna