Anonym (Extrem längtan efter ett syskon.) skrev 2024-05-13 21:49:33 följande:
1 han vet om detta och har själv sagt att jag får "göra det på egen hand" men med honom där.
2 försörjningsstöd är en JUST NU lösning då vi båda är påväg ut i jobb.
Jag pratar inte om att skaffa barn i morgon och självklart tänker jag på ekonomin och att jag vill ha ett jobb innan.
Men med min bakgrund, vilket är just det, BAKGRUND, så tror jag inte att jag skulle kunna få gå genom IVF t ex.
Har varit ren i 5 år och planerar att fortsätta vara det.
Och någon skrev, ett förhållande som inte kommer hålla? Vad baserar du det på? Skrev absolut ingenting om hur vårt förhållande ser ut utöver att vi ser olika på ett till barn.
Du behöver inte IVF om du inte har fertilitetsproblem, utan det räcker med insemination. Nu vet jag inte hur mycket de kollar bakgrund på privata kliniker i Sverige, men om det är ett problem kan du tex välja Danmark istället. Där kommer det definitivt inte vara ett problem. Sen är jag visserligen inte säker på att din bakgrund behöver vara ett problem i Sverige heller, om de bedömer att du är stabil och har ordnade förhållanden nu.
Det kan kanske verka lockande att använda privat donator för att slippa kontroller och betalningar, men jag avråder verkligen det. Det finns alldeles för stor juridisk risk med det.
Sen undrar jag hur mycket ni egentligen har tänkt igenom det här? Ska ni fortfarande vara tillsammans, men du ensamstående mamma? Ska han vara någon slags bonuspappa då? Har han förstått hur mycket det kommer att påverka honom, även om du skaffar barn på egen hand?