Vill inte ha en pojke
Har två flickor och väntar en pojke. Vill inte ha en pojke. Vet inte om jag kommer ta till mig honom. Skäms över mina tankar, och vill inte känna sphär. Finns de nån som kan relatera?
Har två flickor och väntar en pojke. Vill inte ha en pojke. Vet inte om jag kommer ta till mig honom. Skäms över mina tankar, och vill inte känna sphär. Finns de nån som kan relatera?
Precis. Att vara gravid kan ju kännas väldigt abstrakt. Man vet inte vem som är där inne och hur den personen kommer passa in i familjen. Då kan det nog vara enkelt att få för sig att ena könet är bättre än det andra och att det känns jobbigt och ovant att få en pojke när man bara har flickor. Mina föräldrar trodde stenhårt på att jag var en pojke, de hade valt ut ett killnamn och allting, och ut kom en tjej. Självklart blev de lika glada för det.
Folk är väldigt hårda och svartvita här i tråden, mot nån som dessutom inte VILL fortsätta känna som hon gör utan söker hjälp och stöd. Det är ju sjukt.
Du är modig som skriver vad du känner och INGEN har rätt att döma dig. Känslor är inget vi kan styra över. Sjuka människor som kommenterar. Du förtjänar stöd, förståelse och bra hjälp ❤️
Du är modig som skriver vad du känner och INGEN har rätt att döma dig. Känslor är inget vi kan styra över. Sjuka människor som kommenterar. Du förtjänar stöd, förståelse och bra hjälp ❤️
Hade jag enbart fått söner skulle jag känt mig ensam och utanför.
om du hade haft två pojkar och väntat en tredje hade jag kunnat förstå din besvikelse då jag själv hellre haft en dotter.
nu har du redan två döttrar, att "komplettera" med en pojke är väl det allra bästa då? du har ju redan döttrar och nu får du en son också. många är avundsjuka på dig