• Sally101

BF Februari 2025

Hej! Har skapat en grupp för oss som har plussat och är beräknade att föda någon gång i februari 2025 GravidSolig

Vi kan följas åt här och dela med oss av frågor, känslor, tankar {#emotions_dlg.flower}

Jag plussade 24 maj och är (utifrån äl) beräknad 4 februari! Vi har försökt i ett år och har två missfall bakom oss, vi håller alla tummar och tår för att det ska gå vägen denna gångHjärta

• Svar på tråden BF Februari 2025
  • LillHumlan
    Anonym (Bf7feb) skrev 2024-06-17 13:45:22 följande:

Då är vi lite i samma sits! Var också väldigt orolig under hela min graviditet som gick bra. Synd att man ska behöva oroa sig så himla mycket, bortsett från det tycker jag att det är en häftig, fin känsla att vara gravid. När det inte bara är asjobbigt, förstås... haha.

I vilken vecka fick du ditt MA (om du vill svara)?

Ja visst är det trist.. men har man fått ett barn så känns det som att det kan gå en andra gång också 😊

Vi såg det på ultraljud i 8+0 och det hade stannat i 6+2. Sen drog det igång självt på kvällen och allt kom ut på natten, och jag hade inga komplikationer tack och lov. 

Hur var det för dig? <3
  • Angiesmamma

Jag har gjort en ny fb grupp eftersom att personen som posta föregående grupp var anonym och det inte gick att komma fram till sidan för någon av oss. 

Gruppen jag har gjort är privat och inte synlig på fb. 
    skicka pm till mig här, eller skriv här i tråden så kan jag skicka ett meddelande med länk till fb gruppen 🥰 

så blir det lättare att följas åt tänker jag ????🏼

• Anonym (29åring)

jag har följt denna gruppen i över en vecka men har inte vågat hoppas att jag Ska kunna skriva här. Har två utomkveds med akutoperationer i ryggen. plussade i början på juni men fick totalpanik pga bagaget. fick göra ett ultraljud i fredags som inte visade mer än en hinnsäck. (Vilket dock var väldigt positiva besked för en som inte haft en lyckad graviditet i livmodern) tog även ett blodprov för att mäta hcg, följde upp med ett nytt blodprov idag 3 dagar senare och fick för några timmar sen beskedet att hcg stigit väldigt bra och att allting verkar vara som det ska och att jag inte behövde något vidare undersökning. Glädje och lättnad. Nu har jag ett nytt ultraljud nästa vecka och hoppas på att få se något mer då. (Hoppfull) 

• Anonym (hemligt)

hej, nyligen plusat är jag v5 4+3 bf 20 febuari

blir mitt 8:e  Gravidtet 
    4 barn hos mig födda 11,12,13,15,18
    1 fosterdöd 2012
    1 mittfall 2012
    1 abort 2022

jag är 36 år gammal
    varit med om mycket i livet
    gjorde abort förra året med min sambo som jag tillsammans med fortfarande och det är 1 år efter abort, var fel tillfärlle bli gravida så vi valda göra abort
    är nnu gravida igen efter 1 år och denna är oplanerat o han är fortande osäkert för denna bebis oxå o mår skit iaf o vet inte hur jag ska göra denna gång :(
    jag vill glädja mig av denna graviditet, vi har pratat med inte riktigt för han är fortade samma sak som förra gången, jag vill verkligen ha denna bebis men jag vet inte vad jag ska göra 

men håller mig här hos er gärna en stund till får beslut blir <3 

• Anonym (Anonym123)
    LillHumlan skrev 2024-06-17 15:37:40 följande:
    Tack 😊 jag fick se ett litet hjärta som slog idag så jag är lättad för stunden! Hoppas du får ett ultraljud också.
    Skönt! :) Men inga fler tydliga symtom än?
  • LillHumlan
    Anonym (Anonym123) skrev 2024-06-17 22:55:24 följande:
    Skönt! :) Men inga fler tydliga symtom än?
    Ja väldigt, men jag har ett par dagar kvar tills jag passerar dagen då förra graviditeten stannade. Så det blir nervösa två veckor till nästa ultraljud. 

Nej inga tydligare symtom, jag är bara trött och lite illamående/sugande känsla. Och att brösten är lite större men jag känner väldigt lite. Men det gjorde jag med min första graviditet också då jag fick min dotter. 

Hur mår du idag?
  • Anonym (A.A)

Varit på vul idag - allt såg fint ut och vi kunde tydligt se ett tickande litet hjärta ❤️
    Blev daterad till 6+5 så det stämde exakt överens med vad jag själv räknat ut ☺️

Även om det fortfarande är tidigt och risken för missfall inte är över så känns det skönt att ha fått se den lilla krabaten och framförallt att få se att allt är som det ska 🤩

• Älskadelillaliv
    Angiesmamma skrev 2024-06-17 19:52:22 följande:

Jag har gjort en ny fb grupp eftersom att personen som posta föregående grupp var anonym och det inte gick att komma fram till sidan för någon av oss. 

skicka pm till mig här, eller skriv här i tråden så kan jag skicka ett meddelande med länk till fb gruppen 🥰 

Vill gärna vara med 
  • Pez
    Angiesmamma skrev 2024-06-17 19:52:22 följande:

Skicka gärna länken till mig för jag förstår fortfarande inte hur jag ska skicka ett privat meddelande till någon här på FL 🙈😄
  • Anonym (Anonym123)
    Anonym (A.A) skrev 2024-06-18 11:44:01 följande:

Varit på vul idag - allt såg fint ut och vi kunde tydligt se ett tickande litet hjärta ❤️
    Blev daterad till 6+5 så det stämde exakt överens med vad jag själv räknat ut ☺️

Även om det fortfarande är tidigt och risken för missfall inte är över så känns det skönt att ha fått se den lilla krabaten och framförallt att få se att allt är som det ska 🤩

Mysigt! Har du några symtom än? 
Svar på tråden BF Februari 2025