• USA111

Boendestöd är jobbig

Säger jag ska söka andra lägenheter. Men hallå man får ingen efter 4 år i kön. Sa med jag ville bo med nån dvs ha en partner då säger hon jag ska vara realistisk. jävla idiot. En annan på mitt jobb som är inom lsss har kille och de bor ihop och ska gifta sig. Hon är fulare än mig. man säger inte så

• Svar på tråden Boendestöd är jobbig
  • USA111

Inte här de är inte ute varje vecka

• Anonym
    USA111 skrev 2024-03-30 22:43:38 följande:

Inte här de är inte ute varje vecka

Var är "här"? Vilken stad gäller det?
  • felicityporter
    USA111 skrev 2024-03-30 21:03:56 följande:
    Man får ej efter 4 år
    Men du som inte har barn behöver ju bara en 2:a, om du inte bor i en riktigt populär stad borde det inte vara så lång kö som jag hade till min fyra på västkusten. Dessutom finns det ju också privata hyresvärdar, varför kontaktar du inte dem?
  • USA111
    Anonym skrev 2024-03-30 22:44:59 följande:
    Var är "här"? Vilken stad gäller det?
    Här kommer de ut på torsdagar
  • Anonym
    USA111 skrev 2024-03-31 00:01:32 följande:
    Här kommer de ut på torsdagar
    Men var är "här", var ju frågan?
    Vilken stad pratar vi om?

Jag är helt övertygad om att jag kan hitta lägenheter som inte ens har någon kö på Blocket, om du säger var vi ska titta.
  • USA111

Fast de kan ej köra ut en om man nu bara får ha träningslägenhet i 5 år och bostadskön är på 8 år!! 

• USA111
    Anonym skrev 2024-03-31 00:05:45 följande:

Jag är helt övertygad om att jag kan hitta lägenheter som inte ens har någon kö på Blocket, om du säger var vi ska titta.
    Måste jag säga det
    Anonym skrev 2024-03-31 00:05:45 följande:

Jag är helt övertygad om att jag kan hitta lägenheter som inte ens har någon kö på Blocket, om du säger var vi ska titta
  • USA111

Men målsättningen är att stoppa isoleringen så ska antagligen flytta ihop med nån

• Anonym (Pp)
    USA111 skrev 2024-04-02 08:26:39 följande:

Fast de kan ej köra ut en om man nu bara får ha träningslägenhet i 5 år och bostadskön är på 8 år!! 

Du behöver söka bostad på andra sätt än att stå i bostadskö. Jag har stått i bostadskö jättelänge, för säkerhets skull, men de lägenheter jag har bott i har jag fått genom att kolla på Blocket och höra av mig till uthyrare som inte är kommunen - det som kallas privata värdar. Det kan vara stora bolag som Rikshem eller små som har bara ett enda hus med tre lägenheter i, eller folk som hyr ut övervåningen på sin villa. Min nuvarande ägare heter Anders och han äger typ tio hyreshus i stan. Det finns massa olika sorters hyresvärdar och de tillhör inte bostadskön utan man får ta kontakt med dem och höra om de har något ledigt. 

Det finns flera ställen på nätet för att hitta dessa. Be ditt boendestöd om hjälp! 

• USA111
    Anonym (Pp) skrev 2024-04-02 08:39:47 följande:

Du behöver söka bostad på andra sätt än att stå i bostadskö. Jag har stått i bostadskö jättelänge, för säkerhets skull, men de lägenheter jag har bott i har jag fått genom att kolla på Blocket och höra av mig till uthyrare som inte är kommunen - det som kallas privata värdar. Det kan vara stora bolag som Rikshem eller små som har bara ett enda hus med tre lägenheter i, eller folk som hyr ut övervåningen på sin villa. Min nuvarande ägare heter Anders och han äger typ tio hyreshus i stan. Det finns massa olika sorters hyresvärdar och de tillhör inte bostadskön utan man får ta kontakt med dem och höra om de har något ledigt. 

Det finns flera ställen på nätet för att hitta dessa. Be ditt boendestöd om hjälp! 

Ja men nu får jag kanske ärva morfars hus om jag har tur han  lär trilla av pinn innan 5 år
Svar på tråden Boendestöd är jobbig