• USA111

Boendestöd är jobbig

Säger jag ska söka andra lägenheter. Men hallå man får ingen efter 4 år i kön. Sa med jag ville bo med nån dvs ha en partner då säger hon jag ska vara realistisk. jävla idiot. En annan på mitt jobb som är inom lsss har kille och de bor ihop och ska gifta sig. Hon är fulare än mig. man säger inte så

• Svar på tråden Boendestöd är jobbig
  • USA111
    Anonym (Pengar) skrev 2024-03-29 23:39:44 följande:
    Du kan inte välja precis vilken kille du vill ha. Känner du någon rik kille personligen? Varför skulle en rik kille välja dig? Alltså, vad skulle han se hos dig som person?
    Nu är du taskig
  • felicityporter
    USA111 skrev 2024-03-29 23:45:37 följande:
    Nu är du taskig
    Nej, hon är inte taskig, för precis som val av lägenhet behöver du också ha realistiska förväntningar på vilken typ av man du kan få. Jag brukar alltid ge rådet till personer som säger att de har så otroligt svårt att hitta en partner, som kanske aldrig ens haft en partner, att de behöver sänka ribban. Om t ex en man som är 40 år och är arbetslös, aldrig haft ett långt förhållande någon gång och knappt något kort ens bara försöker träffa blonda, smala, bystiga blondiner i 25-årsåldern behöver han sänka sina krav och kanske leta efter även brunetter med små bröst i hans egen ålder, kvinnor som kanske till och med är sjukpensionerade. Detsamma skulle jag råda dig, fast inte kvinnor då. Det gäller att vara realistisk i sina förväntningar på livet, annars kommer du vara deprimerad och bitter hela livet.
  • USA111

Men den tycker synd om en. Ser jag gråter presic som Lucky i Britney videon

• Anonym (X)
    USA111 skrev 2024-03-30 00:14:07 följande:

Men den tycker synd om en. Ser jag gråter presic som Lucky i Britney videon

Den?
  • USA111
    Anonym (X) skrev 2024-03-30 00:15:39 följande:
    Den?
    Ja men de kan ej köra ut en innan man har ny lägenhet.
  • Sanna43
    USA111 skrev 2024-03-30 20:21:49 följande:
    Det kan de säkert göra. Folk blir vräkta varje dag. Och du kan ju flytta in hos föräldrar om du inte hittat något
  • felicityporter
    USA111 skrev 2024-03-30 20:21:49 följande:
    Jag rekommenderar dig att söka en annan lägenhet, både via din kommuns hyresbolag och diverse privata. Till sist kommer du hitta en lägenhet i ett relativt ?städat? område som du blir nöjd med. Jag t ex bor i en mellanstor stad på västkusten och stod i kö i 16,5 år(!) innan jag hittade en stor, fräsch fyra centralt. Det innebär inte att du inte också kan hitta en fin lägenhet i din stad i ett bra område om du t ex bara letar efter en 2:a, du kan ju som sagt också kolla med privata hyresvärdar. 
  • USA111
    felicityporter skrev 2024-03-30 20:34:31 följande:
    Jag rekommenderar dig att söka en annan lägenhet, både via din kommuns hyresbolag och diverse privata. Till sist kommer du hitta en lägenhet i ett relativt ?städat? område som du blir nöjd med. Jag t ex bor i en mellanstor stad på västkusten och stod i kö i 16,5 år(!) innan jag hittade en stor, fräsch fyra centralt. Det innebär inte att du inte också kan hitta en fin lägenhet i din stad i ett bra område om du t ex bara letar efter en 2:a, du kan ju som sagt också kolla med privata hyresvärdar. 
    Man får ej efter 4 år
  • Anonym
    USA111 skrev 2024-03-30 21:03:56 följande:
    Man får ej efter 4 år
    Jag har redan berättat att man kan få efter något dygn.
Svar på tråden Boendestöd är jobbig