BIM maj 2024
En grupp för oss som hoppas på PLUS i maj! Lycka till allihopa! <3
En grupp för oss som hoppas på PLUS i maj! Lycka till allihopa! <3
Har varit osäker på när BIM är eftersom jag inte haft koll på hur lång cykel jag har, men gissade på 19/5- 25/5.
Idag började jag i alla fall blöda och är så klart väldigt besviken. Vanligtvis när jag får mens brukar jag få en förvarning (småblöder först) men den här gången var det mer, direkt, så lite avvikande. Har tagit rosenrot och det kanske är det som gör mensen "tydligare" på det här sättet. Mest av allt hoppas jag på att det var en nid-blödning, men det vore väl för to good too be true. Har inte blött något mer sedan lunch idag, och hoppas att det inte kommer något mer :p
Har varit osäker på när BIM är eftersom jag inte haft koll på hur lång cykel jag har, men gissade på 19/5- 25/5.
Idag började jag i alla fall blöda och är så klart väldigt besviken. Vanligtvis när jag får mens brukar jag få en förvarning (småblöder först) men den här gången var det mer, direkt, så lite avvikande. Har tagit rosenrot och det kanske är det som gör mensen "tydligare" på det här sättet. Mest av allt hoppas jag på att det var en nid-blödning, men det vore väl för to good too be true. Har inte blött något mer sedan lunch idag, och hoppas att det inte kommer något mer :p
Jag har varit galet inaktiv i den här tråden. Det känns som att jag börjar alla mina inlägg med att skriva det. 😂
Som jag har skrivit förr så har jag känt mig rätt modfälld och inte haft speciellt mycket hopp. Jag hade BIM 13/5 (det står 3/5 eftersom någob råkat uppdatera en "gammal" lista, men jag orkar inte ändra nu). Vi var i Spanien 7-14/5 och jag valde att vänta till BIM+1 med att testa mig eftersom jag dels inte litade på min cykel eftersom den varit så oregelbunden efter operationen, dels för att jag ville dricka bubbel den 13/5 som avslutning på semestern. 🙈 Morgonen 14/5, dagen efter BIM gjorde jag mitt test. Jag försökte inte arrangera bilden konstnärligt, vi hade hela handfatet fullt med snäckor på tork som skulle med hem till Sverige, därav snäckorna. 😂
//
På frågan om hur ofta vi har sex runt äl. Vet inte riktigt ännu!
Första försöket vi gjorde så var vi överens om att vi har det när vi känner för det, så får vi se när äl blir.
Visade sig att vi hade det 3 dagar före. Blev inget.
Nu ska vi ha ögonen öppna pch ha det minst 1 gång när äl-sekretet kommer. Men kanske 2.
Min man kan inte få upp lusten förrän om någon dag går emellan. Så jag får se hur vi får till det😅
Med de andra två så var det varje dag/varannan en vecka före om 2 dagar över.
Har BIM i slutet på maj, ska bli spännande att se hur det blir! Detta blir vårt andra försök, och jag tror att jag kommer få ägglossning idag/imorgon (cykeldag 24/25) då jag haft som en pickande känsla i äggstockarna. Vi har fått till det cd 15, 17, 21, & 22. Ska försöka få till det idag också. Pust 😂
Grattis till er som plussat 
Kul att se att det är så olika hur ofta ni har sex under ÄL. När vi planerade vårt första barn sa gyn att har vi sex var tredje dag så kommer vi alltid pricka ÄL, så än så länge kör vi ungefär på det för att det fortfarande ska kännas spontant och kul.
Är på ÄL+3 idag, känns pirrigt. Som att jag går runt och är lite hemligt kanske-gravid
eftersom det bara är första försöket till syskon för oss så känns allt fortfarande kul och inte alls jobbigt. Jag har dock aldrig testat negativt på ett LH test när jag velat ha positivt, utan båda gångerna plussade jag direkt, så vet inte hur jag kommer reagera på det.
Halloj!! Följt den här tråden sedan början av månaden men inte vågat skriva något av någon anledning, haha!
Men nu la jag till mig i listan med BIM 24/5 
Hoppas på att maj fortsatt är en plus-månad med tanke på så många som plussat i denna tråd
Förstamamma, 2/5, 1:a barnet, 1:a försöket.
Förstamamma, 2/5, 1:a barnet, 1:a försöket.