• Anonym (Why)

Lördag som eskalera

Detta blir säkert luddigt men jag hoppas få med det väsentliga.

I lördags var vi båda lediga, jag jobbar annars varannan helg men är sjukskriven så därav ledig. Planen var att storstäda. Sambon sen 4 månader tillbaka (ihop i 9 månader) tyckte det lät trist och köpt hem äl för att göra det roligare (till honom, jag får ej dricka) . Redan vid 8 tar han den första (7.0) . Allt går bra fram tills 14 tiden då ett dispyt uppstår. Den eskalerar så jag går ut. Jag glömde ta med nycklar så jag vänder och hämtar dom, han frågar vad jag gör och jag är dum och säger att jag ska bli upphämtad av en annan kille (så barnsligt av mig, vi är ändå 40+ båda) . Han säger åt mig att stanna, jag går. Blir borta 5 min sen återvänder jag, sätter mig i köket. Han kommer in och efter lite dispyt säger han att om jag åker till en annan kille så kommer han slå ihjäl mig. Jag blir något förskräckt av vad han säger och påtalar att så kan han inte säga men det tycker han. Jag påpekar att det är ett hot och han ändrar sig till att han inte ska slå ihjäl mig utan bara göra mig rullstolsbunden för resten av mitt liv. 
    Dispyten fortsätter inne i sovrummet fram och tillbaka med onödiga ord. 
    Efter ett tag tycker han vi ska sluta bråka och bli sams och jag känner att jag inte orkar bråka så säger fine och tycker han ska spela med sina vänner istället. Han vill då kramas vilket jag inte alls känner för men då anser han vi inte är vänner och vägrar att spela fastän jag ber honom så jag får vara ifred. Dispyten fortsätter och jag ber honom flera ggr att vara tyst men han maler på. Tillslut får jag nog och går ut till vardagsrummet för att vara ifred. Han följer efter och vi fortsätter. Tillslut får jag bara nog och gör det man absolut inte får lov att göra , jag går fram till honom och slår honom ganska kraftigt med handflatan. Sen står jag och väntar på att han kommer ge mig ett slag tillbaka, vilket han gör men med knyten näve. Jag blöder för fullt från munnen och går för att skölja och försöka kyla ner. Är helt chockad över slaget medan han står och rättfärdigar det med att jag slog först. Jag har en rejäl fläskläpp både uppe och nere och känner mig rädd. 
    I efterhand blev han ångerfull och grät och förstod inte själv hur han kunde göra så. Det har gått några dagar nu och jag vet inte vad jag ska göra. Han var ju knappast den enda som gjorde fel, jag gjorde själv många. Vad hade du gjort?

• Svar på tråden Lördag som eskalera
  • Anonym (Why)
    Anonym (Omg) skrev 2024-03-28 13:14:43 följande:
    Ni har ju redan passerat en otroligt grov gräns som majoriteten av människor aldrig passerar ens när de varit tillsammans hela livet - ni passerar den när ni varit ett par i 9 månader (!!!!).

Men visst, du verkar redan ha bestämt dig för att fortsätta trots alla råd. Lycka till.
    Märks du inte läst senaste jag skrev
  • Anonym (Bananarama)

Jag behöver inte läsa längre än att dricka öl kl 8 på morronen- där hade jag avslutat relationen. Lever sedan 25 år med en man som aldrig dricker före 12, aldrig mer än 3 drickor och aldrig sprit två dar på rad.

Vi har aldrig haft något bråk som blivit fysiskt och ingen har heller sagt att man ska döda den andre. För så gör inte människor med normala gränser och normalt känsloliv.

Du spelar med ditt liv som insats här och jag tror inte detta slutar bra om du fortsätter.

