• Anonym (Zippo)

Sd:s trollfabrik

Hörde att sd har en trollfabrik för att sprida propaganda. Vilka trådar/ inlägg här på familjeliv misstänker du vara såna?

• Svar på tråden Sd:s trollfabrik
  • Anonym (Zippo)
    Anonym skrev 2024-05-14 19:44:32 följande:

Jag tror inte att något partis troll sitter och skriver på Familjeliv. Det är inte rätt forum liksom.

Ska titta på Kalla Fakta framöver, kvällarna går alldeles för fort och är alldeles för soliga för att glo på TV.  Fast prognosen säger sol minst denna vecka ut... äh, programmet finns kvar. Och jag bryr mig eg inte heller.

Det trollar från alla håll och kanter, även här på forumet.Flört

Det existerar inte några troll och är ingenting att bry sig om lol
  • Anonym (Zippo)
    Anonym (Troll) skrev 2024-05-14 19:42:58 följande:
    Trollfabriker är kända sedan länge, inget är nytt med SDs trollfabriker. Det är sånt här SD, Kreml, Infowars och andra troll sysslar med. 

Troll försöker också spela ned trollande, desinformation och propaganda på det sätt du gör i ditt inlägg. 

en.m.wikipedia.org/wiki/Troll_farm
    A troll farm or troll factory is an institutionalised group of internet trolls that seeks to interfere in political opinions and decision-making.[1]

Freedom House's report showed that 30 governments worldwide (out of 65 covered by the study) paid keyboard armies to spread propaganda and attack critics.[2] According to the report, these governments use paid commentators, trolls, and bots to harass journalists and erode trust in the media. Attempts were made to influence elections in 18 of the countries covered by the study.[2]
    Javisst.
  • Anonym
    Anonym (Zippo) skrev 2024-05-14 19:54:31 följande:
    Höhö! 
  • Anonym (Troll)
    Anonym (Zippo) skrev 2024-05-01 18:31:58 följande:
    Sd:s trollfabrik

Hörde att sd har en trollfabrik för att sprida propaganda. Vilka trådar/ inlägg här på familjeliv misstänker du vara såna?

Det är fler nyttiga idi0ter här på familjeliv som sprider vidare trollens lögner och propaganda.
  • klyban
    Anonym (???) skrev 2024-05-14 19:21:11 följande:

Exakt vad är en trollfabrik? Vad är egentligen definitionen på en trollfabrik som gör att SD har dom men andra inte har dom?

Har andra politiska organisation inga avlönade medarbetare som gör sitt bästa för att sprida den organisationens världsbild på sociala medier eller har dom men är dessa av någon anledning inte troll? Eller har dom troll men sitter dessa inte i fabriker?

Desinformation och att skapa hat är vad dessa trollfabriker handlar om, och har inget med fakta, forskning och saklighet för uppnå konsensus och komma fram till något.
    Anonym skrev 2024-05-14 19:44:32 följande:

Jag tror inte att något partis troll sitter och skriver på Familjeliv. Det är inte rätt forum liksom.

Ska titta på Kalla Fakta framöver, kvällarna går alldeles för fort och är alldeles för soliga för att glo på TV.  Fast prognosen säger sol minst denna vecka ut... äh, programmet finns kvar. Och jag bryr mig eg inte heller.

Det trollar från alla håll och kanter, även här på forumet.Flört

Dock får vi se desinformationen på Fl de ger, och hur de försvarar det med källor från deras trollkonton och deras Riks som har ett syfte att få folk rösta på dom och med saker som inte ens existerar.
    Anonym (Zippo) skrev 2024-05-14 19:54:31 följande:

Och ändå är det nu FAKTA att SD har en trollfabrik, är inte det rätt tragikomiskt?

Och vet vart det kommer ifrån, och deras resor till ryssland krim som SD haft och detta för söndra Sverige.
    Vad är syftet, ja, makt är enda anledningen och stödja nazisten putin.

Dock rätt komiskt att dessa inbillar sig att putin inte kommer bomba sönder alla länder nazisten kommer till.(Eller har någon missat vad som sker i Ukraina?)
    Den som har, ja den är svårt korkad och sen det abnorma våldet som följer putin i hens spår.
    '

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (A)

Var detta allt oberoende TV4 hade att komma med efter att ha lagt så mycket tid och energi?

Typ ingenting.

• Anonym (Zippo)
    Anonym (A) skrev 2024-05-14 23:51:15 följande:

Var detta allt oberoende TV4 hade att komma med efter att ha lagt så mycket tid och energi?

Typ ingenting.

Så konstigt. Jag tycker det är årets nyhet. jag förstår att trollen vill nedspela det däremot. För att inte snacka om hotet reportern fick motta. Det var väl det som hände Annie Lööf och tvingade bort henne från politiken. extremt odemokratiskt.

Skulle önska att de som röstade på sd såg sitt parti med klarare ögon. 
  • klyban
    Anonym (A) skrev 2024-05-14 23:51:15 följande:

Typ ingenting.

Ingenting?
    Det berättar vi har ett parti som sprider hat och lögner i syfte för makt, än att argumentera offentligt som normala partier.

Och det är också intressant ur synvinkeln att NEJ NEJ NEJ, vi har inga trollfabriker, NEJ NEJ, och användare här och där fräser som tokar nej såna finns inte.
    Men oops, här står vi och det är ingen liten trollfabrik.

Och man måste sekundärt ställa sig frågande varför de inte kan prata om sin politik på ett officiellt plan för, är den så dålig?

Anonym (Zippo) skrev 2024-05-15 01:40:09 följande:
    Så konstigt. Jag tycker det är årets nyhet. jag förstår att trollen vill nedspela det däremot. För att inte snacka om hotet reportern fick motta. Det var väl det som hände Annie Lööf och tvingade bort henne från politiken. extremt odemokratiskt.

Skulle önska att de som röstade på sd såg sitt parti med klarare ögon. 

Det är intressant att de kategoriskt förnekat förekomsten av trollfabriker och med kraft.
    Och sen står vi här med lögnare och att jimbo är delaktig i detta.
    Men sure, politiker ljuger, men detta är en nivå som är bortom det normal och mot det abnormala.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Zippo)

För att inte tala om tidöavtalets avtalsbrott. Kristersson behöver göra något.

• enfunderandeman
    Anonym (Zippo) skrev 2024-05-15 13:32:57 följande:

För att inte tala om tidöavtalets avtalsbrott. Kristersson behöver göra något.

Måste vara den absolut sämsta statsminister, Sverige haft.  Han är ingen ledare. Och framstår som både svag och mesig.

För övrigt för att gå direkt på ämnet. Tycker jag  SD bara blir mer och mer sunkiga. Känns som 15 åriga pojkar som sitter och redigerar roliga videos på nätet. Istället för att arbeta seriöst. Jag sörjer för Sverige. Vilken skit politik vi har numera.
Svar på tråden Sd:s trollfabrik