• Sally101

BF Februari 2025

Hej! Har skapat en grupp för oss som har plussat och är beräknade att föda någon gång i februari 2025 GravidSolig

Vi kan följas åt här och dela med oss av frågor, känslor, tankar {#emotions_dlg.flower}

Jag plussade 24 maj och är (utifrån äl) beräknad 4 februari! Vi har försökt i ett år och har två missfall bakom oss, vi håller alla tummar och tår för att det ska gå vägen denna gångHjärta

• Svar på tråden BF Februari 2025
  • Sally101
    Doris0406 skrev 2024-05-27 20:53:27 följande:

Grattis till er! ❤️

Jag plussade igår på morsdag 🥰 Bf 1 feb enligt min gravidapp. 
    Vi har försökt i över ett år, jag är 40+ och trodde jag var på väg in i klimakteriet men tog ett test igår när mensen uteblivit och det var två streck😍 

Vi håller tummarna att vi får följas åt och dela tankar mående. 

Grattis, vilken fin överraskning ❤️ 🥰
  • Sally101
    Anonym (Enlitentrea) skrev 2024-05-28 11:14:05 följande:

Hej! Kul med en tråd, ska bli så roligt att följas åt! 
    Jag plussade i fredags på äl+8 och blir enligt min senaste mens beräknad 5e februari. 

Jag blir 27 iår, har två barn sen innan (7 & 5) samt bonusbarn men det här blir första gemensamma 🥰 

Grattis till graviditeten 🥰
  • Sally101
    Nani001 skrev 2024-05-28 11:41:05 följande:

Plussade i fredags (24e) och är beräknad 26 Januari 🙈 Inte alls planerat men välkommet 🥰 Har inga barn sen tidigare så är givetvis livrädd för lite allt möjligt 😂🙈

Doris0406 skrev 2024-05-28 21:08:40 följande:

Jag blir 42 i år, har två barn 18 & 20 sedan ett tidigare förhållande så det här blir vårat första gemensamma🥰

Känns så roligt att få börja om igen, om allt går som det ska ☺️

LillHumlan skrev 2024-05-29 19:56:49 följande:

Jag hoppar in här 😁 

Precis plussat med vad jag hoppas ska bli ett syskon till min treåring. Var gravid i februari men fick MA i mars. 

Har haft svårt att bli gravid (ca ett år) med min dotter. Och har försökt nästan lika länge nu, så jag hoppas att denna vill stanna. 

Bf 8 februari.

Miruska skrev 2024-05-29 20:42:33 följande:

Efter många negativa tester fick jag ett plus. Är i chock!
    Enligt senaste mens beräknad 6/2. Är försiktigt förväntansfull men lite rädd såklart. Har en 4-åring sedan tidigare. Själv är jag 28 🙂

Grattis till er alla! Vad fint att få höra lite om er bakgrund också ❤️ Ser fram emot att kunna följas åt här 🥰

• Anonym (A.A)

Hoppar in här jag också!
    Plussade äntligen idag❣️
    Om allt går vägen blir det första barnet för oss ❤️
    Oregelbundna och långa cykler (ofta 40+/-5 dagar) - äl var troligtvis 15 maj så om jag inte räknat helt tokigt borde bf bli 5 feb 🌟

Slutade skydda oss i början av 2022 och har därefter försökt lite sporadiskt då det kommit mycket i mellan och det tog lång tid innan jag ens fick tillbaka äl efter p-medel.

Symptom: 
    ? Ömma bröst sedan äl+13
    ? Mått lite konstigt på morgonen, inte illamående men liknande sedan äl+12
    ? Utebliven mens

Ville verkligen inte bli besviken i onödan igen så jag väntade tills jag var på bim+2 med att testa trots att jag började få symptom redan innan bim.
    När jag väntade på testet fick jag en känsla om att det säkert inte skulle vara positivt iallafall men jodå - när jag kikade så var där två tydliga röda streck, syntes på långt håll❣️
    Bröt ihop i både skratt och lyckotårar, skakade när jag plockade upp testet!
    Mannen kom hem från nattjobb 5 min efter jag plussat och fick nyheten 🥰

• Sally101
    Angiesmamma skrev 2024-05-29 14:59:29 följande:

Såå roligt det ska bli att få följas åt!! 😍 
    jag är 31 och fyra barn sen innan. yngsta har precis fyllt 4. Hur mår ni alla än så länge? Har Ni några symptom? 🥰

Jag mår bra, symtomen jag har haft senaste veckan är:
    Tröttare än vanligt, gäspar hela dagarna 😅

Ont i brösten

Gasig, både pruttar och rapar dagarna i ända (pun intended) 💨 får onda ögat av sambon 😅

Molande värk, liknande mensvärk hela dagarna

Varannan dag har jag lite diffus illamående (knappt märkbart) om jag verkligen känner efter.

