• Sand13

BIM juli 2024

Vi som hoppas på plus i juli kan följas åt här. ☺ Välkomna att joina ❤

• Svar på tråden BIM juli 2024
  • brunbrallan
    Anonym (Barn nr 4) skrev 2024-07-08 11:24:45 följande:
    Taaack 🥰
    Hur många dagar efter äl är du?
  • knyttets

Grattis till alla som plussat! 

Här kändes väntan på ägglossning evighetslång med beräknad BIM 30.7, men började få känningar och visst visade ägglossningstestet positivt ikväll på cykeldag 9 (!) vilket känns ovanligt tidigt, men man tackar och tar emot. Lusten har det inte varit något fel på heller...vi får se hur det blir. Lycka till alla som ännu försöker denna månad :)

• Nanathalie

Hej!

Jag är gärna med om jag får.

34 år. Jag har 2 barn sedan tidigare (7 & 11år) men inget gemensamt med min man. Minns knappt hur graviditet känns..

BIM 11/7 räknat från mensens första dag i juni.

Men, testade nästan fullt positivt med ältest senast idag så förstår inte riktigt vad som händer i min cykel. Fortsätter med mina ältester för att se om det stegrar pga annalkande mens eller annan anledning men det har stegrat i några dagar, från 1 streck till 2. Rfsu gravtest (ej testa tidigt) solklart negativt igår. Någon med liknande erfarenhet?

Inväntar testa-tidigt gravtest på posten imorgon så låter hoppet leva vidare.

• Lindavs
    Anonym (Barn nr 4) skrev 2024-07-08 07:33:59 följande:

Du såg definitivt rätt och till alla som testar med Abblo testatidigt testen - de verkar inte bli så jättestarka, men nu finns det ingen tvivel 🥹❤️ fick mitt ➕ idag, BIM 11/7

Åååh vad kul!! Grattis 😍
  • Juliaaaaaaaaa
    OtroligtAnonym1989 skrev 2024-07-07 09:13:10 följande:

Fortsatt negativt test idag. Senaste mens 6/6. Senaste sexande 24/6.  När ?borde? jag testa positivt med RFSUs test? Ingen mens ännu men liten liten klarröd blödning (två droppar..) 1/7.

Mår illa, trött, huvudvärk, spända bröst och alla andra tecken men kan bara vara psykosomatiskt.

Klistrar in listan igen: 

1/7, hyjg9503, 1a barnet, 1a försöket - plussat 28/6
    1/7, Hoppas på barn nr.4 , 2:a försöket plussat 29/6
    3/7 OtroligtAnonym1989, 2a barnet, 13e försöket. Negativt test 7/7
    6/7, Micasto, 1:a barnet, 1:a IVF-försöket - mens+neg test 29/6
    7/7 Söderloppan, 1a barnet, 3:e försöket efter missfall
    9/7, Sand13, 20:e försöket, 5:e barnet (1:a för sambon)
    9/7, 2025Mackenzie, 2:a barnet, 1:a försöket
    9/7, Juliab, 2:a barnet, 10e försöket. Två missfall. 
    11/7 Morticia91 1a barnet 7de försöket.
    11/7 2kiddo 3dje barnet, 1a försöket
    12/7, Båten, 4:e barnet, 5:e försöket. 
    15/7, Juliaaaaaaaaa, 1:a barnet, 4:e försöket efter missfall 
    16/7, Lindavs, 2:a barnet, 5:e försöket efter utomhavandeskap
    21/7 Signatur, 1:a barnet, 10:e försöket
    23/7  viplanerar3an, 3:e barnet 
    25/7, Lugnoro, 1:a barnet, 4:e försöker efter missfall
    26/7, Snorkfrökenhär, 3:e barnet, 3:e försöket
    27/7, Lillapandan, 1:a barnet, 3:e försöket
    27/7, JustinzeVar, 2:a barnet, 9:e försöket
    30/7 mammaatillen, 2a barnet (1a för sambon), 8e försöket
    30/7 knyttets, 2:a barnet, 2:a försöket

Hur går det? Hm det borde väl vara nu snart! Man brukar räkna från ägglossningen så om du inte vet när du hade den är det lite svårare att veta. Jag brukar använda tidiga tester och de kan ge plus från fem dagar innan man skulle ha fått mens (så äl + 9). Men kan också missa plus de första dagarna så äl+11 eller något är kanske mer säkert. De vanliga testerna visar nog plus från dagen efter man skulle ha fått mens om jag förstår det rätt men kan nog visa tidigare i vissa fall också☺️
  • Juliaaaaaaaaa
    Nanathalie skrev 2024-07-08 20:25:14 följande:

Hej!

