Anonym (Tuff love) skrev 2024-05-21 22:00:00 följande:
Anonym (Hm) skrev 2024-05-20 22:28:22 följande:
Vad bra. Tänkte att det kanske var ?försent? att ha väntat på länge, och jag tycker bara det känns märkligare för varje vecka om du förstår hur jag menar.
Jag förstår bara inte varför jag bli så blyg när jag ska prata med henne.
På så sätt känns det som jag borde ha pratat med henne innan hon förstod att jag var så intresserad.
Dock vet jag ju inte vilken grad intresse hon har av mig, är hon bara nyfiken eller är hon också lika intresserad.
Idag stod hon och pratade med en kille och skrattade när jag gick förbi, så kollade hon på mig. Jag vet inte hur jag ska tolka det.
Du har rätt i att jag inte borde skapa en profil på dejtingapp, matchar jag inte med henne där så ?ger jag väl upp? även fast hon mycket väl kan vara intresserad irl antar jag.
Ja. Den här veckan ska jag se till att bjuda ut henne :)
Men en sak jag funderar på, varför skulle hon tycka det är obekvämt om hon märker att jag är angelägen att vara med henne?
Jag hade blivit glad om hon var desperat efter mig, men det är skillnad för tjejer? hon har förmodligen märkt att jag verkligen vill ha henne.
Att desperat vilja ha någon som man inte alls känner är av besatthet därför är det obehagligt. Det är när personen har bestämt sig att vara med någon utan att ge tid för att lära känna varandra, sådana person tar inte ett nej utan blir bara besatta av den andra.
Av vad du skriver förstår jag att du förtjust i henne men vågar inte fråga för att det finns en risk att du blir avvisad, så det låter inte som att du besatt av henne på det sättet.
Men du tänker så mycket på henne och beundrar henne tills din hjärna kanske har uppfattat det som att ni är ihop och det kan leda till antingen ett krossat hjärta om du bara är en romantiker eller så blir du ännu mer besatt av henne och kan inte släppa, det blir farligt då och du kommer hamna i stalker kategorien. Du måste då söka hjälp för kärlek måste vara ömsesidigt, det är nåt vi får och ger, det något som växer med tiden. Det är tråkigt att få ett nej men ingen dör av att bli avvisad, och man vill bli älskad tillbaka det är det målet, får man inte det så ska man söka vidare.
Ja absolut. Jag är inte besatt på det sättet.
Det är bara för att jag tror att det finns något som jag vill veta innan jag lägger ner.
Får jag veta att hon inte är känner något för mig eller är intresserad alls, så kommer jag inte lägga ner en sekund till på henne. då kommer jag börja försöka och gå vidare, men det kanske är dumt att göra det innan jag faktiskt vet?, eftersom jag får känsla hon är intresserad av mig också. Det är iallafall signalerna hon ger.
Jag är även beredd på att bli avvisad, det är också därför jag inte vågar ta steget, och att jag blir blyg.
En vecka slutade hon sända signaler som att hon inte var intresserad. Då vart jag helt plötsligt inte blyg längre, och gick fram och tog några ord. Sedan efter det började hon sända signaler igen och jag blev blyg igen. Svårt att förklara, vet inte varför det är så heller.