• Anonym (Toxic)

Ni är både 40+ men ni båda beter er som tonåringar. Inga normala vuxna människor beter sig på det där sättet.
    1. Märkligt att han börjar dricka starköl redan 8 på morgonen. Alkoholist är min första tanke.
    2. Att du säger att en annan man ska hämta upp dig säger du bara för att provocera honom. Otroligt omoget gjort.
    3. Att han försöker tvinga fram en kram och inte har hjärna nog att förstå att du inte är speciellt kramsugen efter ett bråk.
    4. Å andra sidan, hur ansträngde du dig för att bli sams? Han ville krama dig och stryka ett streck över allt, men du insisterar på att du inte vill. Du ville vara ifred och fortsätta sura. Du kunde ha mött honom halvvägs. Men nej, du är alldeles för omogen för att förstå det.
    5. Sen blir du så arg att du älgar fram till honom och slår honom hårt i ansiktet, och blir sedan förvånad över att han slår tillbaka? Du blir chockad för att det gjorde ont och att du började blöda. Vad trodde du skulle hända?
    Gör varandra en tjänst och gör slut för guds skull. Ni driver varann till vansinne.
    Får liksom känslan av att ni inte är speciellt smarta någon av er, lågbegåvade.

Jag ser ingen respekt i erat förhållande. Du har ingen respekt för honom och han har ingen respekt för dig. Det kommer aldrig gå att fixa er relation, den var död redan innan den började. Jag kan heller inte se att det enbart är mannens fel här. Du slog ju honom först, för att du inte kunde kontrollera dina känslor. Du behöver terapi gumman. Hoppas att ni inte har barn.

• Anonym (Why)

Har tagit ett beslut att en gång är ingen gång. Vi är vuxna men betedde oss jävligt illa och det får inte hända igen, aldrig någonsin. Det vet både han och jag. Så nu går vi vidare och väljer varandra och att lita på att det vi har tillsammans är starkare än helvetet vi utsatte varandra för denna hemska dag. 

• Anonym (M)

Vad har ni för plan inför nästa gång det händer.?

• Anonym (Naivt)

Skriv vilken stad ni bor i så kan vi se vem som
    slagit ihjäl vem när rubriken dyker upp på Aftonbladet. Vet ju vad oddsen är enligt statistiken? Får bara hoppas att barnen slipper bevittna det.

• Anonym (Why)
    Anonym (M) skrev 2024-04-09 18:28:38 följande:

Vad har ni för plan inför nästa gång det händer.?

Om det nånsin skulle ske igen så är det adjö med relationen. Från bådas sida. Man gör inte så, aldrig och vi har båda betett oss så jävla illa mot varandra. Valt att förlåta och gå vidare men aldrig nånsin att det får ske igen, då är det över
  • Anonym (Why)
    Anonym (Naivt) skrev 2024-04-09 18:56:22 följande:

Skriv vilken stad ni bor i så kan vi se vem som
    slagit ihjäl vem när rubriken dyker upp på Aftonbladet. Vet ju vad oddsen är enligt statistiken? Får bara hoppas att barnen slipper bevittna det.

Jag tycker det är lite väl att dra parallellen att jag kommer bli ihjälslagen för en enda incident. Minns dessutom att jag slog först. Kan ju lika gärna vara honom det står om då och att jag misshandla honom till döds om vi ska vara så krassa
  • Anonym (Hmm)

Svartsjuka är farligt att leka med. 

Verkar kutym att man idag ska jävlas genom att göra den andre svartsjuk då man har varit alltför dålig på att kunna ta en konversation / dispyt. 

Folk dör faktiskt av detta spel om att man ska vara otrogen. Antingen blir någon ihjälslagen / knivmördade eller så tar den ena sitt liv. 

Det är dags för alla som håller på såhär att steppa upp och antingen kunna ta diskussionen och försöka förstå / se ifrån den andres synvinkel eller bara säga att det behövs tystnad och en paus. Att börja spela över om att minsann ska träffa någon annan osv slutar oftare än vad man tror i sorg på riktigt. 

Sluta vara omogna och väx upp är alltså det jag vill förmedla. 

Svar på tråden Lördag som eskalera