Vill inte ha en pojke
Har två flickor och väntar en pojke. Vill inte ha en pojke. Vet inte om jag kommer ta till mig honom. Skäms över mina tankar, och vill inte känna sphär. Finns de nån som kan relatera?
Har två flickor och väntar en pojke. Vill inte ha en pojke. Vet inte om jag kommer ta till mig honom. Skäms över mina tankar, och vill inte känna sphär. Finns de nån som kan relatera?
Ledsamt att du känner så och att du får så dömande svar.
Jag tror det kommer gå bra. Jag kände likadant som du, och erkänner att det tog några månader innan jag helt släppte önskan att han skulle varit en flicka. Givetvis älskade jag honom oavsett och var /är en fantastisk mamma åt honom.
Idag är han tre och jag är så glad att han är han och ingen annan. Så håll ut, det kommer troligtvis inte alltid kännas såhär.
Kan delvis relatera.
När jag väntade mitt första barn tog jag inte reda på könet för jag var rädd att bli besviken om det var en kille och gå hela graviditeten och vara besviken. Jag tänkte att när den väl föds kommer jag ju inte bry mig, bara den andas och allt går bra.
När han föddes fanns inte tillstymmelsen till besvikelse.
sen har tanken att jag önskar jag kunde få en dotter också kommit nån gång, men aldrig att jag ville byta ut honom. Men när jag väntade barn nr 2 kände jag att det inte spelar så stor roll, kul med två olika men fint med en till kille och en lillebror till sonen.
fick en son till.☺️
Sen hade jag två bekanta med tvillingar, en pojke och en flicka, som båda sa att de innan ville ha flickor men som båda sa att bandet mellan mor och son är speciellt och att skulle de få fler barn ville de ha söner..
Kanske behöver du prata med någon om dina känslor men jag tror du kommer älska den där goa lille killen när han kommer.
Jag hade två pojkar och kände förtvivlan när jag fick reda på att att barn nummer tre också var en pojke. inte så att jag inte trodde jag skulle älska honom lika mycket som de äldre bröderna, men det var en stor besvikelse. Senare fick jag även döttrar och idag är de alla vuxna. Kärleken är lika oändligt stark för dem alla. Med facit i hand så har jag nu svårt att förstå min heta längtan efter just flickor. Faktum är att om jag skulle börja om idag hade jag nog hellre fått pojkar, Det är hursomhelst väldigt roligt att ha båda könen i syskonskaran. En pojke blir något nytt och spännande för dig. Det är värdefullt för barnen att lära känna det andra könet och leka tillsammans. Det är lika fantastiskt kul med pojkar som med flickor. Du kommer älska din lilla son lika mycket som du älskar dina döttrar, tro mig! Söner är också bra att ha när de blir större! Mina hjälper glatt till med lite tyngre saker som snöskottning mm, fixar med bilarna, löser tekniska problem med datorer osv. Och så uppskattar de all mat jag lagar, de äter som hästar! Varje barn är en gåva, värd att älskas obehindrat för den individ den är, pojke såväl som flicka! Bra att du vet om könet redan nu så du hinner landa i det i före förlossningen och då kan ta emot din lille pojk med öppna armar!
Jag hade två pojkar och kände förtvivlan när jag fick reda på att att barn nummer tre också var en pojke. inte så att jag inte trodde jag skulle älska honom lika mycket som de äldre bröderna, men det var en stor besvikelse. Senare fick jag även döttrar och idag är de alla vuxna. Kärleken är lika oändligt stark för dem alla. Med facit i hand så har jag nu svårt att förstå min heta längtan efter just flickor. Faktum är att om jag skulle börja om idag hade jag nog hellre fått pojkar, Det är hursomhelst väldigt roligt att ha båda könen i syskonskaran. En pojke blir något nytt och spännande för dig. Det är värdefullt för barnen att lära känna det andra könet och leka tillsammans. Det är lika fantastiskt kul med pojkar som med flickor. Du kommer älska din lilla son lika mycket som du älskar dina döttrar, tro mig! Söner är också bra att ha när de blir större! Mina hjälper glatt till med lite tyngre saker som snöskottning mm, fixar med bilarna, löser tekniska problem med datorer osv. Och så uppskattar de all mat jag lagar, de äter som hästar! Varje barn är en gåva, värd att älskas obehindrat för den individ den är, pojke såväl som flicka! Bra att du vet om könet redan nu så du hinner landa i det i före förlossningen och då kan ta emot din lille pojk med öppna armar!
Jag ville gärna ha en flicka efter vår son och var säker på att andra barnet var det. Vi kollade aldrig men det kändes som en liten flicka. Barnmorskan trodde det med tanke på hjärtslagen.
När tanken på att det kunde vara en pojke kom så blev jag lite ledsen och hoppades på en flicka så innerligt. Men där på förlossningen var dom tvungna att springa iväg med mitt barn utan att jag visste vad det var. Och det spelade ingen roll! Då ville jag ju bara ha tillbaka mitt förhoppningsvis friska barn.
In kom mannen med min perfekta pojke! Jag har aldrig känt att jag önskar att han vore en flicka. Aldrig, aldrig känt något annat än kärlek och lycka.
Jag har haft skuldkänslor för hur jag tänkte och det har gått så långt att jag känner att jag inte förtjänar honom. Så be om hjälp och prata helt ärligt om det. Förmodligen kommer du känna annorlunda när du har barnet i din famn. Om du inte lite av någon psykisk störning. Och om du gör det! Be om hjälp direkt.
Helt ärligt tror jag att det kommer lösa sig när han väl är född. Att det känns ovant nu, men att det kommer kännas bättre när du väl fått träffa honom. Vem vet, om ett år kanske du kommer att tänka vi på den här tråden och inte ens kunna relatera till hur du kände nu.