Jag vill inte dejta cis-män längre, men hur gör man?
Jag är kvinna. Jag har varit i en mångårig relation med en man som, trots många försök från min sida att lösa det som inte fungerade i relationen, visade sig vara rätt mycket av ett rövhål. Innan dess dejtade jag män som var ännu värre. Är nu ganska less på cis-män (nej, jag vill inte ha svar här som ska försöka övertyga mig om att det även finns bra sådana).
Har vetat sedan tonåren att jag även tänder på tjejer, men har aldrig varit i en relation med eller haft sex med en person som inte är cis-man. Nu har jag dock min chans. Men jag har ju noll erfarenhet. Var hittar man andra singeltjejer (eller vettiga transmän) som också söker en relation? Eftersom det aldrig blev av att jag dejtade tjejer när jag var ung och eftersom jag haft få icke-straighta vänner har jag inte haft så mycket kontakt med hbtqia+ -världen, mer än att beundra den på avstånd. Jag vet inte hur det funkar. Och hur ska jag som 30+ lära mig att bli bra på att ha sex med tjejer utan att totalt göra bort mig? Och tänk om jag ger mig in i det för att sedan komma på att jag ändå vill vara i en relation med en man? Är jag eäen svikare då?