• Anonym (Socialt missanpassad)

    Är det nånsin ok att stjäla väninnas man?

    Girlcode. När får man om någonsin bryta den?

    Om ens väninna vänstrar mot honom, klagar på honom, behandlar honom dåligt, snackar skit om honom...är det ok då?

  • Svar på tråden Är det nånsin ok att stjäla väninnas man?
  • Tukt

    Eftersom det är förbjudet att äga människor så kan man heller inte stjäla dom.

  • Anonym

    Nej, aldrig ok
    Aldrig ok att vara en oärlig rövhatt

  • Anonym ('mn)
    Anonym (Socialt missanpassad) skrev 2024-03-23 16:09:15 följande:
    Är det nånsin ok att stjäla väninnas man?

    Girlcode. När får man om någonsin bryta den?

    Om ens väninna vänstrar mot honom, klagar på honom, behandlar honom dåligt, snackar skit om honom...är det ok då?


  • Anonym ('mn)
    Anonym (Socialt missanpassad) skrev 2024-03-23 16:09:15 följande:
    Är det nånsin ok att stjäla väninnas man?

    Girlcode. När får man om någonsin bryta den?

    Om ens väninna vänstrar mot honom, klagar på honom, behandlar honom dåligt, snackar skit om honom...är det ok då?


    Nej, det är inte ok då heller. 


    Du är hennes vän, hennes trygga punkt där hon kan vräka ur sig sin frustration och veta att du lyssnar och ev kommer med råd. 


    Inte att du ska ta hennes klagomål som att hon vill bli av med honom och sno hennes karl. . 


    Visst, vad som helst bör man ju inte vräka ur sig, men är jag frustrerad på min karl eller min bästa vän på sin så ringer vi varandra. 


    Detta för att vi vet att den andre förstår att man i frustration kan vräka ur sig ett och annat som är överdrivet och/eller låter värre än det är men att vi för den skull inte vill skilja oss. 


    När vi släpper ut frustrationen hos varandra kan vi sen gå tillbaka till våra män och konstruktivt reda ut problemet istället för att värka ur oss frustrationen till dem och därmed, troligen, förstöra förhållandet helt själv. 

    Om HAN vill ut ur förhållandet så gör han slut. Inte ens då är det ok att flirta in sig hos honom. Men om du ändå vill göra det, var ärlig med din vän och var beredd på att er vänskap tar slut där och då, oavsett om du blir ihop med hennes karl eller inte. 

  • Anonym (Linda)

    Jag hade fortfarande varit vän med dig. Jag anser inte att man kan stjäla människor utan de har ett eget hjärtas röst. Och jag skulle inte missunna er kärleken om han nu visade sig vara fel för mig. Även om det inledningsvis skulle göra ont. Men det hade det ju gjort vem han än hade lämnat mig för.

  • Anonym (Linda)

    Och ja, om jag själv hade vänstrat och tyckt illa om honom så är det väl verkligen inget problem 

  • OlgaElvira
    Anonym (Socialt missanpassad) skrev 2024-03-23 16:09:15 följande:
    Är det nånsin ok att stjäla väninnas man?

    Girlcode. När får man om någonsin bryta den?

    Om ens väninna vänstrar mot honom, klagar på honom, behandlar honom dåligt, snackar skit om honom...är det ok då?


    Konstigt uttryckt, -stjäla väninnans man- äger hon honom? 


    Oavsett om du är vän med kvinnan eller inte, så gäller att aldrig acceptera att inleda en relation med någon med någon som är upptagen. 

  • Anonym (Alice)
    Anonym (Socialt missanpassad) skrev 2024-03-23 16:09:15 följande:
    Är det nånsin ok att stjäla väninnas man?

    Girlcode. När får man om någonsin bryta den?

    Om ens väninna vänstrar mot honom, klagar på honom, behandlar honom dåligt, snackar skit om honom...är det ok då?


    En person kan inte bli stulen. Vill mannen vara otrogen och lämna frun för hennes vännina kan han göra det.
  • Anonym (X)
    Tecum skrev 2024-03-23 17:16:17 följande:

    Ja i ett sånt fall är det okej. Du förlorar en vän men en sådan vän är inte mycket att ha.


    Kan otrogna personer inte vara vänner med folk? Vad skriver ts som får dig att skriva så?
  • Anonym (um)
    Anonym skrev 2024-03-23 20:27:18 följande:

    Nej, aldrig ok
    Aldrig ok att vara en oärlig rövhatt


    Var står det nåt om att vara en oärlig rövhatt?
Svar på tråden Är det nånsin ok att stjäla väninnas man?