Anonym (Ofta) skrev 2024-02-15 22:34:28 följande:
Det låter som att du har gett upp. Det är inte bra för det skiner ofta igenom.
Har du ansträngt dig? Gått någon kurs/förening där du naturligt träffar folk? Ser till att du är fräsch och trevlig över lag?
Hur gammal är du?
Jag har gett upp ja. Jag ansträngde mig fram tills för några år sedan men sedan orkade jag inte längre. Att fortsätta misslyckas gjorde mig ännu mer deppig. Jag har träffat en hel del folk igenom mitt liv. Jag tar alltid hand om mig. Duschar varje dag och har aldrig hål i tänderna. Byter kläder varje dag. Jag är snart 40.
Anonym (Kvinna 40) skrev 2024-02-15 23:20:10 följande:
För vissa är det förstås svårare än för andra, men- alla kan göra någonting för att förbättra sina chanser.
Få män når framgång på köttmarknaden men är det skulle vara omöjligt för någon att hitta en relation tror jag inte på..
Med det sagt, jag har nästan gett upp själv så jag förstår hur man kan hamna i det tänket. Men det gäller att påminna sig att man själv är den enda som kan förändra sin situation.
Såklart man kan förbättra sina chanser, jag har redan gjort vad jag kan för att förbättra dom men det har inte gett resultat. Det är säkert inte omöjligt för mig heller, men efter snart ett halvt liv av misslyckande orkar jag inte längre.
Önskar jag var kvinna faktiskt, då hade jag iallafall haft det lätt i mina unga år. (Ja jag vet att kvinnor får det svårt efter 40).