• Anonym (TS)

    Varför är en del mer positiva till barnvakt än andra?

    Jag är nyfiken på varför det skiljer sig så mycket åt hur framförallt mammor agerar med sina barn. 


    Att vissa mammor vill inte lämna sitt barn till någon i stort sätt. Det vill absolut inte att farmor ska vara själv med barnet, inte ens 2 minuter. De lämnar inte ens pappan ensam med barnet det första åren. 


    Medan andra mammor kan mer lämna bort barnet till personer pappan känner men som mamman mer hälsat på när det sprungit förbi varandra på en parkeringsplats. 


    Ni har vi extrema kontraster här. Men vad skiljer dessa individer åt? 


     

  • Svar på tråden Varför är en del mer positiva till barnvakt än andra?
  • Anonym (TS)
    Kvinna1989 skrev 2024-03-20 22:07:03 följande:

    Jag har många bekanta/släktingar/vänner som absolut inte låter pappan ta hand om barnet ens 1 helt dygn om ens flera timmar, vilket jag personligen tycker känns otroligt konstigt och fel. 

    Jag har 2 små och pappan är lika mycket förälder som mig och jag har kunnat vara borta 1-2 dygn första året utan problem. 

    Farmor har jag låtit ta hand om barnen i timmar från och med ca 6-7 månaders ålder. Men sovit över utan oss föräldrar från och med 1,5 års ålder. 

    Men skulle nog aldrig lämna barnen till någon jag personligen aldrig träffat även om min sambo träffat/känner personen. Då vill jag lära känna först.


    I fallet med personen som lämna bort barnet till någon den bara hälsat på så handlade det om mannens ex som han har barn med sedan tidigare. Mamman kände hans barn väl men inte hans ex, så hon utgick från att det var en bra kvinna. 
  • Anonym (TS)
    Jemp skrev 2024-03-20 22:17:04 följande:

    Mammor skiljer sig väl åt lika mycket som personer i allmänhet skiljer sig åt. 


    Handlar mer om inställningen. varför är vissa som
    någon skrev här ovanför livrädd att lämna bort barnet till barnets pappa t ex? 


    Vissa kan lämna in barnet hos grannen medan andra vill inte att pappan ska natta barnet 

  • Anonym (TS)
    Jemp skrev 2024-03-20 22:17:04 följande:

    Mammor skiljer sig väl åt lika mycket som personer i allmänhet skiljer sig åt. 


    Handlar mer om inställningen. varför är vissa som
    någon skrev här ovanför livrädd att lämna bort barnet till barnets pappa t ex? 


    Vissa kan lämna in barnet hos grannen medan andra vill inte att pappan ska natta barnet 

  • Anonym (TS)
    Jemp skrev 2024-03-20 22:17:04 följande:

    Mammor skiljer sig väl åt lika mycket som personer i allmänhet skiljer sig åt. 


    Handlar mer om inställningen. varför är vissa som
    någon skrev här ovanför livrädd att lämna bort barnet till barnets pappa t ex? 


    Vissa kan lämna in barnet hos grannen medan andra vill inte att pappan ska natta barnet 

Svar på tråden Varför är en del mer positiva till barnvakt än andra?