• Sand13

BIM juli 2024

Vi som hoppas på plus i juli kan följas åt här. ☺ Välkomna att joina ❤

• Svar på tråden BIM juli 2024
  • Anonym (Förälder2025?)

Hoppar in i gruppen jag med efter att ha följt liknande grupper tidigare men inte skrivit själv. Detta är sambon och mitt tredje försök med första barnet. 

Har fått för mig redan från början att det kommer att ta lång tid för oss att bli gravida trots regelbunden menscykel och koll på ägglossning, vilket känns nedslående, någon som tänkt likadant men lyckats bli gravid med tidigare barn?

• DrömlivetiHD

Hej tjejer! 

Ville bara kika in och se om någon behöver ÄL-stickor? Jag gick igenom denna resa i nov- december och hittade dessa när jag rensade badrumsskåpet idag. Jag har 14 stickor som går ut i oktober och 6 st som går ut i mars 2025. 

Skriv till Nina Hessman på messenger om ni vill köpa 😊👍

• hyjg9503
    Anonym (Förälder2025?) skrev 2024-06-17 13:31:19 följande:

Hoppar in i gruppen jag med efter att ha följt liknande grupper tidigare men inte skrivit själv. Detta är sambon och mitt tredje försök med första barnet. 

Har fått för mig redan från början att det kommer att ta lång tid för oss att bli gravida trots regelbunden menscykel och koll på ägglossning, vilket känns nedslående, någon som tänkt likadant men lyckats bli gravid med tidigare barn?

Iom att det är första för mig så kan jag tyvärr inte svara på just den, men jag håller mina tummar stenhårt för er!

och välkommen hit!
  • brunbrallan

Hej!
    Jag kan gärna hänga på :)
    Det lutar åt att jag och min sambo vågar oss på ett gemensamt barn. Jag är egentligen ganska otålig men försöker vara lugn utåt, haha!
    Vi har 2 barn var sen innan så ett sista barn som "binder samman" känns ju jättefint! Och framför allt att få uppleva det med honom!

Ibland kan man ju fundera varför man träffar sin själsfrände så sent i livet, men nu blev det så 🥰

Min menscykel har varierat lite sen jag tog ut spiralen för några månader sedan men idag är jag på CD 7 i alla fall, så fertila fönstret närmar sig. Jag tempar med FF och använder galaxy watch 6 istället för termometer, och kompletterar med äl- test.

Börjar känna att jag närmar mig bästföre-datum då jag blir 40 i år men känner mig fortfarande ung och pigg mestadels!

• Lugnoro

BIM juli 2024:

4/7, hyjg9503, 1a barnet, 1a försöket
    9/7, Sand13, 20:e försöket, 5:e barnet (1:a för sambon).
    12/7, Båten, 4:e barnet, 5:e försöket. 
    25/7, Lugnoro, 1:a barnet, 4:e försöker efter missfall. 
  • Söderloppan

Hej! Jag hoppar in i den här tråden med! Vi har försökt sedan augusti 2023 och blev gravida i mars, tyvärr slutade det i ett missfall v.7. Har regelbundna cykler och ägglossningar men vi börjat fundera på om vi ska boka in för utredning privat. Men men, idag har ÄL-stickan gett utslag, har BIM 7/7 så nu blir det att ligga av och hålla tummarna. 🤞 

• Söderloppan
    7/7 Söderloppan, 1a barnet, 3:e försöket efter missfall
    25/7, Lugnoro, 1:a barnet, 4:e försöker efter missfall
  • Micasto

Hej, jag hakar också på den här tråden. Har gjort IVF för första gången och har testdag 6/7 :)

6/7, Micasto, 1:a barnet, 1:a IVF-försöket 
  • Lillapandan

Hej!

Jag hakar på denna tråden då mensen tittade fram idag. Så nu blir det tredje försöket. Hoppas på ett plus nu i sommar men vet med mig själv att det finns problematik med min cykel så vi får se.

Om jag förstått det rätt skriver ni in er själva i listan? :) 

27/7, Lillapandan, 1:a barnet, 3:e försöket 

Stort lycka till alla, håller tummarna för er alla❣️☀️🌻
  • JustinzeVar

Hej! Hoppades på att inte behöva gå över från juni-tråden hit. Fan. Grinat ända sen mensen kom inatt haha. Nya tag..

27/7, Lillapandan, 1:a barnet, 3:e försöket
    27/7, JustinzeVar, 2:a barnet, 9:e försöket
Svar på tråden BIM juli 2024