• Anonym (Hm)

Ingen av oss vågar ta steget, vad göra?

Jag och en tjej har gillat varandra ett tag nu. Men ingen av oss vågar ta första steget. Hela tiden ett steg fram, två bak osv.
    Min fundering är nu om det jag ska försöka mer eller om det bara är att lägga ner då det förmodligen inte kommer bli något då vi båda är för blyga, samt att det känns som det gått för länge nu och hamnat i ett konstigt läge? 

Mvh

• Svar på tråden Ingen av oss vågar ta steget, vad göra?
  • Anonym (M)
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-19 20:14:03 följande:
    Ja. Jag vill fråga det. Verkar det som att hon är intresserad av mig? 
    Jag tycker det har känts så i några månader, men varför tar hon inga initiativ isåfall?  
    Som jag beskrev med konstigt läge att det varit så i flera månader men ingen gör något.

För någon vecka sedan skulle jag gå fram till henne när vi slutade, hon såg att jag var på väg fram till henne, men hon mötte inte mig, och det bara låstes så jag fastande och stod där och kollade istället. Det blev så konstigt. Hon gjorde inget utan bara stod och väntade. Obestämd
    Det lär rinna ut i sanden om du inte gör något. Kvinnor väntar ofta in mannen. Hon tar ett första diskret steg genom att med kroppsspråk visa intresse och han bjuder ut, det måste inte vara så men det är vanligt.
  • Anonym (Hm)
    Anonym (S) skrev 2024-05-19 21:35:08 följande:
    Ni pratar ju inte ens som jag förstått. Gå samma kurs är inte samma sak som att kommunicera. Du tror att hon tycker si eller så om dig men du vet inte, du tycker det är konstigt att hon är med på dejtappar då du inte flörtar med andra för att i ditt huvud så har ni redan kommit så långt i ert förhållande att ni är exklusiva. Tydligen så "vet" hon att du är intresserad för att ditt huvud har bestämt att hon "vet" det. Du var på väg till henne men stannade i stället för att stirra på henne. Jag skulle gissa att hon i själva verket tycker du är obehaglig.
    Ja, fast hon stirrar ju på mig hela dagarna. 
    Jag kan inte ens fokusera när hon sitter kollar på mig hela tiden.
    Och när vi möts och går förbi stirrar hon på mig i 10 sekunder varje gång och ler. 
    Och hon vet att jag är intresserad eftersom jag kollar tillbaka. Och när jag säger hej så blir hon glad.  Och hon försöker alltid komma nära och sätta sig bredvid mig.  

det är därför jag funderar på att ??lägga ner?? för jag vill inte att det ska uppfattas obehagligt eller konstigt med tanke på att jag kanske inte ens kommer ta initiativ, så går det bara runt i en cirkel där inget händer.
    Därför jag funderar på att antingen börja ignorera, eller sluta kursen. 
  • Frångötet

Vad kan hända om du bara går fram och säger till henne att du tycker om henne? Det värsta är att hon säger nej och det är inte hela världen.

Inget onormalt att tycka om en tjej utan normalt. 

Hellre att bli nobbad än att du går å lägger dig varje natt som en mes. 

Eller kanske du väntar att någon som är mer modigare än du ska gå fram till henne å hon ser han som en modig gentleman?

Kör på å du kommer vara stolt över dig själv oavvset slutresultatet. Samt att detta kan va en träning inför nästa tjej.

• Anonym (Hm)
    Anonym (M) skrev 2024-05-19 21:35:54 följande:
    Det lär rinna ut i sanden om du inte gör något. Kvinnor väntar ofta in mannen. Hon tar ett första diskret steg genom att med kroppsspråk visa intresse och han bjuder ut, det måste inte vara så men det är vanligt.
    Det är vad jag misstänker, att det kommer rinna ut i sanden i slutändan.

Man kan säga att mitt enda alternativ är att jag bjuder ut henne? Annars kan jag lika gärna lägga ner redan nu? Istället för att gå och vänta på att hon ska göra något? 
  • Anonym (Hm)
    Frångötet skrev 2024-05-19 22:02:38 följande:

Vad kan hända om du bara går fram och säger till henne att du tycker om henne? Det värsta är att hon säger nej och det är inte hela världen.

Inget onormalt att tycka om en tjej utan normalt. 

Hellre att bli nobbad än att du går å lägger dig varje natt som en mes. 

Eller kanske du väntar att någon som är mer modigare än du ska gå fram till henne å hon ser han som en modig gentleman?

Kör på å du kommer vara stolt över dig själv oavvset slutresultatet. Samt att detta kan va en träning inför nästa tjej.

Ja, så är det nog.

I vanliga fall har jag inte några större problem att prata med en tjej som verkar intressant. 
    Men denna tjej har gjort något med mig som gör att jag inte kan tänka på något annat.
    Gillar det gör jag inte, eftersom jag vill kunna gå vidare och regga mig på någon dejtingsida precis som hon gör, men det går inte när jag bara tänker på henne. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-19 22:03:42 följande:
    Det är vad jag misstänker, att det kommer rinna ut i sanden i slutändan.

Man kan säga att mitt enda alternativ är att jag bjuder ut henne? Annars kan jag lika gärna lägga ner redan nu? Istället för att gå och vänta på att hon ska göra något? 
    Precis. Om ni inte via något sammanhang skulle träffas naturligt, via fler från kursen eller så. 
  • Anonym (Hm)
    Anonym (M) skrev 2024-05-19 22:15:59 följande:
    Precis. Om ni inte via något sammanhang skulle träffas naturligt, via fler från kursen eller så. 
    Jag förstår.
    Jag har inte kunnat tänka på något annat sedan jag såg henne första gången för 8-9 månader sedan. 
    och tyvärr finns det ingen annan som är intressant, och det är därför jag gått och väntat tills jag vet hur det blir. Också vågar man inte ta initiativ gör det inte bättre. Skrikandes
  • Anonym (M)
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-19 22:29:21 följande:
    Jag förstår.
    Jag har inte kunnat tänka på något annat sedan jag såg henne första gången för 8-9 månader sedan. 
    och tyvärr finns det ingen annan som är intressant, och det är därför jag gått och väntat tills jag vet hur det blir. Också vågar man inte ta initiativ gör det inte bättre. Skrikandes
    Våga?får en känsla av att hon är intresserad av dig så bara kör. 
  • Anonym (Hm)
    Anonym (M) skrev 2024-05-19 23:12:11 följande:
    Våga?får en känsla av att hon är intresserad av dig så bara kör. 
    Den känslan har jag också haft i flera månader nu.

Vad ska jag säga när jag går fram? Jag vill att hon ska veta att det är en dejt jag är ute efter, så jag vill inte bara gå fram och börja prata som med någon kompis. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-19 23:34:31 följande:
    Den känslan har jag också haft i flera månader nu.

Vad ska jag säga när jag går fram? Jag vill att hon ska veta att det är en dejt jag är ute efter, så jag vill inte bara gå fram och börja prata som med någon kompis. 
    Bara fråga om hon vill ta en kaffe/drink/promenad, vad som en dag 
Svar på tråden Ingen av oss vågar ta steget, vad göra?