• Trinity78

Säga till om folk stavar rejält fel? Löjligt att man inte får säga till om det!

Junija: Jag håller inte med dig där, jag tror att många skulle ta mer illa upp än om man kommenterar i en tråd.
    Reality is a bore
  • Trinity78
    Fia Lundbom skrev 2006-03-30 12:07:16 följande:
    Förstår iallafall inte varför vissa ser som sin uppgift att "rätta" - eller snällt påpeka stavfel som faktiskt inte är relevant i en diskussion om något helt annat...Vill någon lära sig stava bättre kan man ju söka hjälp på annat håll..
    Jag tycker att det är väldigt relevant om man inte förstår vad personen i fråga försöker säga.
    Reality is a bore
  • Trinity78
    Dionadel skrev 2006-03-30 13:02:11 följande:
    Om du förstog innebörden av inlägget trots felstavning, vad spelar det då för roll egentligen hur personen stavat? Är det på stavningen vikten hänger?
    Eftersom det är lite respektlöst att inte åtminstonde försöka skriva rätt för att underlätta för sina läsare.
    Reality is a bore
  • Trinity78
    Gislöv skrev 2006-03-30 13:10:23 följande:
    Trinity78Men ingen här inne skriver väl slarvigt för att vara respektlös?
    Nej, inte medvetet, men jag tycker som läsare att skrivaren kan lägga ner lite mer energi på att skriva ordentligt för att underlätta för mig och andra.
    Reality is a bore
  • Trinity78
    Junija skrev 2006-03-30 13:17:19 följande:
    Jag kan förstå om man inte tycker det är respektfullt att skriva sms-språk. Men det är väl inte den sortens stavfel som menas?
    Om någon skriver SMS-språk så borde väl ändå den personen vara medveten om den felaktiga stavningen? En person som inte vet att det stavas "diskussion" har ju inte skrivit fel med flit, så jag kan tycka att SMS-språk är värre.
    Reality is a bore
  • Trinity78
    Fia Lundbom skrev 2006-03-30 14:02:35 följande:
    Trinity78:Din kommentar:"Eftersom det är lite respektlöst att inte åtminstonde försöka skriva rätt för att underlätta för sina läsare."Jag kan nog med all säkerhet säja att folk i allmänhet försöker skriva så rätt som möjligt.
    Hur kommer det sig då att en del skriver så illa?
    Reality is a bore
  • Trinity78
    MuminMy skrev 2006-03-30 14:24:21 följande:
    Har någon moderator tidigare i tråden förklarat mer utförligt vad som gäller? /my - sjalmamma och effellare
    Ja, Patrik himself.
    Reality is a bore
Svar på tråden Säga till om folk stavar rejält fel? Löjligt att man inte får säga till om det!