Jag är gärna med om jag får.

34 år. Jag har 2 barn sedan tidigare (7 & 11år) men inget gemensamt med min man. Minns knappt hur graviditet känns..

BIM 11/7 räknat från mensens första dag i juni.

Men, testade nästan fullt positivt med ältest senast idag så förstår inte riktigt vad som händer i min cykel. Fortsätter med mina ältester för att se om det stegrar pga annalkande mens eller annan anledning men det har stegrat i några dagar, från 1 streck till 2. Rfsu gravtest (ej testa tidigt) solklart negativt igår. Någon med liknande erfarenhet?

Inväntar testa-tidigt gravtest på posten imorgon så låter hoppet leva vidare.

Välkommen och lycka till!☺️ jag vet tyvärr inte svaret på frågan dock 🙃
  • clarababa

Hej jag hoppar gärna in här även jag!

Jag är 24 år, har en tvåårig son och vi har sedan i maj försökt att få till ett syskon. Fick bekräftad ägglossning i lördags och har nu BIM den 17/7.

Känns skönt att kunna få dela denna resa med er :)

• OtroligtAnonym1989
    Juliaaaaaaaaa skrev 2024-07-09 09:33:58 följande:
    Hur går det? Hm det borde väl vara nu snart! Man brukar räkna från ägglossningen så om du inte vet när du hade den är det lite svårare att veta. Jag brukar använda tidiga tester och de kan ge plus från fem dagar innan man skulle ha fått mens (så äl + 9). Men kan också missa plus de första dagarna så äl+11 eller något är kanske mer säkert. De vanliga testerna visar nog plus från dagen efter man skulle ha fått mens om jag förstår det rätt men kan nog visa tidigare i vissa fall också☺️

Tack för att du checkar in på mig ❤️

Fortsatt endast negativa tester men ingen mens!
    Illamående, trött, väldigt ledsen och känns helt helt hopplöst just nu?. Har möte på gyn på måndag men tror, som vanligt, inte att dom kan hjälpa mig med varken fertilitet (vilket är OK då vi redan har ett barn) men dom hjälper inget med något annat. 

Inte haft sex på 15 dagar så jag borde plussa snart om det är något. Ser mörkt ut 😪

• Nanathalie
    Juliaaaaaaaaa skrev 2024-07-09 09:35:46 följande:
    Välkommen och lycka till!☺️ jag vet tyvärr inte svaret på frågan dock 🙃
    Tack snälla!

Idag var mitt ältest negativt så jag misstänker att min cykel är väldigt lång med dubbel äl av oklar anledning. Får väl räkna om bim till 24/7 och testa på nytt då!
  • Lindavs
    Juliaaaaaaaaa skrev 2024-07-05 22:47:26 följande:
    Ja verkligen, håller också tummarna för oss båda!❤️ så tråkigt med utomhavandeskap😔 jag känner samma, gick ganska snabbt för oss att bli gravida innan vi fick missfall men nu har det varit väldigt segt. Jag fick också någon sorts hormonfel efter missfallet med mellanblödningar mm så tror tyvärr att det är risk att det blir svårare att lyckas nu. Börjar bli väldigt less på det faktiskt men vi får kämpa vidare🥰 jag är på äl+7 idag men har inga symptom alls! 
    Hur går det för dig? När har du tänkt testa? Jag tänkte börja på lördag tror jag... Kanske lite tidigt, men jag kan inte låta bli! Inga direkta symtom, möjligen lite yrslig som jag även blev inför barn 1 pga lågt blodtryck. Men jag kanske känner efter lite väl mycket också...
Svar på tråden BIM juli 2024