• Trinity78

Säga till om folk stavar rejält fel? Löjligt att man inte får säga till om det!

lilla mej: Det är väldigt skillnad på sak och person. Tyvärr är det alltför många som inte förstår det. Eller snarare, vill inte förstå.
    Reality is a bore
  • Trinity78
    Danbala skrev 2006-03-29 15:20:15 följande:
    Jennie med ie:Vore det inte bättre i så fall att säga åt dem att den stavas Ferrari?*duckar, springer och väntar på anmälan*
    Det kanske är en billig asiatisk kopia? Som Rollex t.ex.
    Reality is a bore
  • Trinity78

Detta är i alla fall ett populärt ämne. 152 inlägg på 2½ timme. *impad*

Reality is a bore
  • Trinity78

FLs redaktion kanske skulle införa en inställning på allas profiler som man måste kryssa i
    - Jag har/har inte dyslexi
    - Det är okej/inte okej att rätta min stavning

Reality is a bore
  • Trinity78
    Fia Lundbom skrev 2006-03-29 15:45:46 följande:
    Jo jag har läst tråden - men det kan väl inte vara speciellt ofta som någon stavar så fel så det blir missförstånd..?
    Jag tycker att det händer ganska ofta. Fast särskrivningar är ännu värre på att skapa missförstånd.
    Reality is a bore
  • Trinity78
    Fia Lundbom skrev 2006-03-29 16:02:33 följande:
    Varför inte bara svara på Lilla Mej's fråga ?
    För att varför ska vi behöva upprepa oss gång på gång på gång?
    Reality is a bore
  • Trinity78
    Patrik skrev 2006-03-29 18:13:02 följande:
    Vi har reglerat att det är otillåtet med språk/stavningskommentarer i villkoren just för att det alltför oftast leder till påhopp/kränkning även fast det inte var avsikten från början.Man skulle kunna sammanfatta det som att vi hjälper många att slippa onödiga konflikter och pajkastningar genom att bara följa denna enkla regel./Patrik - Familjelivs redaktion
    Jaha du Patrik. Trevlig tanke men alla de som påpekar att "du har inte barn, va?" slipper undan utan åtgärd. Det tycker inte jag är schysst.
    Reality is a bore
  • Trinity78

Tack mosterYster. Du förstod precis vad det var jag försökte säga.

Reality is a bore
  • Trinity78
    Kalmarmamman skrev 2006-03-30 10:25:33 följande:
    Om ingen någonsin säger något hur ska man då veta att man stavar fel? Vill man bara väl, och inte har några översittarfasoner kan man väl få rätta lite stavfel ibland!
    Exakt så tycker vi "språkfacister" också, men FLs redaktion gillar visst inte sånt. Hrmf. Fundersam
    Reality is a bore
  • Trinity78
    Junija skrev 2006-03-30 10:54:09 följande:
    Trinity78:Men varför måste man påpeka det på plats? Vad är det för fel att skriva privat och "lära" andra hur man stavar korrekt?
    Visst kan man skriva det i nån gästbok men då blir det ju ännu mer ett personligt påhopp. Om man ändå diskuterar med personen i fråga i en tråd så tycker jag att man ska kunna få flika in att "even stavas även men jag tycker att katter är de bästa husdjuren"
    Reality is a bore
Svar på tråden Säga till om folk stavar rejält fel? Löjligt att man inte får säga till om det!