• Anonym (Hjälpen)

    Ångest jobbet

     Jag skulle köpa in påskgodis till jobbet o fylla ägg. Vi är 60sr jag vet inte vad jag tänkte men jag måttade fel o godiset gick på 600kr o det blev 1.5 stor påse kvar när ägget var fyllt. Vad gör man har sån ångest o säga till chefen att jag måttat så fel 

  • Svar på tråden Ångest jobbet
  • Anonym (Ulrika)

    Häll det som är över i en stor skål och ställ på bordet i fikarummet?

  • Anonym (Hjälpen)

    Det är där det ska stå. Jag har ångest över klumpigheten att jag inte måttade rätt. Just pengarna som känns som mitt fel

  • Anonym (Hjälpen)

    Jobbar på skola o budgeten är redan stram 😥

  • Anonym (Kilo)
    Anonym (Hjälpen) skrev 2024-03-27 20:19:23 följande:

    Jobbar på skola o budgeten är redan stram 😥


    Hur mycket skulle du handlat för då?

    Alltså 600 kr är inte så mycket pengar i det stora hela, budgeten står inte och faller med att du råkade köpa för mycket påskgodis. Har rektorn problem med detta så får hen köpa godiset själv nästa år.
  • Anonym (Hjälpen)

    Fick inget pris men när jag måttade insåg jag att jag hade kunnat köps hälften. Osäker av mig o rädd för att bli ifrågasatt 

  • Anonym (Lol)

    10kr per anställd är väl rätt rimligt. Det är bara och fylla på ägget eller skålen i takt med att det sjunker.

  • Anonym (Sol)

    Nej, håller med en ovan här- 600 kr låter inte mycket för en skolas budget.
    Är nog ingen fara.

    Fast lösgodis för 100 kr/person låter ju som en väldigt stor mängd.... 
    Men men, gjort är gjort. 
    Tror inte du har något att oroa dig för. :) Alla gör misstag i bland.

  • Anonym (Hjälpen)
    Anonym (Sol) skrev 2024-03-27 20:28:33 följande:

    Nej, håller med en ovan här- 600 kr låter inte mycket för en skolas budget.
    Är nog ingen fara.

    Fast lösgodis för 100 kr/person låter ju som en väldigt stor mängd.... 
    Men men, gjort är gjort. 
    Tror inte du har något att oroa dig för. :) Alla gör misstag i bland.


    100kr? Blir ca 10kr men sedan var det någon påse med sockerfritt mm
  • EpicF

    Anonym (Sol): Ts köpte godis för 600kr inte 6000kr. Så 10kr/anställd vilket är lite, men helt ok. 

    Ts, fyll ett ägg till då. 600kr för påskgodis till 60 st är definitivt inte mycket. Men är ni inte lediga större delen av påsk? 

  • Anonym (Hjälpen)

    Jo det är till för morgondagen o för fritidslärarna som jobbar hela veckan. De är dock bara 20st men alla 60 är på plats imon.

  • Räkan77

    Ingen kommer att bli arg på dig om du inte fick någon budget. 10 kr per anställd är absolut ingenting även om budgeten är tight. Tänk på vad en skola betalar ut i län vsrkr månad för att få lite perspektiv. Det kallas personslvård och lönar sig i längden.

  • Anonym (Hjälpen)
    Räkan77 skrev 2024-03-27 20:52:26 följande:

    Ingen kommer att bli arg på dig om du inte fick någon budget. 10 kr per anställd är absolut ingenting även om budgeten är tight. Tänk på vad en skola betalar ut i län vsrkr månad för att få lite perspektiv. Det kallas personslvård och lönar sig i längden.


    Tack snälla ni!Känns lite bättre🌸
  • Anonym (Kilo)

    Fick du inget pris tror jag rektorn snarare blir glatt överraskad av att du bara köpte för 600 kr. Hen hade säkert tänkt sig att det skulle bli mycket mer till 60 anställda.

    Om jag tänker på mitt jobb i vård och omsorg, också med tight budget, så är vi också ca 60 st och är övertygad om att det godis vi fått till påsk och jul har legat på en högre summa. 

  • Anonym (Glad påsk)

    Tio kronor per person är inte mycket! 


    Sträck på dig och tala om för alla att du har köpt påskgodis till alla och att det finns så ingen behöver snåla. Tänk vad glada folk blir och de borde tacka dig för din insats istället :) 

  • Anonym (Stina)

    Den på vårt jobb som skulle köpa till 8 påskägg och köpte även hon mer än dubbelt så mycket som behövdes. Det är sjukt svårt att bedöma hur mycket godis som får plats i ett påskägg och du skulle köpa till 60 st. Du utförde ditt uppdrag galant. Det hade varit mycket värre om du snålat. Lämna godiset som blir över till de som jobbar över påsken. 


    Du gjorde bra ifrån dig och dina kolleger kommer bli glada. De kanske kommer skämta om att det är mycket godis men det ska du inte ta som kritik. Det gör de för att de är glada och vill ha något att skämta om. 


    Om chefen eller någon blir sur så är det den och er arbetsplats det är fel på, inte dig. 

  • Anonym (Sol)
    EpicF skrev 2024-03-27 20:36:31 följande:

    Anonym (Sol): Ts köpte godis för 600kr inte 6000kr. Så 10kr/anställd vilket är lite, men helt ok. 

    Ts, fyll ett ägg till då. 600kr för påskgodis till 60 st är definitivt inte mycket. Men är ni inte lediga större delen av påsk? 


    Oj.. ja, jag måste ha missat någon 0 där när jag läste :) 
Svar på tråden Ångest jobbet