Tog ett till graviditetstest på eftermiddagen nu i veckan, där plusset kom på några sekunder och blev starkare än kontrollstrecket. Gjorde mig glad 😄

Har du några symtom? 😊
  • Anonym (40+ 6 barnsmamma)

Hej, jag hoppar in här jag med. Plussade igår och har BF 8 februari (c:a pga oregelbunden mens). Är 41 år och har 6 barn sen innan. 

Sista graviditeten hölls sej inte och fick reda på MA i v.12. Hade troligen stannat av v.10. Det hela tog mycket hårt på oss varav jag nu är lite orolig och osäker och väljer att hålla mig anonym för nu. 

Hoppas innerligt det går vägen för oss alla! :)

• Angiesmamma
    Sally101 skrev 2024-06-01 10:16:51 följande:
    Jag mår bra, symtomen jag har haft senaste veckan är:
    Tröttare än vanligt, gäspar hela dagarna 😅

Ont i brösten

Gasig, både pruttar och rapar dagarna i ända (pun intended) 💨 får onda ögat av sambon 😅

Molande värk, liknande mensvärk hela dagarna

Varannan dag har jag lite diffus illamående (knappt märkbart) om jag verkligen känner efter.

Tog ett till graviditetstest på eftermiddagen nu i veckan, där plusset kom på några sekunder och blev starkare än kontrollstrecket. Gjorde mig glad 😄

Har du några symtom? 😊
    härligt! 😂 
    man känner sig så fräsch när man är gravid. Här är det gasigt också. Jag mår illa och kräks. Har lite molvärk till och från men annars mår jag bra! idag var första dagen jag kände mig så trött att jag var tvungen att lägga mig och vila en timme efter lunchen 😴 

ont i brösten har jag till och från, tycker det kommer och går. Inte ont Ont utan mer ömma. 😅 men Tycker det är skönt att ha dessa krampor då vet man att de växer och frodas där inne som det ska 😍

har du eller någon av er andra ringt och skrivit in er hos MVG än? 
  • Angiesmamma
    Anonym (40+ 6 barnsmamma) skrev 2024-06-01 12:23:45 följande:

Hej, jag hoppar in här jag med. Plussade igår och har BF 8 februari (c:a pga oregelbunden mens). Är 41 år och har 6 barn sen innan. 

Sista graviditeten hölls sej inte och fick reda på MA i v.12. Hade troligen stannat av v.10. Det hela tog mycket hårt på oss varav jag nu är lite orolig och osäker och väljer att hålla mig anonym för nu. 

Hoppas innerligt det går vägen för oss alla! :)

Först och främst Grattis till graviditen! ❤️ 
    beklagar sorgen. Fick själv ett MA i början av maj dock var jag tidig gravid i ca vecka 6, så denna graviditeten är jag extra orolig så förstår din känsla Och vad det gör med tankar och känslorna efter man gått igenom en sån grej. 

men här är vi och stöttar varandra allihopa! förhoppningvis så har vi alla våra underbara bebisar här i februari! 🌸

• camomill

Jag plussade imorse på ÄL+12 och beräknad 13 februari 🥰 första barnet och grät av glädje! Fjärde försöket efter att ha haft p-stav i nio år. Jag är 29 år och sambon är 30 år.

Jag är dock lite småsur eftersom jag sa till sambon att med hans gener blir det säkert ett februaribarn. Större delen av hans släkt fyller år i februari och ligger nog i deras DNA 😂

• Anonym (40+ 6 barnsmamma)

@Angiesmamma: Tack! Skönt med någon som förstår!
    @camomill: Grattis!!!

Svar på tråden BF Februari 2025